Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wederopbouw Stuur


Boyki007

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

De resto begint aardig te vlotten.

Nu is de montage van het stuur aan de beurt.

Is er een bepaalde volgorde van montage waar rekening mee dient gehouden te worden?

Ik heb een vna fource met de kop van een vbb.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Eerst je kabels die door de fourche gaan trekken (is makkelijker), dan de stofkap monteren, de onderste kogellagers goed in 't vet zetten zoadat ze mooi op hun plaats blijven en 't spel in de daarvoor voorziene gaten steken. :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ondertussen ben ik al wat verder geraakt met de montage.

Maar zit toch nog met enkele vragen.

 

·       De remschoenen vooraan: Bij het demonteren van de remschoenen is het ijzeren lipje afgebroken. Heb je dat echt nodig? 

·       Hoe zet je de kabels aan de remmen eigenlijk vast?

·       Hoe sluit je de gaskabel aan aan de stuurhelft. Moet de kop aan mijn kabel niet dikker zijn? Zoals bvb de kabels voor de schakelklok? Zie ook foto 1

·       Waarvoor dient het rubbertje aan de km teller kabel? Zie foto 2

·       Volgens mij heb ik de foutieve km teller? Zie foto 3. Op de oude heb je de mogelijkheid om de beugel vast te zetten onderaan de koplamp. Bij de nieuwe heb je dat niet. Zet je deze dan vast op een andere manier? Of koop ik best een andere teller?

·       Waarvoor dienen die “klemmen” op foto 4?

·       Wordt er soort van bekleding gelegd in het kastje in de bil?

 

Alvast bedankt.

 

Greetzz..

 

v8csom.jpg

 

14kfkfa.jpg

 

2wc2yat.jpg

 

25uqq10.jpg

Link naar reactie

Die onderste klemmen dienen om uw vitessenkabels in uw schakelblokje vast te zetten( als het er kleine zijn) zijn ze wat groter kan het dienen om uw koppelingskabel achteraan vast te zetten

het kleintje om uw gaskabel aan uw gasschuif in de carbu vast te zetten.

Voor die km-teller is het de bedoeling denk ik dat je die beugel mee vastzet met die grote moer...een beetje aanpassen hé

Dat rubberke dient om die moer boven te houden als je die vast of los draait van de km-teller,anders zakt die naar beneden in uw fourche en geraak je er niet meer aan

Voor op uw gaskabel bestaan er 'overzet'stukjes die je over dat bolleke van uw gaskabel plaatst (als het te klein is ) en zo dan in uw stuur

Link naar reactie

Boyko007,

 

Op de foto zie ik dat de lip naar beneden is gemonteerd. Is fout hoor. Moet naar boven zijn, en die lip valt dan precies in een gat van de kabelhouder (dat deel dat met de moer is vastgeschroefd).

 

jk7kht.jpg

 

groeten

Luc

Merci om dat op te merken Luc,

Ik zal ze direct omdraaien.

Ook aan de kant van het schakelmechanisme heb ik ze foutief gemonteerd.

Is de kabelhouder zelf goed gemonteerd? Want in deze positie staat de gas helemaal dicht.

Link naar reactie

yep,

zadel staat idd te hoog,

ofwel foute veer en bout en of het frame zadel niet juist gemaakt.

volgens mij (ik kan mis zijn) een beetje curry-achtige toestand.

vgr Nico

Link naar reactie

Die onderste klemmen dienen om uw vitessenkabels in uw schakelblokje vast te zetten( als het er kleine zijn) zijn ze wat groter kan het dienen om uw koppelingskabel achteraan vast te zetten

het kleintje om uw gaskabel aan uw gasschuif in de carbu vast te zetten.

Voor die km-teller is het de bedoeling denk ik dat je die beugel mee vastzet met die grote moer...een beetje aanpassen hé

Dat rubberke dient om die moer boven te houden als je die vast of los draait van de km-teller,anders zakt die naar beneden in uw fourche en geraak je er niet meer aan

Voor op uw gaskabel bestaan er 'overzet'stukjes die je over dat bolleke van uw gaskabel plaatst (als het te klein is ) en zo dan in uw stuur

 

Zou 't kleintje niet eerder dienen om de gaskabel in't stuur vast te zetten zodat de gaskabel met het bestaande 'tonnetje' aan de kant van de carbu zit...? Beetje vervelend om aan te sluiten in't stuur maar zo doe ik 't toch altijd.

Link naar reactie

Dat kan ook...en heb het zo ook al gedaan maar ik heb de 'gewoonte'om altijd vanuit het stuur de kabel door te steken en achteraan zo'n 'buisje' over de gaskabel te schuiven.

Ieder zijn manier zeker ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...