Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Op Zoek Naar Een Integraalhelm


geertvespa

Aanbevolen berichten

ik ben van plan een nieuwe integraalhelm aan te schaffen en hoor dus graag jullie bevindingen

 

criteria:

integraalhelm (en dus geen systeem, jet helm, veiligheidshelm,...)

zo stil mogelijk

zo licht mogelijk

eentje waarvan het vizier niet aandampt

mogelijkheid om communicatiesysteem in te werken ( scala G9) dus uitsparingen voor de ronde luidsprekertjes

mogelijk om een bril te dragen

 

graag jullie ervaringen, tips,...

Link naar reactie

Ik heb in het najaar van vorig jaar een Shoei gekocht. Zie hier: http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/25558-dit-weekend-25-korting-op-helmen-bij-wwwradbe/?hl=helm

 

Nero heeft dezelfde, enkel andere kleurencombi. Past perfect en voldoet aan al jouw eisen... hij is alleen niet goedkoop. Ik heb lang getwijfeld, heb vanalles geprobeerd en gepast en uiteindelijk toch voor de Shoei gekozen. Geen spijt van, je moet alleen even in je spaarvarken snijden...

 

Grtz

Link naar reactie

Een schuberth S2 lijkt precies wat je zoekt. Met dat verschil dat hij voorbereid is voor de Schuberth-versie van de Scala rider (zelfde systeem, maar netjes onzichtbaar weggewerkt). Je kan er een universeel systeem in kwijt, maar dat ga je niet willen bij deze helm.

 

Hij is licht, heeft een geïntegreerd zonnevizier, stil (de S1 was de stilste helm ter wereld, maar ik heb de indruk dat de S2 'iets' luider is). Pijnloos vizier dus dampt niet aan. Goede verluchting en een eenvoudig te bedienen sluiting. Ik verkies nog altijd een DD sluiting, maar voor een moderne werkt deze goed. 

 

Nadelen:

• Duur (update... blijkbaar ondertussen al vanaf 399 euro te vinden).

• Het is geen jet-helm 

• Hij is behoorlijk smal om over je hoofd te trekken (dat komt het geluid wel ten goede natuurlijk)

• Er zijn mooiere integraalhelmen

 

Sport_Rennen_Motorradhelme_Racing_160.jp

Link naar reactie

Hoi Geert,

Ik heb de laatste jaren redelijk wat sportieve integraalhelmen versleten die aan jou vereisten voldoen.

De toppers zijn voor mij:

 

1. HJC RPHA: Licht, Stil, uitsparingen voor brillen en intercoms, en je krijgt er een pinlock vizier bij (zoals bij alle helmen in dit lijstje) -dus nooit een aangedampt vizier. Beste prijs/kwaliteitverhouding, in 2014 ook door een hoop magazines uitgeroepen tot beste helm van het jaar.

 

2. Arai RX7GP: Lichter maar luider dan de HJC en bovenal een stuk duurder (+-1.000 euro). Voldoet ook aan al jouw eisen. De meest gebruikte helm in de motorsport. Hier rij ik momenteel mee.

 

3. Lazer Osprey Carbon: Veruit de lichtste, redelijk stil en zéér betaalbaar (ik dacht onder de 300 euro), wel uitsparingen voor intercom, maar niet voor brillen (al frommelde ik mijn bril er probleemloos tussen) Een absolute geheimtip en bovendien van Belgische makelij...ik zou wel niet weten waar je ze in Antwerpen kan kopen, miss bij JOMA.

 

4. Schuberth S2: De stilste helm, niet de lichtste, ook niet de goedkoopste. Uitsparingen voor bril en intercom. Niet mijn favoriet, maar dat lag eerder aan de pasvorm die écht niet bij mijn type hoofd pastte.

 

5. Shoei NXR: Heel stil, maar wel opmerkelijk zwaarder dan de rest. Ook aan de prijzige kant al was hij wel erg comfortabel. Uitsparingen voor bril en intercom.

 

Ik vertel er wel bij dat ik (ook brildrager) deze helmen voornamelijk op circuit gebruik, op de openbare weg is een systeemhelm stukken gemakkelijker. Zowel bij het op- en afzetten, even een babbeltje doen, wat frisse lucht happen...maar das natuurlijk persoonlijk.

 

Hét belangrijkste bij de aankoop van eender welke helm is de pasvorm. Stap dus de winkel binnen, zet er een paar op je hoofd en laat ons weten wat het geworden is.
Succes!

 

Link naar reactie

Dag Geert, retrolook, ik rij met een Bell Bullit.

Enorm groot vizier, ik heb geen enkele integraal gevonden waar het zicht groter is, zelfs beter dan mijn Vespa Granturismo Jethelm.

Heb hem nog maar een anderhalve maand, maar heeft geen folie nodig om niet aan te dampen.Veel geluk met je zoektocht.

Link naar reactie

Een schuberth S2 lijkt precies wat je zoekt. Met dat verschil dat hij voorbereid is voor de Schuberth-versie van de Scala rider (zelfde systeem, maar netjes onzichtbaar weggewerkt). Je kan er een universeel systeem in kwijt, maar dat ga je niet willen bij deze helm.

 

Hij is licht, heeft een geïntegreerd zonnevizier, stil (de S1 was de stilste helm ter wereld, maar ik heb de indruk dat de S2 'iets' luider is). Pijnloos vizier dus dampt niet aan. Goede verluchting en een eenvoudig te bedienen sluiting. Ik verkies nog altijd een DD sluiting, maar voor een moderne werkt deze goed. 

 

Nadelen:

• Duur (update... blijkbaar ondertussen al vanaf 399 euro te vinden).

• Het is geen jet-helm 

• Hij is behoorlijk smal om over je hoofd te trekken (dat komt het geluid wel ten goede natuurlijk)

• Er zijn mooiere integraalhelmen

 

Sport_Rennen_Motorradhelme_Racing_160.jp

 

 

de voornaamste reden dat ik niet voor een communicatiesysteem wil gaan dat ingebouwd zit in de helm is hetvolgende: ik rij (in clubverband) zowel met integraal als met een jethelm. Door een systeem van cardo te kiezen (dat compatibel is met de rest) kan ik door 1 extra beugeltje aan te schaffen de communicatie op beide helmen gebruiken. Bij iets dat je kan inbouwen (shubert, shoei,...) is dat niet het geval

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...