Bizance Geplaatst: 29 maart 2015 Delen Geplaatst: 29 maart 2015 Hallo ik ben nieuw op dit forum Weet er iemand met welke lijm ik kan gebruiken om 1 van de scharnieren terug te lijmen op mijn topkoffer , is het mogelijk om de koffer uit elkaar te halen en de scharnier terug te lijmen Link naar reactie
Bizance Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2015 koffer is uit elkaar morgen loctite 3090 + 770 gaan halen en scharnier proberen te lijmen anders zetten we er andere scharnieren op uit inox Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 30 maart 2015 Delen Geplaatst: 30 maart 2015 Newbie, ik heb mijn spatbord hersteld. Als de topkoffer hetzelfde soort plastiek is, dan lukt je truukje niet. Heb je een foto? Ik kijk straks thuis zelf wel eens in mijn topkoffer welk materiaal dat is. Maar ik denk dat je als volgt gaat tewerk moeten gaan; 1 plastiek lijmen lukt niet (niet sterk genoeg) je moet de plastiek aan mekaar smelten heb je een oude soldeerbout bvb, een goei dikke? Je moet ook inox pinetjes hebben als versteviging. gewone nietjes bvb werken heel goed. Stuur eens een foto en ik help je verder. Bart Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 31 maart 2015 Delen Geplaatst: 31 maart 2015 Bizance, D'er bestaat wel goeie epoxylijm die dat gemakkelijk kan klaren... Met dergelijke lijm worden zelfs de arduin van de graven (kerkhof) aan elkaar gekit. Als je wil stuur ik de omschrijving. Is zéér goe spul se... Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 31 maart 2015 Delen Geplaatst: 31 maart 2015 Als de plastiek hetzelfde is als de spatborden, of het handschoenkastje, dat is ABS +PMMA, daar pakt niet veel op, en houden al zeker niet. komt gegarandeerd los. Je moet bvb met sterke brede tape de twee delen tegen makeer plakken (voorlopig), dan met een soldeerbout moet je om de 2 cm gewoon een dwarse streep branden, zodat de twee stukken aan mekaar kleven. Dan begin je hetzelfde te doen met nietjes; je brandt eerst een streepje, dan duw je een nietyje in die gleuf, vervolgens smelt je het nietje vast. gewoon doorgaan tot het einde. Enkel aan de binnekant natuurlijk. Ik heb thuis ne plamuur staan, 2 component, waarmee je dan perfect onregelmatigheden kan opvullen, wegschuren en bijlakken aan de buitenkant (als dat nodig moest zijn) Als er geen PMMA in de kunststof zit, bvb enkel ABS, dat kan je lijmen met zowat alles, maar PMMA is bijna nylon, en nylon is bijna teflon, van de pan thuis, daar pakt niks op...hoe beroepsmisvorming? Link naar reactie
ePit Geplaatst: 31 maart 2015 Delen Geplaatst: 31 maart 2015 PMMA is te lijmen met chloroform -->wel zorgen dat je niet in slaap valt Link naar reactie
Bizance Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2015 Als de plastiek hetzelfde is als de spatborden, of het handschoenkastje, dat is ABS +PMMA, daar pakt niet veel op, en houden al zeker niet. komt gegarandeerd los. Je moet bvb met sterke brede tape de twee delen tegen makeer plakken (voorlopig), dan met een soldeerbout moet je om de 2 cm gewoon een dwarse streep branden, zodat de twee stukken aan mekaar kleven. Dan begin je hetzelfde te doen met nietjes; je brandt eerst een streepje, dan duw je een nietyje in die gleuf, vervolgens smelt je het nietje vast. gewoon doorgaan tot het einde. Enkel aan de binnekant natuurlijk. Ik heb thuis ne plamuur staan, 2 component, waarmee je dan perfect onregelmatigheden kan opvullen, wegschuren en bijlakken aan de buitenkant (als dat nodig moest zijn) Als er geen PMMA in de kunststof zit, bvb enkel ABS, dat kan je lijmen met zowat alles, maar PMMA is bijna nylon, en nylon is bijna teflon, van de pan thuis, daar pakt niks op...hoe beroepsmisvorming? het materiaal is PP-GF dit staat onder de koffer maar ik heb er ondertussen schroefjes ingezet en aan elkaar gesmolten zoals U dit zegt en met een twintigtal keer open en dicht te doen houd hij nog steeds heb er zelfs stukjes van een andere koffer ingesmolten die uit het zelfde materiaal vervaardigd was ben het nu aan het schuren en daarna ga ik de koffer opnieuw spuiten bedankt voor de hulp grts Stefan Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Dag Stefan, dat lijkt goed t ekomen, ook niet vies vd handen uit de mouwen te steken. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Voor zij die het willen weten: PP GF is de afkorting van Poly Propyleen met GlasFibers versterkt. Soms zelfs tot 30% glasvezels Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Dag ePIT, ja en de PP is dus moeilijk te lijmen, enkel de glasvezel helpt de oppervlaktespanning wat te verhogen zodat je zou proberen te lijmen, maar uiteindelijk houdt dat toch niet door het getril vd Vespa. Als je lakt; schuren 400, dan apuitplamuur of ne dikke primer schuren 400 dan aflakken niet schuren tussen laklagen uiteindelijk een clearcoat erover, die kan je eventuieel met n epolitoer opblinken, das zoiets gelijk turtle wax. Lukt vrij aardig met spuitbuskes. Link naar reactie
Bizance Geplaatst: 8 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2015 Dag ePIT, ja en de PP is dus moeilijk te lijmen, enkel de glasvezel helpt de oppervlaktespanning wat te verhogen zodat je zou proberen te lijmen, maar uiteindelijk houdt dat toch niet door het getril vd Vespa. Als je lakt; schuren 400, dan apuitplamuur of ne dikke primer schuren 400 dan aflakken niet schuren tussen laklagen uiteindelijk een clearcoat erover, die kan je eventuieel met n epolitoer opblinken, das zoiets gelijk turtle wax. Lukt vrij aardig met spuitbuskes. beste Bart ga vandaag hechtprimer halen, lak en vernis laten maken is spuitbus alles is al geschuurd met 800 nu ontvetten en daarna lakken grts Stefan ps en ik werk graag met de handen Link naar reactie
Bizance Geplaatst: 8 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2015 vandaag hechtprimer en verf gaan halen 2K vernis was niet meer voorradig einde van de week weer terug binnen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.