Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onoplosbare Startproblemen 125 Gts


LEONRAM

Aanbevolen berichten

Intussen al 600 km "gerodeerd". De Vespa rijdt prima, veel koppel, soepel, gaat vlot in de toeren maar één irritant probleem: stationair draait de motor extreem traag en af en toe valt hij stil ( gebeurt ca 3 keer op 100km ... maar vaak is 't echt kantje boord: blijven draaien of stilvallen ). Ik zal die "ralenti" maar eens gaan laten bijregelen. 

Link naar reactie

ik weet niet of je bij de gts ralenti kunt bij regelen ? denk dat ze er een andere software op moeten zetten .

 

zou niet te lang wachten aangezien uwe blok al volledig open geweest is , ik denk eerder dat em ergens valse lucht zuigt ! maar je weet nooit gewoon terug gaan .

Link naar reactie

ik weet niet of je bij de gts ralenti kunt bij regelen ? denk dat ze er een andere software op moeten zetten .

 

zou niet te lang wachten aangezien uwe blok al volledig open geweest is , ik denk eerder dat em ergens valse lucht zuigt ! maar je weet nooit gewoon terug gaan .

Moet inderdaad via software gebeuren. Ik ben al even langs geweest (met de auto) en gemeld dat ik deze week langs kom dit laten na te kijken.

Link naar reactie

Inmiddels 950 km "gerodeerd" ... het probleem met het lage stationaire toerental is lichtjes verbeterd maar de motor heeft nog neiging tot stil vallen. Ik ben naar Moto Conti geweest om een afspraak te maken om dit te regelen. Ze zitten daar tot over hun oren in 't werk en kunnen de eerste 2 weken geen klanten meer bij aan nemen. Dus afspraak binnen exact 2 weken. Dat betekent dat als je een dringende herstelling nodig hebt, je minstens 14 dagen moet wachten. 

Na 900 km dook ineens een nieuw probleem op. Plots, tegen 70km per uur, ging het lampje van de motorstoring 2 seconden branden en hield de motor even in. Daarna draaide de motor opnieuw prima. Dat probleem bleef echter opduiken ... soms 5 keer op 2 minuten, soms 15 km lang geen probleem., soms bij het optrekken, soms bij een constante snelheid, soms tijdens het afremmen ... geen logica in te vinden. Gelukkig rook ik niet meer en had dus geen aansteker bij, anders had in die wesp ter plaatse in de fik gestoken. Ik meldt dit bij Moto Conti en ze zullen dit ook nakijken tijdens mijn afspraak binnen 2 weken. Maar het advies " kijk eens of de bougiekap er goed op zit ". Ik check dit en wat blijkt ... de bougiekap zat er tamelijk losjes op. Ik heb de kap dan goed (kliklikliklik...) aangedrukt en 20 km gaan testen ... en het probleem lijkt opgelost.

Gelukkig heb ik toch van het goede weer kunnen genieten en bijna 1000 km gereden. Buiten die "ralenti" rijdt de Vespa prima, verbruikt geen olie, start meteen, trekt flink voor een 125 en heeft redelijk veel koppel. Het blijft echter frusterend dat je dat ding niet écht kan vertrouwen en ik heb geen zin om ergens in the f***** middle of nowhere te staan koekeloeren met een Vespa die weer eens de ezel uithangt. Dus meteen prijs gevraagd voor een assistance verzekering ;-)

Link naar reactie

ik heb zo de indruk dat met deze gts het nooit meer in orde komt ,dat deze altijd mankementen gaat vertonen . sorry het is hard maar begin het u te realiseren , weg met die gts zou ik zeggen ge hebt genoeg geklooid ermee niet dat het uwe fout is maar je hebt gewoon dikke pech.

Link naar reactie

ik heb zo de indruk dat met deze gts het nooit meer in orde komt ,dat deze altijd mankementen gaat vertonen . sorry het is hard maar begin het u te realiseren , weg met die gts zou ik zeggen ge hebt genoeg geklooid ermee niet dat het uwe fout is maar je hebt gewoon dikke pech.

 

Verkopen is ook geen optie want dan heeft een andere de miserie.

Misschien de dealer vragen voor een nieuwe GTS?

Link naar reactie

ik heb zo de indruk dat met deze gts het nooit meer in orde komt ,dat deze altijd mankementen gaat vertonen . sorry het is hard maar begin het u te realiseren , weg met die gts zou ik zeggen ge hebt genoeg geklooid ermee niet dat het uwe fout is maar je hebt gewoon dikke pech.

Voor hetzelfde geld heeft deze scooter binnenkort geen problemen meer...

Een assistance verzekering zou ik zeker nemen!

 

Groetjes, 

 

Gert

Link naar reactie

Voor hetzelfde geld heeft deze scooter binnenkort geen problemen meer...

Een assistance verzekering zou ik zeker nemen!

 

Groetjes, 

 

Gert

Assistance is inmiddels geregeld. Vandaag nog 's 100 km gaan testen. Trage ralenti problemen zijn bijna opgelost ... de motor is maar één keer stil gevallen.Maar na 60km zonder problemen ... ineens ... weer motorstoringslampje even branden, motor even inhouden, dan weer normaal. Over 10 km gebeurde dit 3 keer ... de laatste 30 km reed hij weer prima. Om depressief van te worden. Ik ga zoals afgesproken binnen 10 dagen de hele boel nog eens laten nakijken bij Moto Conti. Als dan de shit niet definitief opgelost is, gaat dat ding de deur uit  :-(

 

Link naar reactie

Inderdaad ... niks beter dan het goeie "ouwe" simpele tweetakt concept: een cylinder, een piston, een bougie, een carburator en een kick starter. Ik had thuis nog een Yamaha TY250 (trial) staan. Dat ding stond exact 16 jaar stil. Uiteindelijk toch maar beslist om te verkopen. even testen of hij nog draaide ... benzine 16 jaar oud ... benzinekraantje open, choke uitgetrokken, 2 x trappen op de kick en draaien als nieuw en geen storingslampjes die branden (wegens geen storingslampjes aanwezig :-)

Link naar reactie

ma 2 takt maakt teveel herrie en  da stinkt en nog eens niet milieuvriendelijk, en die 2 takten zijt ge ook constant mee bezig dan carbu dan onsteking dan bobijn enz. . . . .wel simpelere techniek waar jezelf meer aan kan doen inderdaad.

 

vroeg of laat gaan ze die 2 takten toch verbieden dan zakt de markt inmekaar ineens.velen gaan toch janken hier en de investering is ineens 0 waard

 

awel ik heb met mijn gts 125ie nog geen problemen gehad nooit stilgevallen ?ik zal maar hout vastpakken .

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nog nieuws over de Vespa? Al een oplossing gevonden?

Eergisteren naar Moto Conti geweest. Onderweg naar ginds ... geen storingsmelding, wel heel trage stationaire loop. Ginds aan de computer gehangen ... er werd één storing genoteerd - brandstoftoevoer. Alles gecheckt op de computer ... alles normaal. Stationair loop in de garage was volledig normaal (motor koud), ook volgens settings op computer alles normaal. Advies: additief om injector te reinigen toevoegen. Naar huis gereden ... geen storing, wel trage ralenti. Adjectief toegevoegd, volgetankt en gisteren 150 km gereden. Ralenti blijft extreem laag en in de stad (Maastricht) af te toe stilvallen aan verkeerslicht. Da's super vervelend want net als je wil vertrekken, slaat de motor ineens af. En ... op 150km één keer storingslampje en motor even inhouden, verder rijdt hij prima. Het is onwaarschijnlijk, maar blijkbaar raakt die shit niet opgelost. Ik zal écht op zoek moeten naar een échte Vespa specialist ... ofwel dat ding in de Maas rijden :-(

Link naar reactie

Houd eens heel nauwkeurig uw olieverbruik in de gaten en ik bedoel heel nauwkeurig desnoods met een zelfgemaakte peilstok,,,ik heb ergens een donkerbruin vermoeden,maar voor ik mij hier ( alweer) ;) belachelijk maak,moeten we zeker zijn.

 

CHEERS

Link naar reactie

Houd eens heel nauwkeurig uw olieverbruik in de gaten en ik bedoel heel nauwkeurig desnoods met een zelfgemaakte peilstok,,,ik heb ergens een donkerbruin vermoeden,maar voor ik mij hier ( alweer) ;) belachelijk maak,moeten we zeker zijn.

 

CHEERS

Ik heb het olieverbruik nauwkeurig in 't oog gehouden sinds de grote herstelling. Inmiddels 1400 km gereden en het verbruik evolueerde als volgt : eerste 500km = geen zichtbaar verbruik  // 500-1000 km = oliepeil zakte ongeveer 3 mm op de peilstok - geen olie bijgevuld // 1000 - 1400 km = oliepeil is inmiddels gezakt tot net onder de helft van het indicatievlak op de peilstok. 

Link naar reactie

1400 km met dezelfde olie ?moet die niet vervangen worden op 1000km want hij heeft een nieuwe cilinder erop en die is net uit rodage !ik zou maar snel u olie gaan veranderen want er zit metalen deeltjes van de rodage in u olie als ge daar mee blijft rondrijden krijgt gij weer een kapotte cilinder .

Link naar reactie

denk persoonlijk dat die olieverbuik normaal is , cilinder moet nog ingereden worden eens 5000km is em beter ingereden en komt hij wat meer los :) dus niet panikeren maar zou u olie vandaag nog veranderen indien jij na de herstelling nog steeds met de zelfde olie rond tuft! vergeet niet 1000km olie verversen dat is 1 malig, en dan om de 5000km en u boekje niet volgen daar staat 10.000 en da haalt ge zeker niet..

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...