Pietjah Geplaatst: 27 februari 2015 Delen Geplaatst: 27 februari 2015 Hey Sinds kort heeft mijn vriendin een probleem met de Vespa 50 special. Hij start en reed goed, toen plots na een tankbeurt de vespa niet meer startte. Als ik kick heb ik de indruk dat de zuiger vastloopt in de cilinder, precies alsof hij te weinig smering heeft? Soms als ik te veel kick blijft de zuiger ook vast zitten, en komt hij los als ik hem in gang probeer te lopen in versnelling. Iemand raad? vlotternaald heb ik reeds vervangen. bedankt! Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 27 februari 2015 Delen Geplaatst: 27 februari 2015 Pietjah, Met u vlotternaald heeft dit niks te maken. Als u zuiger vast loopt zal die ook blijven vastzitten. Denk dat het meer te maken heeft met u kickstart tandwiel. Blijft dit niet hangen. Grts Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 27 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2015 Raffa, bedankt voor je reactie. Geen idee, hoe kom je daar achter of het blijft hangen? Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 27 februari 2015 Delen Geplaatst: 27 februari 2015 Het lijkt mij uitgesloten dat een motor soms vastloopt en dan weer niet. Controleer eerst je oliepijl eens. Je weet nooit. Blijft je kickstarter soms hangen? Ik denk eerder dat daar iets misloopt. Als dit voorvalt zal je de motor moeten opendraaie. Misschien even wachten op andere reacties. Link naar reactie
Flavista Geplaatst: 27 februari 2015 Delen Geplaatst: 27 februari 2015 Je geeft zelf aan na een tankbeurt. Heb je voldoende olie bijgevoegd, tweetaktolie wel te verstaan? Als de zuiger vast komt te zitten en dan soms los komt, moet dat sowieso een schurend geluid geven. De cilinderkop losmaken lijkt me de beste manier om te kijken of de zuiger inderdaad niet blokkeert, vooraleer grotere schade te riskeren. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 27 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2015 Denk niet dat het aan de benzine ligt, was genoeg in, en heeft er daarna nog met gereden.. Misschien cilinder eens afnemen om piston te bekijken? Link naar reactie
Flavista Geplaatst: 28 februari 2015 Delen Geplaatst: 28 februari 2015 Zou ik doen ja. Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 1 maart 2015 Delen Geplaatst: 1 maart 2015 Kan wel degelijk aan de benzine liggen, als uw vriendin reguliere euro heeft getankt, loopt het blokje veel te droog. Dit gebeurt juist na een tijdje rijden zonder additionele olie. Blokje wordt warmer en heeft dan te weinig smering om in beweging te blijven, met als resultaat een vastloper. Heb dit zelf ook gehad nadat de eikels bij mijn plaatselijke tankstation niet goed hadden aangegeven bij de brommer pomp welke slang mix was en welke reguliere euro. Heb daarna cylinder en zuiger geheel vervangen, had namelijk wel krassen getrokken in mijn cilinderwand en meteen een goed excuus om een 70cc cylinder erop te zetten. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 misschien beter ZELF mengen voor alle veiligheid.. weete ook ineens WELKE 2-takt olie er in zit.. ik rij altijd met FULL-Synthetic Link naar reactie
Daan Geplaatst: 4 maart 2015 Delen Geplaatst: 4 maart 2015 Lijkt inderdaad op een vastloper. even de cilinder verwijderen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.