Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stuurgewichten I.c.m. Antirobos-Stuurslot


LighScan

Aanbevolen berichten

Ik heb een vervelend probleempje ontdekt bij het monteren van mijn Antirobos-slot. Je moet namelijk het meegeleverde stuurgewicht gebruiken. In dit stuurgewicht zit een holte waardoor je de pin doorsteekt, en het is aan deze pin waar het slot op vast klikt... Er lijkt geen mogelijkheid te zijn om de originele of je eigen stuurgewichten te gebruiken.

 

En dat levert voor mij een probleem op omdat ik met een topcase-koffer rondrijd. Mijn garagist heeft deze koffer (42 liter) geplaatst en monteerde ook meteen zwaardere stuurgewichten op mijn stuur (2x ongeveer 480 gram). Dit was voordat ik het Antirobos-slot monteerde.

 

Iemand met dezelfde ervaringen en misschien een oplossing?

Link naar reactie

Heb contact met Easyparts gehad, zij kunnen nergens zo'n onderdeeltje vinden. Aangezien ik merk dat mijn stuur wel degelijk wat begint te trillen bij iets hogere snelheden (+50 km/u), ga ik het artikel tot mijn spijt retourneren.

 

Bovendien is het niet zo'n mooi zicht, twee verschillende soorten gewichtjes op je stuur. :huh:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
LighScan, on 17 Feb 2015 - 17:34, said:

Ik heb een vervelend probleempje ontdekt bij het monteren van mijn Antirobos-slot. Je moet namelijk het meegeleverde stuurgewicht gebruiken. In dit stuurgewicht zit een holte waardoor je de pin doorsteekt, en het is aan deze pin waar het slot op vast klikt... Er lijkt geen mogelijkheid te zijn om de originele of je eigen stuurgewichten te gebruiken.

 

En dat levert voor mij een probleem op omdat ik met een topcase-koffer rondrijd. Mijn garagist heeft deze koffer (42 liter) geplaatst en monteerde ook meteen zwaardere stuurgewichten op mijn stuur (2x ongeveer 480 gram). Dit was voordat ik het Antirobos-slot monteerde.

 

Iemand met dezelfde ervaringen en misschien een oplossing?

Je kan een stuurgewicht van RVS (laten) maken met de bevestiging /aansluiting voor het slot.  Ik weet niet waar je woont maar ik kan het e.v. voor je maken. en je kan ook je eigen stuurgewicht gebruiken en dan de gewenste bevestiging daar aan vast maken. er zal dan wel iets moeten worden afgedraaid van  het gewicht wat ten koste gaat van het chroom.

Het is maar net wat je wilt.

 

met vr gr Han

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo,

Ik heb vandaag ook zo'n Vespa stuurslot gemonteerd op mijn GTS. het probleem wat al eens werd opgemerkt was het gewicht van de bijgeleverde houder met pen is veel lichter dan de aanbevolen stuurgewichten bij gebruik van een topkoffer.

Ik heb dat op gelost door van RVS eenzelfde houder te maken als is geleverd bij het slot. de gewichten komen nu overeen.

Wat me ook opviel was er worden 2 verdiepte busjes bijgeleverd waar je de zeskant schroef in draaid en als alles op zijn plaats zit dan zitten er 2 afdekkapjes bij om de schroeven onbereikbaar te maken.

Ik dacht daar is over na gedacht maar als ik het slot om wat voor reden dan ook defect, verkoop etc wil demonteren dan moet je beginnen met uitboren. ik heb dus 2 gaatje geboord in de afdekkapjes en draad van 5mm ingetapt.  en waar ik al bang voor was kwam ik direct achter toen ik de bak onder de buddy wilde plaatsen, die bak kwam niet meer vlak te liggen door de grote en hoogte van deze busjes. boutje 5mm gepakt en de kapjes kwamen er uit de busjes gedemonteerd en weer gewoon M6 boutjes met ring/revet geplaatst en klaar was Han.

Hieronder een paar plaatjes.

 

DSCN2069.JPG

DSCN2070.JPG

DSCN2071.JPG

DSCN2072.JPG

DSCN2073.JPG

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Op ‎29‎-‎4‎-‎2016 om 00:55, Wim Claessen zei:

Dat klokje komt van mijn vorige Harley. daar zit dan een beugeltje aan en werd aan een handvat bevestigd. en de houder heb ik zelf gemaakt van een stukje rond aluminium. Gaatje boren om het klokje vast te zetten en een gat op dikte voor de spiegel. die klokjes zijn op meer plaatsen te koop en kosten ca 50.00€ of minder incl een houder/bevestiging.

Ik had eerst een ander houdertje gemaakt maar vind dit mooier.

 

 

CIMG4003.JPG

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 19 februari 2015 om 09:06, geertvespa zei:

goed om weten. 2 verschillende gewichtjes aan je stuur is ook gewoon gevaarlijk

ik zie dit nu toevallig Geert. Ik zie niet goed waarom dat gevaarlijk is? Het gaat niet om de balans maar om de massa om de trillingen (of de frequentie van die trillingen) te verlagen.

Genoeg motoren die met een (veel grotere) onbalans rijden. Eén spiegel, gps op spiegelmount... van die dingen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...