Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Workshop Motorrevisie


Sebbedefender

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen/plaatsen waar je terecht kan om samen eens een vespa motor uit elkaar (en misschien nog veel belangrijker) weer in elkaar te steken?

 

Ik heb ook een passie voor Land Rovers. Vroeger kwamen we wekelijks met een aantal vrienden samen voor een sleutelavond. Bestaan er in het Gentse dergelijke samenkomsten maar dan voor Vespa).

 

Ik heb wel de ruimte maar niet de ervaring.

 

Alle info is welkom.

Link naar reactie

Geef af en toe een technische cursus aan onze clubleden. Ben van plan dit in de toekomst uit te breiden naar een meer uitgebreidere cursus, een van de ideeën was een motor uit een frame te halen, te demonteren en alles terug te monteren. Heb hiervoor al een dummy motor en frame liggen. Nu nog wat tijd...

Sara

Link naar reactie

Zijn er mensen/plaatsen waar je terecht kan om samen eens een vespa motor uit elkaar (en misschien nog veel belangrijker) weer in elkaar te steken?

 

Ik heb ook een passie voor Land Rovers. Vroeger kwamen we wekelijks met een aantal vrienden samen voor een sleutelavond. Bestaan er in het Gentse dergelijke samenkomsten maar dan voor Vespa).

 

Ik heb wel de ruimte maar niet de ervaring.

 

Alle info is welkom.

Dit zou idd heel leerrijk zijn en ongetwijfeld zijn er genoeg vespisten die wel een beetje handig zijn maar er niet durven aan beginnen.

Uit elkaar halen is iets... Weer in elkaar krijgen zal een andere zaak zijn. Er is natuurlijk heel wat te vinden op het net maar de wetenschap dat er iemand bij is die de nodige kennis heeft heeft toch een veilig gevoel.

En wat is er fijner en heeft je volgens mij een mooi voldaan gevoel als je je eigen vespa volledig uit elkaar hebt gehaald, gereviseerd,gerestaureerd...

Het zou " een verplicht" item moeten zijn bij elk gerespecteerde vespaclub bv maandelijks of 2 maandelijks eens op een avond zo een sessie te organiseren.

Hopelijk voelen de "masters" zich geroepen nu en komt er iets op gang...

Link naar reactie
tyro13, on 01 Feb 2015 - 09:49, said:

Dit zou idd heel leerrijk zijn en ongetwijfeld zijn er genoeg vespisten die wel een beetje handig zijn maar er niet durven aan beginnen.

Uit elkaar halen is iets... Weer in elkaar krijgen zal een andere zaak zijn. Er is natuurlijk heel wat te vinden op het net maar de wetenschap dat er iemand bij is die de nodige kennis heeft heeft toch een veilig gevoel.

En wat is er fijner en heeft je volgens mij een mooi voldaan gevoel als je je eigen vespa volledig uit elkaar hebt gehaald, gereviseerd,gerestaureerd...

Het zou " een verplicht" item moeten zijn bij elk gerespecteerde vespaclub bv maandelijks of 2 maandelijks eens op een avond zo een sessie te organiseren.

Hopelijk voelen de "masters" zich geroepen nu en komt er iets op gang...

Verplicht item, denk niet echt dat elke vespist thuis eventjes een extra motor heeft liggen. Laat staan "snel" even de motor eronder uit halen en terug insteken.

 

Er zijn al reeds enkele welbekende shops die zo'n cursuske organiseren.

 

Link naar reactie

Verplicht item, denk niet echt dat elke vespist thuis eventjes een extra motor heeft liggen. Laat staan "snel" even de motor eronder uit halen en terug insteken.

 

Er zijn al reeds enkele welbekende shops die zo'n cursuske organiseren.

Verplicht, bedoel ik eerder ludiek he. En denk dat een oud blokje de wereld niet kost. En die kan dan wel meerdere keren open en toe om newbies wat kennis bij te brengen.

Link naar reactie

er zijn shops en ook clubs die dit organiseren (of georganiseerd hebben in het verleden)

Wat wij deden was wel enkel voordoen en niet aan de mensen hun scooter zelf laten vijzen. Dit om te vermijden dat het werk niet afgeraakt en dat je met de remork iedereen naar huis moet brengen

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Ik doe mee als er een workshop komt of wordt georganiseerd!

5 jaar geleden  px 125 volledig gedemonteerd en gezandstraald...

Nu ligt ie daar...

Moet een keuze maken: ofwel de stukken verkopen ofwel werk van maken

Motor moet worden gereviseerd en kan wel werken aan motoren, zowel 4 als 2-takt is me niet vreemd,

maar de juist poulietrekkers en al...

 

Anyhoe hopelijk ziet iemand het zitten!

 

Groeten uit gent

derk

Link naar reactie

Binnenkort gaan we eens afspreken , we hebben dat in het verleden ook eens gedaan bij nero thuis , heel leuk , binnenkort in de regio gent gaan we eens een rally 200 blok reviseren :-) 

groetjes Raf 

Link naar reactie

we hebben voorlopig 4 motoren te reviseren , 1 rally 200 , 1 gl , 1 faro basso , 1 primavera ,dus wie wil deelnemen laat maar weten ,voor elk wat wils , eventueel sleutel weekend ,aan de hand van de deelnemers kiezen we de locatie , de eigenaars van de blokjes zorgen zelf voor alle revisie onderdelen zoals dichtingen , lagers , oliekeringen , en de te reviseren onderdelen , 

groetjes Raf

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

hey binnenkort laat ik een datum en plaats weten ivm de motorrevisie

Link naar reactie

Beste mensen , zoals ik al schreef zouden we dat eens organiseren , de bedoeling zou zijn om een paar blokjes te reviseren , niet te veel want dat loopt toch in het honderd , ik denk een blokje of 4 allemaal largeframe , de bedoeling is wel dat van de te reviseren blokjes alle te reviseren onderdelen door de eigenaar zelf te voorzien zijn , de eventuele nieuwe lagers moeten een nacht in de vriezer gezeten hebben . graag hadden we enkele ervaren mensen gehad die een beetje konden toekijken bij de mensen die hun blokje reviseren , en eventueel het één en ander bij te sturen , het is de bedoeling dat je zelf je eigen blokje reviseert , dus graag een seintje naar mij of nero als je graag wilt deelnemen , ook mensen die graag komen kijken zijn ook welkom , vooral ervaren mensen zijn welkom , De datum zou zijn op Zaterdag 19 Mei om 09u30 -10.00u te wetteren ten ede , Daar hebben we een redelijk groot atelier te beschikking , dus kandidaten laat maar weten he .

Dus als we wat ervaren mensen kunnen samenkrijgen dan kunnen we de deelnemers verdelen in groepjes onder toezicht van een ervaren iemand , eventueel speciale vespatools mogen meegebracht worden 

groetjes Raf

Link naar reactie
23 minuten geleden, roufio zei:

Beste mensen , zoals ik al schreef zouden we dat eens organiseren , de bedoeling zou zijn om een paar blokjes te reviseren , niet te veel want dat loopt toch in het honderd , ik denk een blokje of 4 allemaal largeframe , de bedoeling is wel dat van de te reviseren blokjes alle te reviseren onderdelen door de eigenaar zelf te voorzien zijn , de eventuele nieuwe lagers moeten een nacht in de vriezer gezeten hebben . graag hadden we enkele ervaren mensen gehad die een beetje konden toekijken bij de mensen die hun blokje reviseren , en eventueel het één en ander bij te sturen , het is de bedoeling dat je zelf je eigen blokje reviseert , dus graag een seintje naar mij of nero als je graag wilt deelnemen , ook mensen die graag komen kijken zijn ook welkom , vooral ervaren mensen zijn welkom , De datum zou zijn op Zaterdag 19 Mei om 09u30 -10.00u te wetteren ten ede , Daar hebben we een redelijk groot atelier te beschikking , dus kandidaten laat maar weten he .

Dus als we wat ervaren mensen kunnen samenkrijgen dan kunnen we de deelnemers verdelen in groepjes onder toezicht van een ervaren iemand , eventueel speciale vespatools mogen meegebracht worden 

groetjes Raf

Sorry maar de datum is 19 Maart 

 

Link naar reactie

beste mensen , gelieve op het nieuwe opgestarte topic te reageren ivm de workshop 

groetjes Raf 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...