Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe 125Cc Vespa Kopen (Waar? Kortingen? Tips?)


Matn

Aanbevolen berichten

Tijd voor iets nieuws,

 

 

Mijn Lx50 is de deur uit en moet plaats ruimen voor een 125CC Vespa. Ik wil wel graag sporadisch ook eens met de vespa naar mijn werk kunnen rijden (Gent-Antwerpen) . Ben er nog niet helemaal uit welke ik precies wil. Momenteel twijfel ik erg tussen de nieuwe Sprint of een (recente tweedehands) GTS. De prijzen zijn natuurlijk stevig voor een nieuwe vespa vandaar dat ik ook wat aan het rondkijken ben.

 

 

Nu zag ik dat er een verdeler in Luik (moto conti) 15% geeft op het volledige vespa gamma. Dit zijn de scherpste prijzen die ik tot nu toe ben tegengekomen. Normaal zou ik niet geneigd zijn om van Gent zijnde een vespa in Luik te gaan halen maar met deze korting en gratis levering in Belgie zit ik dit zeker wel te overwegen.

 

zijn er hier mogelijk addertjes onder het gras? of zijn dergelijke kortingen niet ongewoon en ook te verkrijgen bij een dealer uit de buurt?

 

Andere tips of ervaringen om kortingen te bekopen zijn ook altijd welkom :-)  (worden toonzaalmodellen bijvoorbeeld met korting verkocht, of wordt dit niet gedaan?) 

 

 

Groeten,
Matn

Link naar reactie

De Vespa is de "Mercedes" van de scooters, dus verwacht van een "erkende dealer" geen buitengewone kortingen. maar mits goed onderhandelen kan je nog een optie "regelen".

 

Soms zijn er op het forum of op de tweedehandsmarkt "jonge Vespa's" te koop in zeer goede staat, van mensen die het voor bekeken houden. of andere plannen hebben.

 

De prijzen zijn inderdaad stevig, maar op langere termijn behouden ze toch "relatief hun waarde". en de Vespa is natuurlijk "hot" en geliefd. en gewild door jong en oud. :wub:  

Link naar reactie

Bij de Pauw ben ik een tijd geleden al eens langs geweest om te informeren. Ik kreeg toen een beetje dezelfde indruk zoals vespaciao zegt (kortingen worden niet snel gegeven). Ik denk zelf dat er mij toen letterlijk gezegd werd dat ze geen kortingen geven maar wel eventueel gratis opties. Soit dat was ook maar een eerste bezoek. Zou inderdaad wel eens terug kunnen gaan.

Maar toen ik die korting van 15% zag elders verbaasde mij dat wel. Vandaar dat ik het hier even op het forum gooi om te polsen of dat wel betrouwbaar is en wat er eventuele deal-breakers kunnen zijn. 

Link naar reactie

tweedehands ene van 5 jaar met 10.000km kost nogaltijd teveel zeker een gts beter 1000 a 1500 erbovenop koop een nieuwe, dan koop ge tenminsten niet andermans zijn miserie op .

dit is mijn persoonlijke mening, als ge kijkt wat ze voor een gts nog durven vragen 10 a 12.000km prijzen boven de 2000euro.

Link naar reactie

Uw garantie is toch bij piaggio Vespa, niet bij een dealer, zijdealer of hoe je het ook wil noemen. By the way, er staan er genoeg te koop die tijdens het toppunt van de hype gekocht werden met heel weinig km s.  Als de Vespa de mercedes onder de scooters is , WOEHA, dan mag dit toch geen probleem zijn.  :)  Sorry, maar voor de kwaliteit en waar voor je geld koop je iets anders dan een Vespa.

Link naar reactie

Uw garantie is toch bij piaggio Vespa, niet bij een dealer, zijdealer of hoe je het ook wil noemen. By the way, er staan er genoeg te koop die tijdens het toppunt van de hype gekocht werden met heel weinig km s.  Als de Vespa de mercedes onder de scooters is , WOEHA, dan mag dit toch geen probleem zijn.  :)  Sorry, maar voor de kwaliteit en waar voor je geld koop je iets anders dan een Vespa.

Allez, de Alfo Romeo van de scooters dan...

Link naar reactie

mijn tip: koop uw scooter daar waar je het onderhoud wil laten doen.

In theorie moeten alle dealers je helpen igv problemen, maar wanneer je met een scooter aankomt die daar niet gekocht is en vaak via parralelle import is aangekocht zal het niet met volle goesting zijn (geen tijd, langer wachten, ...)

Link naar reactie

Verschillen tsn GTS en Sprint;

 

lampje ziet er anders uit.

 

achteraan 1 veer ipv 2,

luchtkoeling ipv water,

banden 1 maatje kleiner.

 

Vind persoonlijk de Sprint mooier,

vind persoonlijk de GTS de lelijkste Vespa

Rij zelf op een GTV, tweedehands, na een half jaar zit ik nu op 3000 euro, incl nieuw banden, onderhoud, batterij, niuw spatbord, nieuw handschoenkastje.

 

Als je een tweedehands koopt, zoek eerst eens op wat de amx snelheid moet zijn van dat model, en probeer dat eens. Die van mij bvb zou 120-130 moeten alen, maar ik krijg hem niet boven de 109, dus dat wil zeggen dat hij ergens sleet heeft...

Link naar reactie

Ik vind de Sprint ook mooier, maar de GTS vind ik zeker ook OK.

Twijfel vooral omdat ik denk dat een GTS beter omkan met het sporadische traject Gent/Antwerpen. Ik vermoed dat de GTS ook iets krachtiger is (hogere topsnelheid, beter gevoel bij hogere snelheden?) en confortabeler door zijn hogere gewicht.

Vandaar dat ik toch iets meer neig naar een GTS. Jammer genoeg vind je ook nog niet veel mensen die ervaring hebben bij met een nieuwe Sprint.

Link naar reactie

Met de moto al veel GTS 300 en een paar GTV s tegengekomen op de autostrade, maar nog nooit ene aan 120 130 km hoor. Ik denk dat er met de uwe niets mis is al hij 109 km/h haalt. Een Vespa zelfs een plastieken is niet gemaakt voor de autostrade. En ergens anders moet je ook zo snel niet gaan. :P

Link naar reactie

Dag Pieter, zo snel rij ik ook niet, ik wou maar meegeven dat ik seffes stukken verwacht.

 

Een Vespa op de autostrade is inderdaad not done, veel te gevaarlijk,

 

tot pakweg 100 op de kilometerteller, das 90 in het echt, rijdt zo iets redelijk comfortabel, en dan nog alleen op een grote weg.

 

Anders is dat gemaakt voor 70-80 te rijden.

 

Als jij van Gent nr A'pen wil tuffen, dan zou ik voor de veiligheid eerder iets meer cc kiezen dan een 125, als je rijbewijs het toelaat tenminste.

 

Voor langere afstanden; goede banden (geen, ik herhaal, geen SAVA's), vering hard zetten en voorvering eigenlijk vervangen door een instelbare want die is te zacht.

 

Heeft een sprint, of LX  ook die wobble die een GTS/GTV heeft?

Link naar reactie

Ik heb enkel mijn autorijbewijs dus meer dan 125 wordt het voorlopig niet.

Naar Antwerpen is enkel voor mooie dagen wanneer ik er zin in heb. Niet de bedoeling dus om dat ieder dag te gaan doen. Maar met een 125cc kan ik de Vespa daar wel ook voor gebruiken mocht dat nodig zijn.
Deze zomer heb ik zelfs een aantal keer met mijn lx50 het traject Antwerpen-Gent gedaan. Op zich vond ik dat wel een tof maar tis toch iedere keer maar hopen dat de liften aan de voetganger/fietstunnels niet defect zijn  :)

Link naar reactie

. . . . . . ..als je een GTS 125 aanschaft, terwijl je altijd met een LX 50 (wat je ook tof vond ) hebt gereden. . zal er deze zomer een "hele andere wereld" voor je opengaan ;) 

 

Veel zal je niet meer verlangen om op een "50" rond te tuffen. en laat de liften maar buiten gebruik zijn  ;-) . .ga zeker eens proefrijden en merk zelf het verschil.

Link naar reactie

Hoi Matn,

 

Ik heb al ongeveer met het hele actuele Vespa-gamma gereden en zou in jouw geval gaan voor een tweedehands GTS 125 met wat kilometers op de teller (en liefst net een onderhoud achter de rug). Daarmee heb je nagenoeg dezelfde prestaties als een Sprint 125 voor +- de helft van de prijs.

 

Occasioneel Gent-Antwerpen over de snelweg mag trouwens geen probleem zijn, zolang je je niet stoort aan het grootmoeder-tempo.

 

 

Heeft een sprint, of LX  ook die wobble die een GTS/GTV heeft?

 

 

Sprints staan niet bekend om te wobblen, en bij een GTS/GTV kan dat gelukkig ook verholpen worden.

 

Grts,

AJ

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...