Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verlies Van Kracht Vespa Px 200


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Dit weekend stevige toer gedaan (700km), samen met 2 px200'en. 1-tje had echt problemen om bergen op te geraken en/of zelfs door te trekken op rechte wegen, hij kon zelfs niet mee met mijn 125. Op de bergen zakte hij zelfs weg naar 50km/u of minder terwijl wij de 70 zonder moeite bleven aanhouden. Het gevoel was vooral bij het doortrekken aan volgas. Bij niet volgas reed hij precies normaal. Onderhoud was net gedaan. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Thks!

Link naar reactie

Vermogenverlies die constant blijft zonder stukken te hebben... zo uit het blote hoofd, zonder extra info of zonder het met zekerheid te herleiden tot deze oorzaken...

Ofwel gewoon slijtage (compressieverlies, slechte lagers, inlaat niet meer volledig afsluitend, uitlaat verstopt of kapot...).

Ofwel een willekeurige oorzaak waardoor je motor niet op bedrijfstemperatuur komt. Denk aan ontsteking te laat of mengsel te rijk.

 

In het andere geval (te vroege ontsteking of te arm mengsel) had hij die 700km volgens mij niet uitgereden zonder gat in z'n piston ;-)

Link naar reactie

Thks! @nero, t was goed en is plots slecht geworden dus kan het volgens mij die sproeier niet zijn. Toch?

We gaan beginnen met in- en uitlaat te controleren. Ik dacht ook aan slijtage, motor heeft 35000km en onlangs warmlopertje gehad, vergeten olie bij te vullen... (Al zijn de problemen niet vlak daarna begonnen)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Thks! @nero, t was goed en is plots slecht geworden dus kan het volgens mij die sproeier niet zijn. Toch?

We gaan beginnen met in- en uitlaat te controleren. Ik dacht ook aan slijtage, motor heeft 35000km en onlangs warmlopertje gehad, vergeten olie bij te vullen... (Al zijn de problemen niet vlak daarna begonnen)

 

Als je een warmlopertje gehad hebt is het aangewezen om de cilinder eens te demonteren en de piston +cilinder te controleren.

Eventuele aluminiumresten uit de cilinder verwijderen, aluminiumresten van piston verwijderen, controelren of segmenten niet beschadigd zijn en/of vastzitten in de groeven in de piston... Zoniet riskeer je veel compressie te verliezen en dan krijg je de sympomen die je vermeld...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...