Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe 125Cc Vespa Kopen (Waar? Kortingen? Tips?)


Matn

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Toch besloten om voor een tweedehands GTS te gaan. Zaterdag ga ik bij iemand langs die er een verkoopt. Het is een zwarte GTS 125 super i.e. van 2010 met ongeveer 3000km.

Zijn er bepaalde zaken waarop ik best let? (bepaalde gevoeligheden bij dit model of zo of terugroepacties - dat heb ik zelf gehad met mijn lx50 - of nog andere tips bij een tweedehands aankoop??)

Link naar reactie

3000km op 5 jaar; batterij vervangen 50 euro

als er SAVAs op liggen; direct vervangen, ook al zien die er goed uit, levensgevaarlijk 120 euro

klein onderhoud, zelf doen 50 euro

 

Met die dingen heb je een onderhandelingsmarge van 200 euro, probeer er de helft vanaf te krijgen, gewoon voor de fun vh onderhandelen.

Link naar reactie

Het is uitendelijk toch geen GTS en ook geen sprint geworden, ik dacht nochtans dat ik wist wat ik wou.

Vrijdag ben ik gaan kijken bij iemand die particulier een heel recente zwarte Primavera 125 (nog geen jaar, 800km, perfecte staat) verkocht en ik zag het direct helemaal zitten. Voor 3200 kon ik deze echt niet laten staan.

 

Ik ga er wel de velgen van de sprint laten opleggen. Dat was eigenlijk voor mij een van de belangrijkste redenen om voor de sprint te gaan. De 12" inch velgen zouden meer confort en veiligheid bieden en zien er gewoon ook super goed uit.

 

Voila zie hier mijn nieuwe aanwinst, kan niet wachten om ze eens deftig uit te testen en te gaan touren. 

 

Yi64euy.jpg

 

ajFqKDf.jpg

Link naar reactie

Ik vermoed van wel aangezien de meeste onderdelen identiek zijn (uitgezonderd spiegels, velgen, km-teller en koplamp). Ik heb ook al foto's gezien van primavera's met deze velgen en op de websites waar je deze velgen kunt kopen staat altijd sprint/primavera.

 

Dat zal dus wel geen probleem zijn.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Toen ik mijn GTS wilde kopen en vroeg om korting vertelde mijn dealer doodleuk als je korting wilt dan kun je geen Vespa kopen. Ga maar ergens anders heen. Uiteindelijk heb ik wel veel voor mijn oude LX touring terug gekregen dus eigenlijk wel korting maar via een andere weg zal ik maar zeggen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wij hebben hier thuis een PX, een S en een GTS...voor de fun van het rijden heb ik het liefste de PX, voor de rest geef je me maar de GTS...die baanligging is gewoon stukken beter als bij de S. Als we naast mekaar aan het licht staan...mijn vrouw is met hare S niet sneller als ik met de GTS hoor  :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...