Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop Vespa Px 125


Selen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik weet niet of dit topic hier thuis hoort maar ik doe toch een poging :)

 

we zijn al een tijdje aan het uitkijken om een vespa px 125 te kopen. Is er een verschil tussen de oudere vespa's en de nieuwe serie? 

Zijn de onderdelen nog altijd te vinden als ik bv een vespa koop van de jaren 80-90? of ben ik dan beter met een recentere px?

 

Hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen!

 

alvast bedankt!

groeten

christophe

Link naar reactie

Beste,

De nieuwe vespa's hebben meestal een elektronische ontsteking, en de oudere niet mits je kennis hebt van aan een motor te kunnen werken.

Met een recente px denk ik dat je minder last gaat hebben van kleine probleempjes.

Je hebt er ook die een oldie kopen met een recente motor eronder ,maar voor stukken is het geen probleem om er aan te geraken.

Ik kan u altijd een zadel verkopen,dan toch al een begin van een vespa.

Een oldie heeft wel altijd een verhaal waar je ook gaat zijn er mensen die er u over aanspreken.

Maar dat is een goesting die voor iedereen verschillend is.

Er zijn hier mensen op deze forum die er meer verstand van hebben dan ik, hier ga je zeker aan u antwoord geraken.

Allez hoop ik :))

Grtz

Thomas

Link naar reactie

enkel de eerste reeks px had nog geen elekt. ontsteking (ik dacht die voor 1981 met chassisnr VNX1T)

verder is de px in al die jaren redelijk ongewijzigd gebleven en zijn dus de meeste onderdelen onderling uitwisselbaar.

Het enige grote verschil tussen pre en post 2003 is dat ze toen een schijfrem en betere koplamp hebben geinstalleerd van de fabriek uit.

Voor de rest gaat het enkel over eens een ander zadel, achterlicht of een chroom afwerkinglatje hier en daar dat anders is.

Link naar reactie

Ik voelde al nattigheid aan die prijs te zien. De foto is zelfs niet scherp maar dat kleur alleen al kan geen vespa zijn van 2011. (verder kun je het optisch snel zien aan de kilometerteller, reservewiel, vespa logo op kapje aan het voorwiel, spiegels, ...)

Link naar reactie

De LML is waarschijnlijk ook reeds al een 4-takt... wat opzich geen probleem is als je er niet mee inzit maar bij de PX is dat niet bestaande.

Anderzijds wordt het moeilijk of eerder onbestaande om een echte PX voor die prijs en die leeftijd te vinden denk ik.

grtzzz

Link naar reactie

De LML is waarschijnlijk ook reeds al een 4-takt... wat opzich geen probleem is als je er niet mee inzit maar bij de PX is dat niet bestaande.

Anderzijds wordt het moeilijk of eerder onbestaande om een echte PX voor die prijs en die leeftijd te vinden denk ik.

grtzzz

De prijs vond ik al heel laag maar de Vespa wat een LML bleek te zijn moest snel weg omdat hij iets anders op het oog had, daarmee kon de prijs misschien wat lager zijn. We gaan hier rustig verderzoeken en ons budget misschien iets optrekken.

Link naar reactie

Ziet er redelijk uit.. schuiverke gemaakt op zn zijkant hé..gebeurd al eens...

misschien toch nog wa afdingen op de prijs?

ga erheen vraag voor n testrit en neem CASH mee.. velen komen dan wel "LOS" en gaan voor lagere verkoopprijs..

Link naar reactie

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-px125-222698343.html

Heb hier nog 1 gevonden met klein herstelwerk aan, is die prijs oké volgens jullie of kan er nog wat aan af aangezien de schade vooraan en zijkant?

Alvast weeral eens bedankt

Vraagprijs te veel vind ik volgens schade en bouwjaar. Ik heb begin vorig jaar een px wit 2012 gekocht met geen 2000km gekocht voor geen 2000€ stond bij een dealer al een tijdje te koop voor 2200 en uiteindelijk denk ik 1850 of 1900 betaald.

Dus hier moet toch nog een 3 a 400 af

Link naar reactie

Daar moet inderdaad nog iets af kunnen!

Heb hier heel het forum wat zitten doorzoeken naar wat info over de verschillende modellen en heb mijn oog laten vallen op een Primavera 125 dat hier te koop staat. Hele mooie Vespa, enkel heeft die traanplaten als vloerdelen en dat vind ik iets minder.

Ik ben ondertussen dus al gaan twijfelen. Het is de bedoeling om een Vespa te kopen en daar zonder zorgen mee rond te rijden. Weten dat je altijd en overal kan starten/vertrekken zonder (grote) problemen. Heb vroeger altijd vw kevers gehad en dan kom je af en toe wel eens iets tegen zoals niet meer willen starten enzo...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...