Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Topkoffer Scharnier Afgebroken


Bizance

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw op dit forum 

 

Weet er iemand met welke lijm ik kan gebruiken om 1 van de scharnieren terug te lijmen op mijn topkoffer , is het mogelijk om de koffer uit elkaar te halen en de scharnier terug te lijmen

Link naar reactie

Newbie,

 

ik heb mijn spatbord hersteld.

 

Als de topkoffer hetzelfde soort plastiek is, dan lukt je truukje niet.

 

Heb je een foto?

 

Ik kijk straks thuis zelf wel eens in mijn topkoffer welk materiaal dat is.

 

Maar ik denk dat je als volgt gaat tewerk moeten gaan;

 

1 plastiek lijmen lukt niet (niet sterk genoeg) je moet de plastiek aan mekaar smelten

 

heb je een oude soldeerbout bvb, een goei dikke?

 

Je moet ook inox pinetjes hebben als versteviging.

 

gewone nietjes bvb werken heel goed.

 

Stuur eens een foto en ik help je verder.

 

Bart

Link naar reactie

Als de plastiek hetzelfde is als de spatborden, of het handschoenkastje, dat is ABS +PMMA, daar pakt niet veel op, en houden al zeker niet. komt gegarandeerd los.

 

Je moet bvb met sterke brede tape de twee delen tegen makeer plakken (voorlopig),

 

dan met een soldeerbout moet je om de 2 cm gewoon een dwarse streep branden, zodat de twee stukken aan mekaar kleven.

 

Dan begin je hetzelfde te doen met nietjes; je brandt eerst een streepje, dan duw je een nietyje in die gleuf, vervolgens smelt je het nietje vast.

 

gewoon doorgaan tot het einde.

 

Enkel aan de binnekant natuurlijk.

 

Ik heb thuis ne plamuur staan, 2 component, waarmee je dan perfect onregelmatigheden kan opvullen, wegschuren en bijlakken aan de buitenkant (als dat nodig moest zijn)

 

Als er geen PMMA in de kunststof zit, bvb enkel ABS, dat kan je lijmen met zowat alles, maar PMMA is bijna nylon, en nylon is bijna teflon, van de pan thuis, daar pakt niks op...hoe beroepsmisvorming?

Link naar reactie

Als de plastiek hetzelfde is als de spatborden, of het handschoenkastje, dat is ABS +PMMA, daar pakt niet veel op, en houden al zeker niet. komt gegarandeerd los.

 

Je moet bvb met sterke brede tape de twee delen tegen makeer plakken (voorlopig),

 

dan met een soldeerbout moet je om de 2 cm gewoon een dwarse streep branden, zodat de twee stukken aan mekaar kleven.

 

Dan begin je hetzelfde te doen met nietjes; je brandt eerst een streepje, dan duw je een nietyje in die gleuf, vervolgens smelt je het nietje vast.

 

gewoon doorgaan tot het einde.

 

Enkel aan de binnekant natuurlijk.

 

Ik heb thuis ne plamuur staan, 2 component, waarmee je dan perfect onregelmatigheden kan opvullen, wegschuren en bijlakken aan de buitenkant (als dat nodig moest zijn)

 

Als er geen PMMA in de kunststof zit, bvb enkel ABS, dat kan je lijmen met zowat alles, maar PMMA is bijna nylon, en nylon is bijna teflon, van de pan thuis, daar pakt niks op...hoe beroepsmisvorming?

het materiaal is PP-GF dit staat onder de koffer

 

maar ik heb er ondertussen schroefjes ingezet en aan elkaar gesmolten zoals U dit zegt en met een twintigtal keer open en dicht te doen houd hij nog steeds heb er zelfs stukjes van een andere koffer ingesmolten die uit het zelfde materiaal vervaardigd was ben het nu aan het schuren en daarna ga ik de koffer opnieuw spuiten  

 

bedankt voor de hulp

 

grts Stefan

Link naar reactie

Dag ePIT, ja en de PP is dus moeilijk te lijmen,

 

enkel de glasvezel helpt de oppervlaktespanning wat te verhogen zodat je zou  proberen te lijmen, maar uiteindelijk houdt dat toch niet door het getril vd Vespa.

 

Als je lakt;

 

schuren 400,

dan apuitplamuur of ne dikke primer

schuren 400

dan aflakken

niet schuren tussen laklagen

uiteindelijk een clearcoat erover, die kan je eventuieel met n epolitoer opblinken, das zoiets gelijk turtle wax.

 

Lukt vrij aardig met spuitbuskes.

Link naar reactie

Dag ePIT, ja en de PP is dus moeilijk te lijmen,

 

enkel de glasvezel helpt de oppervlaktespanning wat te verhogen zodat je zou  proberen te lijmen, maar uiteindelijk houdt dat toch niet door het getril vd Vespa.

 

Als je lakt;

 

schuren 400,

dan apuitplamuur of ne dikke primer

schuren 400

dan aflakken

niet schuren tussen laklagen

uiteindelijk een clearcoat erover, die kan je eventuieel met n epolitoer opblinken, das zoiets gelijk turtle wax.

 

Lukt vrij aardig met spuitbuskes.

beste Bart

 

ga vandaag hechtprimer halen, lak en vernis laten maken is spuitbus  alles is al geschuurd met 800 nu ontvetten en daarna lakken

 

grts Stefan

 

ps en ik werk graag met de handen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...