Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppelingskabel 50 Special


Axel Kerremans

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik een probleem met de koppelingskabel van mij 50 special.

Hij was afgebroken dus wou ik er een nieuwe binnenkabel insteken maar die krijg ik niet door de buitenkabel.

Nu dacht ik eraan om een nieuwe binnen- en buitenkabel te steken, maar ik heb geen idee hoe ik ooit die kabel helemaal door het frame ga krijgen. 

Is er iemand die me hierbij kan helpen of kan uitleggen hoe ik dit het beste aanpak ?

Alvast bedankt !

Axel

Link naar reactie

Wat ik meestal doe is een goede binnenkabel kopen. Als dat niet lukt, je oude binnenkabel terug stoppen. Dan de buitenkabel eruit trekken aan de kant waar het blok zit. Dan de nieuwe buitenkabel vanaf het blok over de binnenkabel steken en vervolgens doorvoeren naar het stuur. Dan de oude binnenkabel eruit trekken en je nieuwe binnenkabel plaatsen. Misschien wat omslachtig. Ik vind het lekker werken. ohja, en niet de buitenkabel te kort afknippen ;-)

Link naar reactie

Er bestaan verschillende kabeldiktes hé... :)

 

De binnenkabel eerst goed invetten, er in steken en las vast komt te zitten een draaiende beweging maken. Normaal moet het dan wel lukken.

 

Het beste is ook om je stuurkap/ km-teller te demonteren en de buitenkabel uit he stuurgedeelte te halen voor je de binnenkabel er in steekt. Zo vermijd je 1 bocht van 90°.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

We hebben alles al geprobeerd, maar er is geen kabel door die huidige buitenkabel te krijgen, zit volgens mij verstopt...

ik vrees dat een nieuwe kabel onvermijdelijk is maar heb geen idee hoe ik deze erin krijg.

Of bestaat er een manier om de oude buitenkabel binnenin terug schoon te krijgen ?

Link naar reactie

als je een houtschroef ontdoet van zijn kop en daar een puntje aan maakt kan je die in de oude en de nieuwe buitenkabel draaien.

draai die dan tegen elkaar aan(neem een passende maat en niet te lang) en dan kan je met de oude kabel de nieuwe erin trekken.

laat iemand de nieuwe kabel duwen en een ander aan de oude trekken,haal wel de stuurkap eraf want met de schroef erin krijg je het spul niet door die korte bocht heen.

 

Succes. 

Link naar reactie

Dan voer je de stap van Nero uit. Vervolgens wikkel je de uiteindes met dun ijzerdraad aan elkaar en wikkel ze daarna in met duc-tape. Dan voer je vanaf het stuur de buitenkabel door en trek je de kabel t.h.v. je blok eruit, voorzichtig dat de boel niet los schiet. Je kunt je nieuwe kabel ook zo steken. Bij de Special zit t.h.v. de carburateur een klein randje waar je kabel blijft hangen. Het vergt wat voorbereiding maar scheelt uiteindelijk een hoop werk. Succes!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...