Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Doet Eigenaardig


Thesmurf

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sinds een paar weken merk ik dat mijn px bij het ontkoppelen soms blijft hangen in toeren.  Dus je rijdt, ontkoppelt zonder dat de motor op ralenti draait en dan blijft hij gewoon doordraaien ipv af te zwakken naar ralenti.  Als je dan met de ontkoppeling in gas bijgeeft, blijft hij gewoon op die hogere toeren hangen.

Als je de ontkoppeling loslaat en dus rijdt, lijkt hij gewoon normaal te draaien.

Gisteren merkte ik ook bij het starten en het schakelen naar eerste dat hij ondanks dat de ontkoppeling volledig was ingetrokken, dat hij toch vooruit ging.  Dit is me nadien nog opgevallen, maar doet hij ook niet elke keer.

 

Hij heeft nog maar pas onderhoud gehad en ik had toen de opmerking gemaakt tegen mijn vespa-onderhoud-garagist, maar hij had niets abnormaals gemerkt nadien.

Ik heb de indruk dat hij het ook maar doet als hij warmgedraaid is en dan niet in eerste, maar vooral in derde en vierde.

Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

 

Thx,

Steven

 

Link naar reactie

Gaat hij na een seconde of 2 wel weer naar zijn normale toerental?

 

Het blijven zweven van je gas is meestal een probleem van valse lucht/te arm mengsel. Maar als de toeren niet zakken na enkele seconden... zoals Nero zegt kijken of je kabels speling hebben. En of je gasschuif niet klemt. 

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties,

 

Ik kijk het nog eens na.  Ik heb het gisteren bij thuiskomst proberen uit te lokken door hem in neutraal, stilstaand in toeren te laten hangen, maar dat lukt me dus niet.  Tijdens het rijden lukt het me in alle versnellingen (behalve eerste) bijna elke keer.  Het stopt niet na twee seconden, lijkt gewoon door te gaan.

 

Ben wel niet zo motortechnisch aangelegd, maar een gaskabel die blijft hangen zou ik nog wel moeten kunnen zien.

En anders is het terug naar de vespa-shop.

 

Steven

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...