Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Imhotep


Imhotep

Aanbevolen berichten

We zullen de beleefdheid maar respecteren en hier eerst beginnen.

 

wordt dit jaar 30 en woon ten noorden van antwerpen.

 

Altijd al gevonden dat vespa's de enige echte scooters zijn.

 

 

Momenteel nog geen vespa in bezit, maar wil daar op korte termijn verandering in brengen.

 

Liefst wil een oldie, zodat ik die op o-plaat kan zetten en goedkoop kan meeverzekeren met mijn oldtimerke.

Heb een motorijbewijs dus er mag een wat groter motortje in zitten.

Mijn bedoeling is vooral om banen van 50 en 70 te doen, maar hier en daar een stuk aan 90 zou wel aangenaam zijn.

 

De vespas van de jaren 60 begin 70 vind ik persoonlijk de mooiste.

Zeker diegene met een 2 zadeltjes. (welk model is dit eigenlijk juist?)

 

Sleutel is niet zo een groot probleem voor mij.

 

Nu weet ik eigenlijk niet goed op wat ik moet letten

ik zie er staan van onder de 3000 euro maar ook een aantal van 5000+.

 

Kunnen jullie mij wat raad geven?

alvast bedankt

Link naar reactie

In de jaren zestig en zeventig zijn er er een hoop modellen geproduceerd. Dus veel zal afhangen van uw persoonlijke voorkeur, en niet onbelangrijk, ook van uw budget. Want de prijzen van zeldzame modellen zijn natuurlijk navenant.

Die met die twee zadeltjes zijn meestal vespa vnb's (125cc) ofwel vespa vbb's (150cc). Dit zijn vespa's die in de jaren zestig en mass werden geproduceerd. Daardoor zijn ze ook relatief goedkoop in vergelijking met sommige andere vespamodellen uit die periode. Maar tussen de vnb's en vbb's zitten ook veel curry-modellen. Dit zijn goedkope import vespa's uit Azië, die op een nogal bedenkelijke manier werden gerestaureerd. Daardoor zijn ze onveilig en dus onbetrouwbaar. Daarenboven gaat het je handen vol geld kosten om ze te herstellen. Meestal zijn ze relatief gemakkelijk herkenbaar door specifieke uiterlijke kenmerken, die hier in Europa niet zo vaak voorkomen. Er zijn alleszins genoeg websites waarop je allerhande informatie over dergelijke curry-restauraties kunt terugvinden. Maar ook hier op het forum zijn er genoeg leden die een goed ontwikkeld kennersoog hebben voor slechte restauraties. Dus als je welbepaalde vespa op het oog hebt, is het raadzaam om deze eerst hier op het forum te posten zodat de leden u kunnen bijstaan met hun goede raad.

Link naar reactie

Bedankt voor jullie antwoorden.

Als ik zo zie kan ik dan best zoeken naar de vbb's, 150cc ipv 125cc, dus waarschijnlijk ook iets 'vinniger'.

Hoe kan je zo een curry herkennen? Zijn er een aantal dingen waar je kan op letten?

En dan dat eeuwige budget, uiteraard zo weinig mogelijk maar heb niet direct een plafond, zat te denken max 3500.

Idd dit realistisch?

Link naar reactie

misschien best eerst even rondkijken welk model je juist wil, dan kunnen we juistere info geven.

"het model met 2 aparte zadels" is jammer genoeg niet genoeg info om er een model op te plakken. Er zijn zelfs px-en met 2 aparte zadels

Link naar reactie

Da's een goede vraag welke ik wil.

Ik weet het zelf niet juist.

Als ik vanavond achter de pc zit zal ik eens een aantal modellen posten die ik wel mooi vind.

Ik zie dat er vele te koop staan als 125 cc maar eigenlijk 150cc zijn. Heeft dit nadelen? Aangezien ik toch een motorrijbewijs heb zou ik liever een correct geregistreerde hebben.

Verder zag ik op het forum dat er ook een 200cc bestaat. Ik vermoed dat dat de aangenaamste is ook mee te rijden qua reserves dus misschien moet ik naar zo eentje op zoek.

Link naar reactie

Welkom. Hier is een modellenoverzichtje:

http://www.vespaclub.com/OLDVESPA/tutte.html

 

Hoe ouder hoe duurder (modellen als de GS, SS, Rally daargelaten), alles van voor 1959 zou ik niet perse als eerste scooter aan beginnen.

Hoejonger hoe groter de kans dat je nog een beetje met het moderne verkeer kan meekomen.

 

De eerste 200cc is de Rally, gevolgd door de PX - Rally is gewild en aanbod beperkt, dus prijzig.

 

PX 200cc motorblok past onder alle (largeframe) modellen sinds 1959, dus ombouwen naar een modern blok kan een optie zijn.

Link naar reactie

Je kan eens gaan kijken bij Lambrettafinder of je daar iets naar je goesting kan vinden. Hij verkoopt oldtimer Lambretta's en Vespa's.

http://www.lambrettafinder.com/

 

De Antwerp Scooter Custom Show is een goede kennismaking met het scooterwereldje.

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/25857-8-maart-16th-international-scooter-custom-show/

 

https://www.facebook.com/events/1394937857477364/?ref_dashboard_filter=upcoming&unit_ref=popular_with_friends

Link naar reactie

Bedankt voor de nuttige links.

Als ik het zo bekijk spreken volgende modellen mij het meeste aan (puur op gebied van looks)

150 1961-1963

150gl 1963

150 super 1965

150 sprint 1965

Misschien moet ik ook eens naar een px200 van de jaren 80 beginnen kijken

Zo moeilijk :-(, ze hebben allemaal wel iets.

Link naar reactie

Haha, 

 

heb genoeg beeldmateriaal. Ik probeer nooit te oordelen over iemands smaak. De een houd van curry de ander niet. Deze ruikt er wel naar.

Link naar reactie

Wilde gok is:

 

Beenschildranden met mooie opdruk

Opmerkelijke kleur

reservewiel

broodje

en de kentekenplaathouder.

 

Ook de achterwieltrommel is anders, ander blok?

Link naar reactie

Welkom Imhotep op het vespaforum, als je dan toch een motorrijbewijs hebt en naar een oldie verlangt, zou ik voor een 200 cc kiezen. en ga je licht eens opsteken op de Custom Show nabij het Antwerp stadion op 8 maart van 10 tot 17 u. succes met je zoektocht zodat je deze zomer al kan rondbollen. ciao !!  :) 

Link naar reactie

deurne staat in al in mijn agenda, is toch een thuismatch.

 

Inderdaad, een 200 zou ik ook plezanter vinden maar probleem is dat dat de 'oudste' 200 een rally is, en die zijn blijkbaar amper te vinden, en onbetaalbaar.

 

Verder vind ik dan ook nog een p200e van eind jaren 70 en de px200 van de jaren 80 maar die vind ik niet zo mooi vooraan (vierkanter).

Dilemma dilemma

 

Dan ben ik nog een gl150 tegenkomen:

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-van-62-volledig-gerestaureerd-211950383.html

 

ook nog een andere

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-150-vbb-1t-221631079.html

 

wat denken jullie van deze 2?

Link naar reactie

damn, maar op zich ben ik wel blij, want ik had eigenlijk ook al een vermoeden na hier een heel aantal curry topics gelezen te hebben.

 

zou deze ook een curry zijn?

Hij is wel 2kleurig, maar weinig chroom

geen gele pootjes

geen bakje tegen het schutbord

maar dan wel weer een grote nrplaathouder

 

http://www.2dehands.be/brommers-scooters/scooters/vespa/prachtige-motor-vespa-1964-222576001.html

Link naar reactie

dag Imotep

 

Mijn misa gl 150 is net gerestoreerd, ik heb een rally in de pijplijn staan en de misses is not amused met 2 van die dingen in de garage heeft ze laten weten

 

Mischien iets voor u ? Anders zal ze op" tweedehands" en dergelijke belanden  over een paar maanden vrees ik  , eenmaal als de rallly er is.

 

Voor de anderen ineens wat  fotos, dan weten jullie waar al die vragen van mij de laatste maanden over ging...

( ik weet het > niet de originele staander, zal iedereen al voor zijn...)

 

gr

 

adrian

 

post-13258-0-88532600-1423686782_thumb.j

post-13258-0-66535000-1423686876_thumb.j

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...