Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Graag zou ik een vespa px 125 oldtimer kopen, deze waar ik on geinteresseerd ben is van 1982(teruggevpnden op een site waar je het chassisnr kunt controleren. Hij is in goede staat, maar...op zijn inschrijvingsbewijs staat eerste ingebruikname 1970! De verzekering maakt gedn probleem maar kan ik op de 1 of andere manier in de problemen geraken? Wat kan u me aanraden? Ben er al nazr verscillende gaan zien en wil nu echt kopen;( , zijn er nog dingen fie ik kan controleren? Shoot!

Link naar reactie

Zo bestaan er veel. Ze zijn op een creatieve manier ingeschreven om het gebrek aan gelijkvormigheidsattest te omzeilen. Nadeel is dat je niet weet of hij uit het buitenland komt, gva ooit is kwijtgeraakt of dat hij ooit is gestolen. Niemand kan het controleren.

 

Of je er ooit mee in de problemen komt... wellicht niet, maar je kan pech hebben. Het blijft gewoon illegaal natuurlijk. 

 

Ik heb ook een px die zogezegd uit 1970 komt. Ooit gekocht voor onderdelen, maar was te goed om te slopen. 

Link naar reactie

Wat is er mis met 1970 ? Dat was een goed jaar

Niks van aantrekken...je moet hier in België als chance hebben om eene te vinden die niet van 1970 is

Link naar reactie

Zo bestaan er veel. Ze zijn op een creatieve manier ingeschreven om het gebrek aan gelijkvormigheidsattest te omzeilen. Nadeel is dat je niet weet of hij uit het buitenland komt, gva ooit is kwijtgeraakt of dat hij ooit is gestolen. Niemand kan het controleren.

 

Of je er ooit mee in de problemen komt... wellicht niet, maar je kan pech hebben. Het blijft gewoon illegaal natuurlijk. 

 

Ik heb ook een px die zogezegd uit 1970 komt. Ooit gekocht voor onderdelen, maar was te goed om te slopen. 

 

Als hij op het juiste chassisnummer die in het frame ingeslagen is op papier, dan kan deze niet gestolen zijn, de Europese databank controleert op chassisnummer, niet op bouwjaar... Dan is deze wellicht enkel bewust ingeschreven op een jaartal voor 1971 om aan de verplichting van een gelijkvormigheidsattest te ontkomen omdat de scooter ooit verkocht werd zonder papieren... Meestal omdat deze zo uit Italië werd geïmporteerd zonder papieren omdat deze daar ingeleverd werden om een premie van de staat te verkrijgen om een milieuvervuilend voertuig van de weg te halen...

Link naar reactie

Als hij op het juiste chassisnummer die in het frame ingeslagen is op papier, dan kan deze niet gestolen zijn, de Europese databank controleert op chassisnummer, niet op bouwjaar... Dan is deze wellicht enkel bewust ingeschreven op een jaartal voor 1971 om aan de verplichting van een gelijkvormigheidsattest te ontkomen omdat de scooter ooit verkocht werd zonder papieren... Meestal omdat deze zo uit Italië werd geïmporteerd zonder papieren omdat deze daar ingeleverd werden om een premie van de staat te verkrijgen om een milieuvervuilend voertuig van de weg te halen...

 

Zo zou het moeten zijn, maar dat is helaas niet zo.

 

In belgië konden ze tot enkele jaren geleden zelfs niet zien op chassisnummer of een voertuig in Nederland gerapporteerd stond als gestolen. Laat staan zien in welk land het ooit werd ingeschreven.

Enkel voor voertuigen die de afgelopen paar jaar ingeschreven zijn gaat dat verhaal jammer genoeg op. Ga maar na... die voertuigen uit italië zonder papieren zouden toch ook in diezelfde databank als 'vernietigd' moeten staan, en dus niet opnieuw in te schrijven in een EU-land. 

 

De realiteit is, dat je tot een paar jaar geleden:

-over de grens een voertuig kon gaan stelen/kopen/lenen, als je maar de personen bij de div kende om ze in te laten schrijven zonder papieren.

-in eigen land een voertuig kon gaan stelen/kopen/lenen dat niet meer ingeschreven geweest is vanaf pakweg 1990, en onder hetzelfde chassisnummer terug inschrijven als je maar de personen bij de div kende om ze in te laten schrijven zonder papieren.

 

Databanken en belgië zijn gewoon niet compatibel. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren de vespa aangekocht. dag 1...Heel tevreden met mijn beslissing.

Dag 2 , tochtje gaan maken en na 4km slaat de achterrem vanzelf dicht nadat ik een goeie halve km aan 80 per uur reed..:-(. Gebeld naar de persoon van wie ik hem heb gekocht ( heel goeie gast, die ik in de lopp van de laatste 14 dagen beter leerde kennen...) , hij had er op zijn erewoord nog niks mee voorgehad en schrok enorm. Blijkt dat het een reacteie van de motor is die ( zo goed als )vast liep..Na 10 minuten kreeg ik hem weer gestart en reed op aanraden van de verkoper niet volle gas. Pas op volle gas heb ik er maar 500meter mee gereden omdat er niks van verkeer was en me verteld werd bij aankoop  dat de vespa goed 100 deed (150cc motor). Ik dacht na een 4km mee gereden te hebben eens te kijken hoe de vespa reageerde op een snelheid van rond de 80 per uur met alle gevolgen vandien. Je kan nu zeggen , waarom 80 /u rijden...Je konstant aan 50 of 60 per uur in het verkeer inmengen is toch ook gevaarlijk of zie ik het verkeerd? Heb ik hier nu iets verkeerd gedaan? De verkoper gaat hem in orde brengen maar zou hem ter goeder trouw hetliefst vanal terug overnemen omdat hij zich hier heel slecht bij voelt. Wat raad u me aan?

Link naar reactie

Mogelijke oorzaken:  naftkraan die niet volledig open stond, hoofdsproeier gedeeltelijk verstopt of te klein,  verkeerd ingestelde voorontsteking.

 

Te vervangen: cilinderkitje .

 

Aan te raden: steek weer een standaard 125-cilinder.

 

Groeetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...