Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oude Vespa Fotos


propliner

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...

Inderdaad mooie foto's. Eén foto is zeker bij Misa genomen, ter gelegenheid van de voorstelling van de VGL (1957?).

@ Roele: leeft die vespa dealer van Tielt nog? Zou wel straf zijn, want zou dan zeker 90+ zijn ...

Hieronder een gelijkaardige foto, waarop de toenmalige 4 aangeboden kleuren zichtbaar zijn. Met enige voorzichtigheid gok ik op, van links naar rechts: Toas turquoise groen, rood (Duco rouge flamme), diep blauw (Duco Couronne Impérial) en metallic blauw (Duco Bleu Méditerranée). Heeft er iemand een VGL in dat "diep blauw" ooit gezien?

 

02 Misa voorstelling VGL1.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 8 maanden later...

Zestig jaar geleden, ma en pa met de Vespa even een ritje van Aalst naar Doornik en terug:

ma1.jpg.2413c2e1c825dfd1d41af33f0e10885b.jpg

deze week tijdens pa zijn 89e verjaardag: zelfde dame maar jammer genoeg andere Vespa

ma.jpg.39da6cf29a4b778eeb8735fce39c8b8b.jpg

Grts, J

 

  • Like 7
Link naar reactie
On 7/20/2022 at 8:35 PM, Arnovt said:

Mijn broer zaliger ergens in de jaren 1975 met zijn 200cc op mijn trouwdag. 

05466E16-F884-4F4B-A10D-3FFF8930AB09.jpeg

zou mij verwonderen als dat een 200 is, hoogstwaarschijnlijk een Sprint 150.

In 1975 was alleen de rally een 200cc en die had ne handschoenkast in het benschild en en reservewiel onder de linker zijbil...

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden, Speedracer zei:

zou mij verwonderen als dat een 200 is, hoogstwaarschijnlijk een Sprint 150.

In 1975 was alleen de rally een 200cc en die had ne handschoenkast in het benschild en en reservewiel onder de linker zijbil...

Ik ga u niet tegenspreken. Het is al heel lang geleden en ik weet dat mijn broer hem kocht in Rosendaal Nederland en hem vervolgens moest invoeren. Of dit was bij gebrek aan een Vespa dealer in het Antwerpse weet ik niet. 

  • Like 1
Link naar reactie

"Heerlijke foto's" Arno...hiermee komen de jaren '70 weer eventjes helemaal tot leven...een Fiat 127 en een Peugeot 504, Bank Brussel Lambert, neonletters, enz.

De "seventies" waren een simpele en onbezorgde tijd...tegelijk besef je ook dat het leven razendsnel voorbijflitst... en dat het leven niet oneindig is...😊

vespa 7774445878.jpg

  • Like 6
Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Ik dacht dat deze foto hier wel bij mocht die ik tegenkwam in de FB groep “Antwerpen en Omstreken vroeger en nu” door Daniel Duribreux. 


Voor zover ik het als Vespa rijder kan zien was een helm nog niet verplicht. Tenzij de agent hem daarom een bekeuring geeft.
wel een echte ruitenwisser zo te zien  

mvg ArnoIMG_7053.jpeg.2d496f4ebb55ede547a8887a3e421b95.jpeg

 

aangepast door Arnovt
  • Like 3
Link naar reactie

een Durkopp Diana, gemaakt van 1953 tot 59 🧐

35 minuten geleden, Vespaciao zei:

...mooie foto van het "verdwenen Antwerpen"...lijkt me een Lambretta...foto is gemaakt rond 1960...helmplicht voor moto's=1972... voor brommers 1975 😊

 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...