sintesistef Geplaatst: 5 december 2015 Delen Geplaatst: 5 december 2015 ik heb op mijn nieuwe gts verschillende groene stickertjes gevonden, op verschillende toegeleverde onderdelen vermoed ik. als ik me goed herinner stond daat steeds India op... meer moet je niet weten dacht ik. maar dit is wel nog steeds een verschil met Chinese onderdelen. Verder zit die dienen "Italaan" nog zo slecht niet in elkaar hoor. grtzzz Link naar reactie
ice man Geplaatst: 6 december 2015 Delen Geplaatst: 6 december 2015 india of china its al the same , Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 7 december 2015 Delen Geplaatst: 7 december 2015 das niet helemaal waar; in china copieren ze alles; we copy the project, lower the price. als het eindresultaat op het moment van het opendoen vh doosje er hetzelfde uitziet, is het ok, brol in hte kwadraat In india kunnen ze dat niet; ze hebben gewon de middlene en de kennis niet om industriene op grote schaal na te maken.. De industrie die daar zit en dat zou kunnen, is buitenlandse industrie. Als daar iets gemaakt wordt, dan is dat meestal elders ontwikkeld en dus doordacht, beter in kwaliteit dan chinese produkten. Diezelfde buitenlandse bedrijven zitten ook in China, maar de Chinezen zijn zo vindingrijk in het copieren, dat er vaak meer dan de dubbele produktiecapaciteit wordt nagebouwd op zeer korte tijd. Dat is het probleem; die nagebouwde produktie komt uit kleine fabriekjes zonder enige kennis van kwaliteitsnormen. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 7 december 2015 Delen Geplaatst: 7 december 2015 bart gtv china en india in mijn ogen nogaltijd dezelfde , jij kan me niet op andere gedachten brengen ! ik stel u dan 1 vraag , waarom kost een vespa zo duur dan ? europese prijs dan verwacht je ook een europese scoot ! blijkbaar toch gene europese scoot ! ben er zeker van dat er veel 2015 gts rijders niet blij zijn met hun afgeleverde kwaliteit ! ik zal maar zwijgen als ge 5200 voor ne scoot betaalt wat al veel tegenover 1800euro sym en kymco is , en ge komt aan de lichten en raad eens welke merk valt bijna altijd stil !! gij moogt raden de kwaliteit merk vespa valt bijna altijd stil waarom valt die stil omdat die duur is omdat da ne merk is ,en die prul merk die zoeft u gewoon voorbij met zijn 1800 euro prijs ! dit noem ik balen ! ze zouden beter een reclame maken met een filmpje dat je vespa regelmatg stilvalt aan de lichten , dat het een optie is !!! Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 7 december 2015 Delen Geplaatst: 7 december 2015 haha, Iceman, Vespa is gewoonweg veel te duur, ben ik met je eens. Stilvallen kan ik met mijn GTV van 2007 niet zeggen, ik heb hem zelf anderhalf jaar en ben nog nooit stilgevallen. Misschien gelijk wijn, wordt beter met de jaren... Sym en Kymco zijn beide Taiwanees. Taiwan is de moderne uitgave van China, daar zitten de meer westerse Chinezen. Kymco heeft jaren voor Honda geproduceerd. De motortjes die zij gebruiken zijn zo goed, omdat het eigenlijk heel robuste hondaatjes zijn. Nooit gewijzigd, goedkope handjes. Het speciale aan een Vespa is nog altijd het metalen chassis, de retro vorm en de naam natuurlijk. Heb zelf veel met Chinezen, Taiwanezen, Indiers via het werk te doen;, de gemene grote deler daar; kwaliteit, oftwel het volledige gebrek aan enige kwaliteitsnorm of besef. As het in een staat en het lijkt van ver erop; verkopen. Ik heb toch deindruk dat Vespa onderdelen gemaakt zijn van veel degelijker materiaal, hoe ze al de stukken aan mekaar zetten tot een Vespa, dat is andere koek. Plus lijkt het me dat Vespa graag oude technieken gebruikt, dat werkte vroeger perfect, maken ze nog altijd stevig, maar vraagt enorm veel onderhoud in vergelijking met nieuwere technieken. Gaan we ne Minerva brommer maken? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 7 december 2015 Delen Geplaatst: 7 december 2015 de italianen staan nu ook niet echt bekend voor het leveren van kwaliteit Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 7 december 2015 Delen Geplaatst: 7 december 2015 Geert, de job van werknemers in de Italiaanse industrie is extreem goed gewaarborgd, je treft daar vaak fabrieken aan met zeer veel oudere werknemers, pensioen op 50 kennen ze daar niet, een fabriek even sluiten, zeer moeilijk. Nochthans is er zeer veel industrie in Italie, metaalstamperijen, plastiekfabrieken, ze kunnen alles zelf maken daar. Maar het zou kunnen dat veel van die technieken, even oud zijn als hun werknemers. In bepaalde sectoren lijkt er nul de bolle innovatie te zitten. Als het design niet goed was, dan maken ze nu nog altijd op exact dezelfde manier dat onperfecte design. Ik vrees dat een Vespa te lijden heeft van slechte designs, van sommige idngen vraagt ge u af; hebben ze destijds geweten dat er ook andere manieren mogelijk zijn. Vooral hoe alles vastgezet wordt vind ik ronduit ouderwets. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 7 december 2015 Delen Geplaatst: 7 december 2015 We dwalen af vh topic maar wel interessant! Er is wel degelijk een verschil tussen wat hier ontwikkeld wordt, ongeacht waar het wordt geproduceerd, en in china wordt nagemaakt. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 de italianen staan nu ook niet echt bekend voor het leveren van kwaliteit geert da Link naar reactie
ice man Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 geert denk niet dat het echt iets te maken heeft met de kwaliteit van italianen , ik denk elk europees land heeft tegenover die andere landen nogal een hoog kwaliteit ! bij die andere landen gaat het om de zoveel onderdelen in zoveel tijd en als er 50 slecht tussen zitten daar lachen ze mee ze werken toch voor een appel en een ei da boeit hun niet ! Link naar reactie
ice man Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 haha, Iceman, Vespa is gewoonweg veel te duur, ben ik met je eens. Stilvallen kan ik met mijn GTV van 2007 niet zeggen, ik heb hem zelf anderhalf jaar en ben nog nooit stilgevallen. Misschien gelijk wijn, wordt beter met de jaren... Sym en Kymco zijn beide Taiwanees. Taiwan is de moderne uitgave van China, daar zitten de meer westerse Chinezen. Kymco heeft jaren voor Honda geproduceerd. De motortjes die zij gebruiken zijn zo goed, omdat het eigenlijk heel robuste hondaatjes zijn. Nooit gewijzigd, goedkope handjes. Het speciale aan een Vespa is nog altijd het metalen chassis, de retro vorm en de naam natuurlijk. Heb zelf veel met Chinezen, Taiwanezen, Indiers via het werk te doen;, de gemene grote deler daar; kwaliteit, oftwel het volledige gebrek aan enige kwaliteitsnorm of besef. As het in een staat en het lijkt van ver erop; verkopen. Ik heb toch deindruk dat Vespa onderdelen gemaakt zijn van veel degelijker materiaal, hoe ze al de stukken aan mekaar zetten tot een Vespa, dat is andere koek. Plus lijkt het me dat Vespa graag oude technieken gebruikt, dat werkte vroeger perfect, maken ze nog altijd stevig, maar vraagt enorm veel onderhoud in vergelijking met nieuwere technieken. Gaan we ne Minerva brommer maken? ik weet dat ze minerva banden maken , en slechtste band ter wereld kan ik zeggen alsof ge op een schaatsbaan rond aan het rijden zijt met die banden! raad niemand die banden aan !!!en het is made in china ! Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 26 december 2015 Delen Geplaatst: 26 december 2015 Tja om met het verkeer een beetje mee te kunnen komen zijn de klappen van een 300 net wat forser. Ik zou liever wat meer atmosfeer willen bijvoorbeeld een 400. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 26 december 2015 Delen Geplaatst: 26 december 2015 of een 500 cc met versnellingen , ma dan geen versnelling aan u stuur aan da handvat .da vind ik echt niets . Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 of een 500 cc met versnellingen , ma dan geen versnelling aan u stuur aan da handvat .da vind ik echt niets . Een Vespa 500. op kleine wielen en met voetgeschakelde versnellingen. als dat maar goed komt Link naar reactie
Tanguyonderwater Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Tja ik kocht recent twee nieuwe 250 gts. DE een na verkoop van Royal Enfield Bullet 500 made in india poepsimpel en oerdegelijk deed er 6500 km mee zonder prbl maar gebruiksgemak van vespa is iets veel beters. Andere via overname. was van 2005 en keek factuur na 4495€ in november 2005. prg feesten Tanguyonderwater Link naar reactie
Rikske Geplaatst: 24 februari 2016 Delen Geplaatst: 24 februari 2016 Beste forummers, Verleden weekend mijn nieuwe 250GTS afgehaald en ondertussen al een beetje rondgereden,nog niet echt veel,het weer was een beetje een spelbreker.Het was wel een openbaring om terug op 2 wielen rond te rijden ,was ondertussen meer dan 20 jaar geleden.Nu wou ik is vragen aan ervaren vespisten of ze wat tips of andere nuttige informatie kunnen geven ivm de rodage van mijn nieuwe vespa.Alle info welkom,alvast bedankt, mvg... .. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 27 februari 2016 Delen Geplaatst: 27 februari 2016 de eerste 1000 km rustig oprekken en je vermogen beperken tot 75%. Na de eerste oliewissel --> gaan met die banaan Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.