Zoef Geplaatst: 18 maart 2015 Delen Geplaatst: 18 maart 2015 Hoi, Telkens als ik mijn vliegwiel monteer en ik start dan draait de motor goed, als ik dan even wat meer gas geef dan krijg ik ploffen in mijn luchtfilter huis (ontsteking niet meer juist) + niet het volledige vermogen. Als ik dan men vliegwiel terug demonteer dan zie ik steeds dat het halve maan spietje gebroken is en het vliegwiel wat verschoven is tov de krukas.. Iemand een idee waar dit probleem vandaan komt? Vliegwiel nog vaster aandraaien? Ik las hier op het forum dat het vliegwiel normaal als het goed gemonteerd is zelfs het spietje in principe niet nodig heeft en voldoende heeft aan de conische rand?! Grtn Zoef Link naar reactie
Gio Geplaatst: 18 maart 2015 Delen Geplaatst: 18 maart 2015 Hey Zoef, Het vliegwiel moet goed vast zitten, maar kan ook zijn dat je krukas gleuf uitgesleten is of vliegwiel zelf. Maar maak hem goed vast , dan zal dat niet meer gebeuren. Soms kan het ook als je vliegwiel niet goed opzit , en als je hem gaat starten dat je plots gaat verdraaien. Mvg Gio Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 18 maart 2015 Delen Geplaatst: 18 maart 2015 Post anders even (een scherpe) foto van spiebaan op krukas en in vliegwiel. Gebruik je de goeie tools (vliegwielhouder) om je vliegwiel vast te zetten? En heb je hem al eens met een momentsleutel vastgezet op de juist waarde? Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 18 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2015 Ik probeer straks even wat scherpe foto's te nemen. Momenteel ziet de spiebaan op de krukas er niet meer zo goed uit door het tweemaal afbreken van het spietje. Gebruik je de goeie tools (vliegwielhouder) om je vliegwiel vast te zetten? En heb je hem al eens met een momentsleutel vastgezet op de juist waarde? Wat is de juiste waarde voor de moer van het vliegwiel? Momenteel heb ik het steeds zo vast gezet als ik kon, heeft u eventueel ook een foto van een vliegwielhouder? Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 18 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2015 Ik probeer straks even wat scherpe foto's te nemen. Momenteel ziet de spiebaan op de krukas er niet meer zo goed uit door het tweemaal afbreken van het spietje. Gebruik je de goeie tools (vliegwielhouder) om je vliegwiel vast te zetten? En heb je hem al eens met een momentsleutel vastgezet op de juist waarde? Wat is de juiste waarde voor de moer van het vliegwiel? Momenteel heb ik het steeds zo vast gezet als ik kon, heeft u eventueel ook een foto van een vliegwielhouder? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 18 maart 2015 Delen Geplaatst: 18 maart 2015 Ik heb juist hetzelfde voorgehad met mijn gla paar maand geleden. zoek maar eens op "vliegwiel wiel " Oplossing is zoals eerder gezegd goed vastzetten, gr Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 18 maart 2015 Delen Geplaatst: 18 maart 2015 manmanman k3 uiteen en het gaat precies niet meer ik bedoel uiteraard zoeken op " vliegwiel spie " Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 18 maart 2015 Delen Geplaatst: 18 maart 2015 controleer of de conussen van vliegwiel en krukas nog gaaf zijn, indien deze corrosie of sporen van verdraaien vertonen moet je beide vlakken op elkaar afstemmen met pasta om kleppen te roderen. Link naar reactie
einzelganger Geplaatst: 19 maart 2015 Delen Geplaatst: 19 maart 2015 Zowieso altijd originele halve maantjes gebruiken heb het zelfde probleem gehad ook wel even de gleuf op het vliegwiel en krukas tchecken Link naar reactie
einzelganger Geplaatst: 19 maart 2015 Delen Geplaatst: 19 maart 2015 Bout aantrekken vast is vast(conische as) Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 9 april 2015 Delen Geplaatst: 9 april 2015 spie dient enkel om het vliegwxiel op de juiste plaats te zetten,heb je dus eigenlijk niet nodig om te bollen. Alvorens een test te doen (starten en of rijden,gewoon goed uw vliegwiel vastzetten. Das al. Vgr Nico Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.