Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Gts Super Sport Mat Grijs - Lakstift/verfstift


Bucci

Aanbevolen berichten

Ik zou oppassen met zo een stift of nagellakborsteltje.

 

Ligt er dadelijk dik op en dan pas zie je het krasje nog veel erger.

 

Ik zou altijd eerst met dit proberen; Meguiars SCRATCH X 2.0

 

Heb dat ook gekocht voor mijn Vespa en hier krijg je echt veel me weg  door gewoon ermee te polijsten, gewooon opwrijven, inwrijven, dit ding vult een beetje op, slijpt een beetje weg, laat glanzen, natuurlijk niet alles, maar toch meer dan andere producten dieik geprobeerd heb.

 

Als dat niet werkt, kan je die lakstift nog altijd proberen.

 

Mijn Vespa was gevallen (vorige eigenaar), ik ben een carrosserie-leek, heb toch het spatbord hersteld (was een grote hap uit, plamuren, terug aan mekaar smelten,grondlak, lak, eindlaag, met schuren en polijsten en alles erop en eraan zelf gedaan.)

 

De achterzijkant stond vol krassen, en hoewel ik de bussen lak had staan, heb ik alles weggekregen met dit spul.

Link naar reactie

Heel erg bedankt  -_-  Ik had deze site ook al gevonden, maar helaas is er geen sticker meer aanwezig met de kleurcode onder mijn zadel. Nu ondertussen wel al kleurcode gevonden via andere website. (vermoedelijk Titanium Mat 742/B) Helaas is deze niet beschikbaar op bovenstaande website in stiftvorm enkel een spuitbus. Ondertussen al een aantal nl websites gevonden, maar daarmee weet ik nog niet of ze betrouwbaar zijn. Maar toch bedankt voor uw reactie.

Link naar reactie

Ik zou oppassen met zo een stift of nagellakborsteltje.

 

Ligt er dadelijk dik op en dan pas zie je het krasje nog veel erger.

 

Ik zou altijd eerst met dit proberen; Meguiars SCRATCH X 2.0

 

Heb dat ook gekocht voor mijn Vespa en hier krijg je echt veel me weg  door gewoon ermee te polijsten, gewooon opwrijven, inwrijven, dit ding vult een beetje op, slijpt een beetje weg, laat glanzen, natuurlijk niet alles, maar toch meer dan andere producten dieik geprobeerd heb.

 

Als dat niet werkt, kan je die lakstift nog altijd proberen.

 

Mijn Vespa was gevallen (vorige eigenaar), ik ben een carrosserie-leek, heb toch het spatbord hersteld (was een grote hap uit, plamuren, terug aan mekaar smelten,grondlak, lak, eindlaag, met schuren en polijsten en alles erop en eraan zelf gedaan.)

 

De achterzijkant stond vol krassen, en hoewel ik de bussen lak had staan, heb ik alles weggekregen met dit spul.

 

Bedankt voor het advies, hiervoor plaats ik dus graag zo'n vraag op een forum :-). Het doel van de lakstift is niet zo zeer om krassen weg te werken... Het ergert mij vooral dat onder de zadel de volledige rand de verf aan het verdwijnen is en ondertussen zelfs al kleine plekjes roest tevoorschijn komen. Hiervoor had ik graag de rand wat afgeschuurd en dan juist met een lakstift deze terug kleur/beschermlaag gegeven.

Link naar reactie

Heb je toevallig ene foto? Het zadel raakt normaal het metaal bijna niet. In het midden steunt het zadel met  2 dikke rubbers op de plastieke binnebak.

 

Die bak steunt op het frame.

Klopt! Het is door die bak dat de verf beschadigd is.

Zie foto's

post-7887-0-45781900-1423845280_thumb.jp

post-7887-0-59160300-1423845302_thumb.jp

post-7887-0-80454200-1423845324_thumb.jp

Link naar reactie

afplakken met tape (nodig voor het shcuren/afborsten )

 

afschuren, afborsten zodat de ergste roest weg is

 

dan roestomvormer erop

 

opnieuw afplakken

 

weer beke schuren

 

lakken met uw stift

 

schuren 400

 

opnieuw lakken en vloeken op dat gesmodder met dat penseelke...

 

Ik zou er dan een dunne rubberstrip op plakken, want dat gaat blijven terugkomen.

 

Nitto Denko heeft dat, ik meen dat het gesloten celfoam heet, of EVA foam.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...