Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zin Of Onzin?


Bowyer

Aanbevolen berichten

Zou het mogelijk zijn om je vespa af te stellen aan de hand van een co meter?

Wat zou je dan moeten meten en moet dat bij stationair of bij half of volgas.

Hoe kom ik hierop? Ik lees op het forum zoveel methoden om je luchtmengsel af te stellen dat het mij zinvol lijkt om eens een manier te verzinnen waardoor je zeker weet dat je het meest explosieve mengsel hebt en dus het beste rendement/vermogen.

Iemand ideeën hierover??

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

Tja dat is natuurlijk helemaal geweldig.

Ik geloof niet dat dit helemaal is wat ik in gedachte had.

Het lijkt mij dat je met een "gewone"co meter ook al een heel eind in de goede richting moet kunnen komen zolang je maar een referentie waarde hebt.

Nu heb ik geen idee wat de co waarde bij een tweetakt zou moeten zijn hoor, dus dat zou wel leuk zijn om eens te weten en te proberen of het werkt.

En voor zover ik kan vinden zijn er in nederland geen dynojet eigenaren die ook tweetakten doen in ieder geval niet zoals het bedrijf uit het linkje.

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

http://www.vdbworks.nl/

 

Ik weet dat de Lambretta-club een middag is geweest met een stuk of wat oldtimers, ik ben zelf van plan eens met mijn getunende blok die kant op te gaan.

 

Het werkt pas echt goed als je de tijd neemt om 'em er verschillende keren op te zetten, met verschillende sproeierbezettingen.

 

Als je deze kant op komt, kom een bakkie doen - ik woon 5km verderop.

Link naar reactie

Is misschien een idee om met de vespaclub(s) een dagje te plannen.

Ik zal hier eens een balletje opgooien.

Doosje sproeiertjes mee en spelen  :D

Is wel een eindje sturen met de brommer,tegen de tijd dat we er zijn is het blok in ieder geval warm genoeg.

Als er meer zijn die hier zin in hebben laat het even weten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...