Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onoplosbare Startproblemen 125 Gts


LEONRAM

Aanbevolen berichten

Verkopen is niet nodig; de fout is gelukkig vrij duidelijk.

 

Dus een herstelling betekent onmiddellijk een zo goed als nieuwe scooter.

De fout,,,welke fout,,,voor hetzelfde geld heeft zijn oliepomp het begeven en na herstelling hebt ge terug van jan...daarom dat een nieuwe motor aangeraden is...en dan spreek ik nog niet over de schade dat de afgebroken stukken hebben verricht zoals bourages,lagers en carter,,,vandaar.

 

CHEERS

Link naar reactie

maar wat gaan ze exact herstellen, een cilinder en piston of gaan ze die blok volledig opengooien kijken of deze stukjes ergens nog schade hebben verricht ? dan vind ik het goed als ze deze methode te werk gaan , maar als ge gewoon een piston en een cylinder veranderen heb ik toch mijn twijfels. waarom is die piston nu kapot gegaan ? waar zijn die stukjes ? gij hebt toch een tijdje zo gereden als ik u topic lees , dus in mijn ogen als deze scoot zo wordt hersteld is dit een dikke gok wat er na een x aantal duizend km gaat gebeuren, zou der niet mee willen rijden.

 

srry leonram voor deze negative reactie maar dat is mijn mening, van het moment dat ze de blok volledig opengooien heb ik geen bezwaar en veronderstel dat alles goed in orde komt.

Link naar reactie

op kapazaa verkopen ze een 125 ie blok voor 350 euro , beter aan moto conti deze optie voorstellen , nieuwe cylinder is goed als de rest 100% goed is , kan moto conti nu bewijzen zonder de blok volledig open te gooien dat deze geen schade heeft gehad ? hopelijk komt goed dat hoop ik echt voor leonram dat hij zo snel mogelijk op de baan komt met zijn scoot zonder problemen.

Link naar reactie

Het blok is volledig open gedaan en wordt grondig en in detail gecontroleerd. Ook wordt gezocht naar mogelijk metalen deeltjes. Alles wordt gespoeld en nagekeken. Er komt een nieuwe cylinder, nieuwe zuiger, nieuwe cylinderkop enz... op. Bovendien weten alle partijen ( Moto Conti / Piaggio ) dat in geval zich achteraf opnieuw problemen zouden voor doen, zij opnieuw zullen aangesproken worden. Ik ga ervan uit dat de herstelling met de grootste zorg zal gebeuren.

Link naar reactie

Wat een klucht... ergens eerder in dit topic stond dat hij goede compressie had. Ik zeg het zo vaak... gemeten of gedacht?

 

Dat iemand durft zeggen dat hij het probleem niet kan vinden zonder ooit de compressie gemeten te hebben... 't is verdorie 2 minuten werk. 

Link naar reactie

Wat een klucht... ergens eerder in dit topic stond dat hij goede compressie had. Ik zeg het zo vaak... gemeten of gedacht?

 

Dat iemand durft zeggen dat hij het probleem niet kan vinden zonder ooit de compressie gemeten te hebben... 't is verdorie 2 minuten werk. 

Inderdaad ... compleet onbegrijpelijk

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

ondertussen is het de 28 ste , heb zo mijn twijfels of deze al gemaakt is . echt goeie service zo te zien bij moto conti !

Vandaag mijn Vespa gaan ophalen bij Moto Conti. Volledig nieuwe bovenblok: nl. nieuwe cylinder, nieuwe zuiger en nieuwe cylinderkop + kleppen.

Alles volledig onder garantie hersteld. Ik moet het nieuwe blok nu wel roderen. Dus meteen een trip van ruim 100 km gedaan, laverend tussen de stortbuien en rukwinden ( niks zo fijn als een zomerdag in België :-( ) De motor draait prima en lijkt meer koppel te hebben ( logisch gezien het compressieverlies van de vorige). Draait wel een erg laag stationair toerental .. dat deed de vorige ook. Verder probeer ik de motor rustig in te rijden, afwisselende snelheden, geen hoge toerentallen. Dus de prestaties kan ik pas beoordelen na enkele honderden kilometers roderen. Ziet er voorlopig OK uit.

Ik ben in elk geval tevreden dat ik nog een stukje van de zomer kan meepikken met de Vespa en ondanks alle ellende en tijdverlies heeft Moto Conti zijn verantwoordelijkheid opgenomen en mij verder geholpen. Tnx Mario & Co  :-)

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Link naar reactie

ik ben blij dat u wesp is gemaakt maar ik raad iedereen af om daar een wesp te kopen als ge 8 maanden moet wachten eer dat ze u compressie meten heb ik toch zo mijn twijfels over die dealer.

Voor alle duidelijkheid ... de defecte wesp heeft eerst 3,5 maand bij een andere dealer gestaan en pas na de brief van Vespa Benelux met de melding dat zij geen garantie gaven op deze Vespa wegens parallel import, heb ik de Vespa naar Moto Conti gebracht ( waar hij door de eerste eigenaar gekocht werd ). Daar heeft het inderdaad ook té lang geduurd voordat de juiste diagnose gesteld werd, maar Moto Conti heeft uiteindelijk het probleem opgelost.

Link naar reactie

ben blij dat ge kunt rondbollen :) geniet er maar van , dus gij beweert dat ge de volgende x met gesloten ogen een vespa durft te kopen die van moto conti afkomt ? 

Dat wil ik ook wel eens weten want ik was van plan een vespa bij Moto Conti te kopen vanwege de goede prijs... Spreken ze daar nederlands trouwens ?

Link naar reactie

Dat wil ik ook wel eens weten want ik was van plan een vespa bij Moto Conti te kopen vanwege de goede prijs... Spreken ze daar nederlands trouwens ?

Ze kunnen zich behelpen in het Nederlands en spreken eveneens een mondje Engels ... maar het is duidelijk dat de voertaal er Frans is.

Link naar reactie

Ik heb even op de website van Moto Cotni de prijs voor een GTS 125 bekeken.

Ik heb zelf bij mijn dealer in Genk een kleine 150 EUR meer betaald, met wel eerste onderhoud (1000 km) gratis...

Ik ben dik content dat ik mijn scooter in Genk gekocht heb, vlak bij mijn deur, officiële dealer,  geen extra risico's ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...