Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanraders Ivm Verzekeringen?


LighScan

Aanbevolen berichten

Even zeer kort voorstellen, ondanks dat de topic daarvoor beter in een andere categorie thuishoort... Ik ben een nieuwe Vespa-rijder: begin januari volledig rijbewijs A2 behaald, en nu een Vespa (zie profiel) in bestelling.

Zo'n Vespa moet natuurlijk verzekerd worden, en aangezien ik niet zo echt thuisben in heel het verzeker-gebeuren informeer ik is graag hier op het forum met mensen die al jarenlang rijden op een Vespa en dus ook jarenlang een verzekering hebben.

Het is niet mijn bedoeling om hier een strijd los te gooien welke maatschappij de beste verzekering biedt (al lees ik dat Groep Alpha een zeer goede zou zijn?), maar wel wat voor een bepaalde prijs zoal inbegrepen zou moeten zijn.

 

Zo heb ik bijvoorbeeld een simulatie uitgevoerd op de website van Ethias, en daar kwam ik voor een omnium uit op € 870,00. Is dit een normale prijs, of speelt mijn leeftijd (24 jaar) een grote rol hierin?

 

EahY09S.png?1

Link naar reactie

ik vind het al straf dat ze je scooter zouden willen verzekeren tegen brand/diefstal. Volgens mij heeft niemand dat soort verzekering hier. Maar zelfs zonder brand/diefstal is dat nog veel te duur.

als je jou verzekering afsluit bij iemand waar je al andere verzekeringen hebt lopen (brand, auto,...) ga je een veel betere prijs krijgen.

Ter info: bij groep Alpha betaal je 100€ (als je ook een andere verzekering daar hebt of mee naartoe brengt)

Link naar reactie

Bij mijn woonverzekering zit de Vespa opgenomen voor diefstal/brand. Voorwaarde is enkel dat deze een standplaats heeft "in" het huis (aangebouwde garage, carport, ...)

in mijn brandverzekering staan ook mijn voertuigen vermeld (bij een standaard brandverzekering zit de auto of scooter die in je garage staat niet in) maar dat is enkel als hij thuis staat en dus niet als je onderweg bent

Link naar reactie

Mijn vrouw (werkt op baloise) heeft het bedrag van de LOSstaande garage laten optrekken tot 500000€ (Na inbraak/diefstal vorig jaar van koersfiets) waardoor vespa's en fietsen etc... Verzekerd zijn voor diefstal en brand...ik slaap nu toch wat geruster...

Voorwaarde waren extra veiligheden voor venster en deur. (Hiermee zijn vespa's en dure fietsen auto... Verzekerd)In de aangebouwde garage is dat sowieso verzekerd. Denk dat hier ook een verschil zit met lowbudget verzekeringen. Waar je die extra's goed moet in t oog houden en desgewenst als extra in je polis laten opnemen.

Je waarde laten verhogen is meestal niet zo duur en als je ziet wat een paar vespa's kost/waard is daar wat fietsen bij en auto... Vind ik dat toch belangrijk dat je die mogelijkheid hebt.

Ik vind bovenstaande simulatie ook absurd duur. Ik kijk het vanavond eens na wat een polis kost voor een 300gts en een px125.(misschien niet volledig relevant omdat we rond de 40j zijn...maar je hebt toch eens een idee)

Link naar reactie

Bij AXA samen met 1auto...

auto €396 2Liter diesel

Vespa €89 125cc 2wieler

bwm €192 1150cc 2wieler

Dit zijn alle 3 standaard verzekeringen zonder enige imnium en ben wel 41jaar en bonus malus 0

zonder auto is die zelfde motorverzekering 75% duurder bij AXA en dit is toch van de pot gerukt als je het mij vraagt.

grtzzz

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Bij AXA samen met 1auto...

auto €396 2Liter diesel

Vespa €89 125cc 2wieler

bwm €192 1150cc 2wieler

Dit zijn alle 3 standaard verzekeringen zonder enige imnium en ben wel 41jaar en bonus malus 0

zonder auto is die zelfde motorverzekering 75% duurder bij AXA en dit is toch van de pot gerukt als je het mij vraagt.

grtzzz

 

 

Ik ben 24 en zit rond de bijna 700 auto, 50cc 170 en 2 x 125cc 199 euro bij axa bonus malus 0 

Link naar reactie

Die bonusmalussen bestaan niet meer maar er wordt uiteraard nog veel naar leeftijd gekeken. Hoe kom je trouwens aan '0' als 24 jarige? Verder zijn de premies ook vaak wat willekeur van de agent. Ik ben van axa naar axa gegaan en kreeg een premie die meer dan 10% lager was dan voordien.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Voor iedereen die een GOEDKOPE verzekering zoekt => ERARD verzekeringen.  Vragen enkel de basisverzekering (auto dus) die dient over te komen.  Heb hen onlangs een mail gestuurd en ze hebben me dit voorstel gestuurd:

mijn auto: jaarlijkse verzekering + rechtsbijstand: 300 euro:  => deze nemen ze voor dezelfde prijs over;

volledige omnium voor de auto (zonder vrijstelling) in BM -2:  400 euro:  => nemen ze eveneens voor dezelfde prijs over;

voor mijn 1ste Vespa betaal ik 180 euro; vanaf de 2de halve prijs (dus ongeveer 90 euro).  Hier komt de troef van ERARD: je betaalt 96 euro voor de eerste Vespa en vanaf de tweede (en derde,...) 15 euro.  Voordeel is dat ze behandeld worden aan oldtimer-tarieven maar zo niet dienen ingeschreven te worden en dat je er dus ook woon-werkverkeer mag mee doen én dat er een andere bestuurder mag mee rijden; ook mogen alle Vespa tegelijk de baan op. (!!!)  Bij mijn huidige verzekering heb ik alle Vespa als gewone motorfiets (dus niet als oldtimer) ingeschreven; dit om alle rompslomp te vermijden; enige nadeel is dat er maar één bestuurder mag zijn.

Uiteindelijk was het verschil bij mij zo groot niet en heb ik een zeer goede verstandhouding met mijn agent; dus ben ik gebleven.

Maar als je weet dat ze je huidige verzekering gewoon overnemen en dan de tarieven hierboven hanteren voor de Vespa (96 + 15 +15...) is dit wel zeer aanlokkelijk.  Weet natuurlijk niet of hun service goed is als er iets voorvalt én ze zitten ergens diep "in de Vlaanders"...

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Voor wie er nog interesse in heeft: heb mijn verzekeringspakketje laten aanpassen.  Overgeschakeld naar "Generali" via mijn agent.  Voorwaarde is dat je auto er ook verzekerd is en deze wordt gerekend aan normale tarieven.  Voor de wespjes: eerste scooter is 81 eur; vanaf de tweede 25 eur (dus 3 en 4 ook; enz.)

Speciale voorwaarden: betreft GEEN oldtimer, dus woon-werkverkeer mag; ook meerdere chauffeurs mogen rijden én de Vespa's mogen allen tegelijk rijden...

Voor meer info, stuur me maar een mailtje...

Grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...