Ga naar inhoud
Vespaforum.be

50 Special - Start Niet Meer/loopt Vast


Pietjah

Aanbevolen berichten

Hey

 

Sinds kort heeft mijn vriendin een probleem met de Vespa 50 special.

Hij start en reed goed, toen plots na een tankbeurt de vespa niet meer startte.

 

Als ik kick heb ik de indruk dat de zuiger vastloopt in de cilinder, precies alsof hij te weinig smering heeft?

Soms als ik te veel kick blijft de zuiger ook vast zitten, en komt hij los als ik hem in gang probeer te lopen in versnelling.

 

Iemand raad?

 

vlotternaald heb ik reeds vervangen.

 

bedankt!

Link naar reactie

Pietjah,

Met u vlotternaald heeft dit niks te maken.

Als u zuiger vast loopt zal die ook blijven vastzitten.

Denk dat het meer te maken heeft met u kickstart tandwiel. Blijft dit niet hangen.

Grts

Link naar reactie

Het lijkt mij uitgesloten dat een motor soms vastloopt en dan weer niet.

Controleer eerst je oliepijl eens. Je weet nooit.

Blijft je kickstarter soms hangen? Ik denk eerder dat daar iets misloopt.

Als dit voorvalt zal je de motor moeten opendraaie.

Misschien even wachten op andere reacties.

Link naar reactie

Je geeft zelf aan na een tankbeurt. Heb je voldoende olie bijgevoegd, tweetaktolie wel te verstaan?

Als de zuiger vast komt te zitten en dan soms los komt, moet dat sowieso een schurend geluid geven. De cilinderkop losmaken lijkt me de beste manier om te kijken of de zuiger inderdaad niet blokkeert, vooraleer grotere schade te riskeren.

Link naar reactie

Kan wel degelijk aan de benzine liggen, als uw vriendin reguliere euro heeft getankt, loopt het blokje veel te droog. Dit gebeurt juist na een tijdje rijden zonder additionele olie. Blokje wordt warmer en heeft dan te weinig smering om in beweging te blijven, met als resultaat een vastloper.

 

Heb dit zelf ook gehad nadat de eikels bij mijn plaatselijke tankstation niet goed hadden aangegeven bij de brommer pomp welke slang mix was en welke reguliere euro. Heb daarna cylinder en zuiger geheel vervangen, had namelijk wel krassen getrokken in mijn cilinderwand en meteen een goed excuus om een 70cc cylinder erop te zetten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...