Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Speedokabel Lx 50 4V


werner123

Aanbevolen berichten

Morgend,

 

ik zit met een klein probleemke, mijn kabel van de kilometer teller is afgebroken onderaan aan het voorwiel.

volledig nieuwe kabel gekocht en met volle moed aan begonnen.

alle kappen eraf en oude kabel eruit gehaald.

nu komt het ... . de nieuwe kabel moet door het voorste spatbord door een kleine opening waar nu reeds de remleidng doorgaat.

geprobeert maar krijg hem er niet door . nu blijkt dat de veering een beetje in de weg zit .

 

enig idee hoe ik dit moet aanpakken. moet de vering losgemaakt worden.

 

hoor graag jullie ideetjes

 

grt werner

Link naar reactie

Hmmm, weinig respons precies. Ik ken helaas ook niets van moderne scooters (allé toch niet van de techniek en hoe dat allemaal in elkaar zit). Misschien kan een foto('s) posten van het onderdeel helpen (daar waar het niet lukt) om het probleem in beeld te brengen...

Link naar reactie

Amaai zeg, wat een gedoe bij die moderne scooters om een kilometerkabeltje te vervangen. Ge moet bijna heel die scooter uit elkaar vijzen om ergens aan te kunnen werken en dan is het nog een warboel van (andere) kabels. :blink:

Wel tof dat je foto's post want dan kan iemand met hetzelfde probleem ineens zien hoe eraan te beginnen...

Link naar reactie

Amaai zeg, wat een gedoe bij die moderne scooters om een kilometerkabeltje te vervangen. Ge moet bijna heel die scooter uit elkaar vijzen om ergens aan te kunnen werken en dan is het nog een warboel van (andere) kabels. :blink:

Wel tof dat je foto's post want dan kan iemand met hetzelfde probleem ineens zien hoe eraan te beginnen...

Of ineens sterk begint te zweten en naar de dealer holt.

Link naar reactie

Je kan in't vervolg ook enkel de binnenkabel vervangen, dan hoef je niet de hele vespa uit elkaar te gooien.

Veel minder werk, want je hoeft enkel de stuurkap te verwijderen en de kabel los te maken aan het wiel. 

De reden dat die kabels breken is dat deze roesten door water dat binnendringt via de aansluiting onderaan, dit is ook de reden dat de kabel meestal onderaan breekt.

Je gaat als volgt te werk: Je trekt eerst de gebroken binnenkabel er uit. Dan reinig je de binnenzijde van de zwarte buitenkabel met bv WD40, waarna je deze met (als je die bezit) een compressor uitblaast. De nieuwe binnenkabel overtollig invetten en als je een vetspuit hebt ook in de zwarte buitenkabel (hoe meer vet hoe beter). De nieuwe binnenkabel in de buitenkabel steken, alles terug aansluiten en klaar is kees.

Om toekomstige kabelbreuk te vermijden kan je dit ook preventief doen.   

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...