Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Polini 30 Carb Op Een 208 Polini Cilinder


Arne D

Aanbevolen berichten

Hej

 

Ik ben redelijk nieuw op dit forum maar heb toch al 4 jaar ervaring met vespa's (de pk50xl volledig gerestaureerd )

 

 

 

Ik heb ook onlangs een vespa p200e aangeschaft met een 208cc polini cilinder maar nog steeds met de standaard Dell 'orto si 24/24 carb eronder

 

Heb de uitlaad al vervangen door een de sip road 2.0 racing exhaust (waar ik zeer tevreden van ben)

 

Maar nu ben ik aan het denken een polini 30 carb te kopen en vroeg me af of dit een goed idee zou zijn

en zal de extra power in verhouding staan met het extra verbruik, of zal hij er gewoon meer liters door jagen.

 

(en de nieuw claxon die ik erop stak werkt niet?? maar dit is miss voor een ander topic)

 

Wat denken jullie

Doen of gaan voor een andere upgrade

 

mvg

Arne

 

Link naar reactie

Hoeveel cc heet je polini blok warriewaroe?

 

zonder naftepomp zal een wel een goeien zijn zeker?  tfijt dat zelfde merk is zou het toch goed moeten matchen denkek :P

 

ben er nog niet uit , wat is het voordeel van die naftepomp en dat stuk onder je carb

 

alvast bedankt voor de reactie

Link naar reactie

Wat stel je dan anders voor arti-bella?

 

ik heb ondertussen de cilinder opgezocht in de sip catalogus en daar stellen ze een 28 of een 30 carb voor. Zou een 28 dan beter zijn?

 

mvg

Arne

Daar stellen ze ook voor om een aangepast cilinderhoofd met een betere squish.

Als je een 30 mm carbu wilt steken of 28, zou ik al beginnen met de carter aan te passen op de cilinder en de carter aan te passen op de carburator dat er op komt. Dan moet je ook nog je cilinder misschien iets gaan spaceren of afvlakken om de goede ' steuerzeiten' te krijgen zoals de Duitsers het allemaal zo mooi verwoorden.

 

 

Zonder aanpassing overschakelen van een 24 naar een 28 resulteer volgens mij in alleen maar veel meer gezuip en een klein beetje vermogenwinst, ongeveer een extra vermogen van een goede scheet na een kater.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

als je die 30mm met reedvalve plaatst dan komt je carbu hoger te staan dan standaard. Daarom heb je een benzinepomp nodig (onderste helft benzinetank ligt dan lager dan je carbu). Reedvalve heeft enkel zin als ook je spoelpoorten/krukas daarop is aangepast

Link naar reactie

Heb een Polossi gemaakt, met rd350 reedvalve en 28mm dellorto, bell-shaped krukas met langere slag, andere cilinderkop, gelaste en geflowde carters. Nog geen testrit gemaakt. Wacht nog op uitlaat, twijfel tussen BGM bigbox sport of Sip performance 2.0.

Link naar reactie

Heb een Polossi gemaakt, met rd350 reedvalve en 28mm dellorto, bell-shaped krukas met langere slag, andere cilinderkop, gelaste en geflowde carters. Nog geen testrit gemaakt. Wacht nog op uitlaat, twijfel tussen BGM bigbox sport of Sip performance 2.0.

dan ga je ook een benzinepomp nodig hebben, anders krijg je uw benzinetank onmogelijk leeg

Link naar reactie

Ja Stef, dilemma's he! Een 200blok is idd een oplossing. En met behoud van originaliteit de beste oplossing. Maar tel daar dan maar 1000€kes voor. Daar een full tuning zal toch richting 2ton gaan...das dan al iets he.

Dan ligt je rally blok op t schap om er 9/10 nooit meer af te komen. En een blok dat jaren stil ligt wat heb je daaraan he.

Je weet natuurlijk nooit he... En begrijp wel dat een originele voor de purist meer waard is. Maar er wordt hier en daar toch volop getuned en wie niet de kennis heeft daar zelf aan te binnen koopt volgens mij maar al te graag iets dat getuned is.

(Ik herinner mij hier een hele heisa van een blauwe px met pep parts blok, toen die te koop stond was die heel snel verkocht. Dus daar zijn zeker KAndidaten voor) Maar ik heb toch geen enkele intentie de rally te verkopen... Ik heb nog 2 boys ook he en die zijn al een beetje besmet met t vespa virus... (speelgoed nr 1 zijn miniatuur gespatieerd hahaha) dus als t van mij afhangt blijft die "eeuwig" in de familie. Maar de kans Bestaat dat ik de rally toch wat extra spierballen geef, maar dit zal wel een herfst project zijn.

Eerst genieten van de bella deze lente en zomer, misschien rijd ze wel zo goed dat ik de plannen laat varen want nu is het enkel wat dagdromen en wat ideeën opdoen.

En wie weet misschien kan ik eens een px200 op de kop kan tikken om daar mijn gedacht mee te doen.

Link naar reactie

Heb met behulp van een stel px200 carters en een versleten Polini een nieuwe motor opgebouwd. Alles binnenin is nieuw, cilinder geboord, malossi zuiger aangepast enz. Durf niet goed mijn rekening maken, maar zal niet ver van de 1500€ zijn.

Link naar reactie

Heb een Polossi gemaakt, met rd350 reedvalve en 28mm dellorto, bell-shaped krukas met langere slag, andere cilinderkop, gelaste en geflowde carters. Nog geen testrit gemaakt. Wacht nog op uitlaat, twijfel tussen BGM bigbox sport of Sip performance 2.0.

Als je al dat werk gedaan hebt is het een beetje contraproductief om daar zo'n 'basic' uitlaatje aan te hangen é... Is er een reden voor?

Link naar reactie

Als je al dat werk gedaan hebt is het een beetje contraproductief om daar zo'n 'basic' uitlaatje aan te hangen é... Is er een reden voor?

misschien om de originele looks te behouden? Denk dat zo een bgm big box pro niet echt zoveel moet onderdoen voor een echte expansie uitlaat.

Ik heb bij scooter and service (Duitsland) een offerte gevraag ivm een volledige tuning met malossi mhr cilinder,cilinderkop, pinasco krukas, 28 carbu en alles wat nodig is van las freeswerk.

Daarbij de vraag welke uitlaat. En een pep 3.0 of bgm big box pro of hun new line expansie uitlaat zou op max 2 a 3pk zijn. Op zich niet veel maar beginnende bij bv 20pk en je gaat met uitlaat naar 23pk is dat procentueel natuurlijk wel veel...

Link naar reactie

misschien om de originele looks te behouden? Denk dat zo een bgm big box pro niet echt zoveel moet onderdoen voor een echte expansie uitlaat.

Ik heb bij scooter and service (Duitsland) een offerte gevraag ivm een volledige tuning met malossi mhr cilinder,cilinderkop, pinasco krukas, 28 carbu en alles wat nodig is van las freeswerk.

Daarbij de vraag welke uitlaat. En een pep 3.0 of bgm big box pro of hun new line expansie uitlaat zou op max 2 a 3pk zijn. Op zich niet veel maar beginnende bij bv 20pk en je gaat met uitlaat naar 23pk is dat procentueel natuurlijk wel veel...

 

Inderdaad, maar het aantal pk's zijn uiteindelijk maar de helft van het verhaal é...

Hoge pk's zijn leuk om op te scheppen op café maar het belangrijkste is hoe de scooter rijdt op de weg. Dit vertaald zich veel meer in het koppel dat de motor produceert en de spreiding over welk toerentalbereik.

Een scooter met 25pk die slechts 15Nm heeft en dit vermogen enkel aflevert tussen 7500 en 9000 tr/min is geen kado om mee o pde openbare weg te rijden als je maar 4 versnellingen hebt om mee vooruit te geraken.

Als je een gerichte tuning doet, dan zijn de transfers en de uitlaatpoorttijden i nde cilinder afgestemd op het toerentalbereik van de uitlaat. Dan kies je die uitlaat in functie van de karakteristiek van je motor en heb je 't rijegdrag dat je vooropgesteld hebt.

De PEP3 e nBGM Bigbox zijn een middelmaat, waartegen dat een degelijke expansie veel meer afgestemd is op de persoonlijke voorkeur, en dit is dan ofwel meer koppel in lage toeren, ofwel meer in hoge toeren. En daarop wordt dan de versnellingsbak afgestemd...

Link naar reactie

Volledig mee eens met je wijze woorden. Zou het zelf niet beter knn zeggen.

Denk dat de meeste idd een zo breed mogelijke powerband willen van zo laag mogelijk toerental.

Das voor mij persoonlijk ook de reden als ik zoiets zou laten doen dat ik dit uit handen geef bij mensen die daar degelijk van op de hoogte zijn. Zodat je een betrouwbare scoot blijft behouden met een mooie spreiding over het hele toerental.

Link naar reactie

als je zoiets wil laten doen, neem dan zeker eens een kijkje bij worb5 in Koblenz . Hier in België zeker niet de bekendste maar wel een man die al jaren met scooters bezig is en verstand heeft van tunen.

Link naar reactie

De reden waarom ik nog twijfel, is dat ik nog niet weet waar ik naartoe wil met het motorblok. Momenteel zijn de transferpoorten en uitlaatpoort in de cilinder, nog niet bijgewerkt. Dus ga ik voor koppel of voor de toeren. Mijn verstand zegt, koppel, plezieriger om mee te rijden, mijn venijnige kant zegt, pk's, hopen pk's. :D

Link naar reactie

De reden waarom ik nog twijfel, is dat ik nog niet weet waar ik naartoe wil met het motorblok. Momenteel zijn de transferpoorten en uitlaatpoort in de cilinder, nog niet bijgewerkt. Dus ga ik voor koppel of voor de toeren. Mijn verstand zegt, koppel, plezieriger om mee te rijden, mijn venijnige kant zegt, pk's, hopen pk's. :D

Ligt je dat even toe Sara aub. Wat moet er gedaan worden als je voor koppel gaat,en wat moet je doen als je pk's wenst?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...