Ga naar inhoud
Vespaforum.be

P200E Houdt In Op Half Gas


Bowyer

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd houd mijn p200 in bij het accelereren stationair is prima volgas gaat goed maar daartussen stottert en bokt hij.

Brandstof lijkt geen probleem,tank,carburateur en kraan zijn gereinigd en gecontroleerd de benzineslang is niet te lang en er komt een flinke straal benzine uit de slang als ik hen lostrek.

De ontsteking staat op tijd en vonkt ook goed verder start hij bij de tweede of derde kick.

Iemand nog ideeën? 

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

Tja ook daar had ik al aan gedacht heb alle standen inmiddels wel gehad geloof ik,soms lijkt het beter soms wil hij gewoon echt helemaal niet meer.

Hij staat nu geloof ik op 1 3/4 toer open dan doet hij het nog het beste. 

Link naar reactie

Helaas dat heb ik al geprobeerd zo goed als het ging.

Het is een beetje griezelig op een hortende en stotende scooter met maar een hand aan het stuur maar voor zover het lukte maakte het geen verschil.

Ik begin bijna te denken dat het een elektrische storing is maar dan zou dat ook bij stationair en volgas moeten zijn denk ik.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Andere bougie geprobeerd maar dat helpt niet.

Hij heeft nu al een paar dagen stilgestaan en vandaag stond het carter vol met benzine terwijl de kraan dicht stond.

Het lijkt er dus op dat de kraan en de vlotternaald allebei doorlaten.

Is het een mogelijkheid dat hij hierdoor bij halfgas als het ware verzuipt?

Morgen een nieuwe kraan en naald halen ;-) 

Link naar reactie

Andere bougie geprobeerd maar dat helpt niet.

Hij heeft nu al een paar dagen stilgestaan en vandaag stond het carter vol met benzine terwijl de kraan dicht stond.

Het lijkt er dus op dat de kraan en de vlotternaald allebei doorlaten.

Is het een mogelijkheid dat hij hierdoor bij halfgas als het ware verzuipt?

Morgen een nieuwe kraan en naald halen ;-) 

Geen idee, wel benieuwd naar het eventueel resultaat.  Benzinekraan kan volgens  mij wel echt dicht staan, dan kan er nog een hoop benzine uit de slang en vlotterkamer lekken, hoeft niet echt ook de kraan te zijn die doorlaat.  Moesten de nieuwe onderdelen geen soelaas bieden, is  het moeilijk een reden voor het stotteren te vinden.  In een shop zal men dan meestal statorplaat of carbu vervangen door een waar men zeker van weet dat ze werkt, vermoed ik,  en zo de diagnose stellen.  Succes, mvg, pete.

Link naar reactie

gezien de hoeveelheid benzine in het carter denk ik niet dat dit alleen de inhoud van de slang was.

Waarschijnlijk zal als de benzinekraan niet de oplossing bied die ik hoop inderdaad de enige oplossing zijn onderdelen te wisselen waarvan men zeker weet dat ze werken.

Helaas heb ik geen donor onderdelen dus zal ik ze of moeten kopen of moeten lenen van iemand van de club hier.

Eerst maar eens het pakketje uit rijen afwachten en dat proberen :)

Link naar reactie

test eens met een andere CDI, heb net hetzelfde gehad vorige zomer, nieuw CDI en probleem opgelost. BTW nooit teveel een in reserve te hebben en kost denk ik net iets meer dan  20 €

Link naar reactie

Vandaag eindelijk tijd gehad om de kraan en vlotternaald te vervangen.

Helaas het mocht niet baten.

Gelukkig wel de oorzaak van alle ellende gevonden; de "witte"draad vanaf de ontsteking naar de cdi/bobine was gebroken net onder de rand van het kunststof boxje op het blok.

Hij pakt nu weer goed toeren op.

Blijkt maar weer dat je soms op verkeerde plaatsen naar de oorzaak aan het zoeken bent.

Bedankt voor alle adviezen en het meedenken.

 

Groetjes,Thijs. 

Link naar reactie

ja zo kwam ik er achter,ik had nog een cdi van een pk liggen en wou die eens proberen,toen helemaal geen vonk meer.

dus ding al door de tuin gesmeten en de originele er weer op... . je raad het al ook geen vonk.

Dus multimeter erbij vliegwiel eraf en meten bij de witte draad wel,geen,wel,geen,wel weerstand dus eens aan het draadje getrokken en hield 10 cm los in m'n hand.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...