Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa @ Autosalon 2015


Arno Jaspers

Aanbevolen berichten

Het tijdloze ontwerp en de zeer herkenbare en specifieke vorm van een Vespa, blijven nog steeds een hele grote aantrekkingskracht uitoefenen op vele mensen.

 

In België was in 2014 volgens Febiac de best verkochte "motorfiets"... een GTS 300. Op de 3de plaats stond een GTS 125 en op de 7de plaats stond de Primavera.

Link naar reactie

de 946 is toch een specialleke, maar de prijs snap ik nog altijd niet.

 

De sprrint bvb, vind ik nagenoeg even speciaal, zelfde soort vorm in de billen, zet daar een klein zadelke op en je komt al heel kort bij een 946 uit.

 

Moest gij van Vespa zijn, wa zou jij veranderen? Never change a winning team toch?

Link naar reactie

Hé herbal, klopt dat van die benzine leidingen? Lijkt mij heel raar, Piagio maakt een nieuwe Vespa die 9000,00€ kost en besteld daarvoor benzineleidingen bij een andere leverancier dan die voor alle andere Vespa's, ha ja want die lekken bij mijn weten niet.

Mogelijk zie ik het wat te simpel, hier en daar is er nogal wat kritiek op de 946 te lezen, waarschijnlijk zullen er wat mankementen zijn aan dat model, maar die zijn er bij de andere ook. Bij de 946 wordt dat natuurlijk uitvergroot vanwege zijn prijs, "voor die prijs mag dat niet", maar er is nog zo iets als garantie denk ik, dus waar is het probleem.

Eerlijk , ik vindt het van alle bovenstaande modellen nog altijd be mooiste, uiteraard , smaken verschillen. Ik ben er van overtuigd dat binnen 30/40 jaar ze zéér gezocht zullen zijn.

Mvg, Wilby

Link naar reactie

Ik ga op onderhoud bij officiële dealer. Ik heb het van hem. Hij heeft er 4 verkocht, en bij 3 hetzelfde probleem. Iets te veel om nog van toeval te kunnen spreken. Smaak is persoonlijk, maar ik vind van de hele reeks foto's de PX het mooist. Leunt in mijn visie nog altijd het meest aan bij het concept "vespa". Ik heb thuis een GTS staan (voor mijn vrouw) en zelf rijd ik PX. Mensen die op bezoek zijn en toevallig in mijn garage belanden kijken altijd eerst spontaan naar de GTS. Misschien dat mijn smaak wel sterk afwijkend is... :blink:

Link naar reactie

Even de prijs van de 946 toelichten. 

 

Hij wordt gemaakt door enkele mensen in het fabriek ik Pontedera.

De lak bestaat uit 3 of 4 lagen.

Alle onderdelen worden apart verpakt en aangeleverd.

Ze worden met de grootste zorg gemonteerd, dus er mogen zeker geen krassen op komen.

De 946 wordt goedgekeurd nadat er een testrit mee gedaan is. Scheelt er iets aan wordt hij volledig

ontmanteld en deze wordt dan niet verkocht.

Er zijn ieder jaar maar 2 kleuren te verkrijgen. 

Link naar reactie

Ik veronderstel en hoop dat ook de andere scooters die daar gemaakt worden met de grootste zorg worden gemonteerd en zonder krassen het fabriek verlaten..

Link naar reactie

Ik veronderstel en hoop dat ook de andere scooters die daar gemaakt worden met de grootste zorg worden gemonteerd en zonder krassen het fabriek verlaten..

+1 zo denk ik daar ook over! Stel je voor dat je een Vespa koopt van MAAR 4 a 5 mille, met een kras op... uitleg van de verkoper: Het is toch geene 946 hé meneer.

Link naar reactie

'T zou ook niet echt reklame zijn voor de andere arbeiders in de fabriek natuurlijk,zo klinkt het alsof die enkelen proper werk leveren en al de rest doet maar wat.

Maar zelfs met die uitleg is ,voor mij altans, die 9000 € nog niet goedgepraat..

Link naar reactie

Inderdaad, gewoon exclusiviteit, minder oplages, 't zou er nog niet mogen aan mankeren dat ze die een tikkeltje zorgzamer behandelen maar de hierboven beschreven uitleg lijkt me nogal 'normaal'. De tijd dat de vespa's met blaasjes in de verf in de showroom stonden is hopelijk voor alle types nu voorbij.

Link naar reactie

Saloncondities: gratis Verlengde garantie van 4 ipv 2 jaar. Tevens verlengde piaggio assistance.

Voorwaarden:

Enkel voor motorscooters

Onderhoud dient bij een dealer te gebeuren volgens onderhoudsboekje

Pia heeft het duidelijk niet nodig om kortingen te geven... Vrij zwak die voorwaarden, maar ja, ze verkopen te goed zeker? Toch liever een korting van een 500€ gezien bvb op een 300 GTS. Zeker omdat de SS niet meer te krijgen is zonder abs, je kan dus niet meer kiezen. Dat scheelt dan ook meteen weer 500€, komen we aan een 6000€ voor een nieuwe 300 SS.

Link naar reactie

Pia heeft het duidelijk niet nodig om kortingen te geven... Vrij zwak die voorwaarden, maar ja, ze verkopen te goed zeker? Toch liever een korting van een 500€ gezien bvb op een 300 GTS. Zeker omdat de SS niet meer te krijgen is zonder abs, je kan dus niet meer kiezen. Dat scheelt dan ook meteen weer 500€, komen we aan een 6000€ voor een nieuwe 300 SS.

 

6095 om precies te zijn, de prijzen zijn weer wat opgeslagen voor 2015! zie www.vespa.be

ik denk zelfs dat je voor die verlengde waarborg moet bijbetalen.

Link naar reactie

ivm de prijs vd 946; op zich is dat toch ook maar een gewone scooter, wel speciale vormgeving.

 

Motor is maar een 125.

 

Mag ik aannemen dat de combinatie vd speciale vorm , de lage aantallen, het terugverdienen vd gedane ontwikkelkosten, de kosten voor het opzetten van een nieuwe lijn samen de hoge prijs vertegenwoordigen?

 

Dus over een jaar of 3, als de nieuwe generatie eraan komt, zakt die prijs tot een normaal niveau?

 

By the way; de enigste manier om een constante hoge kwaliteit te halen , is door een product in hoge aantallen door dezelfde mensen laten bouwen.

 

Enkele uitgekiende ingeneurs of hoog gekwalificeerde werknemer nemen om de 946 te bouwen levert niks als problemen op, maar is waarschijnlijk op dit moment de enigste manier om ze te maken.

 

Waarom maken ze niet eens een high tech supermoderne versie; elektrisch, uiterst stabiel, weinig onderhoud, waar de wind geen vat heeft op de rijder, met stabilisator zodat hij niet kan omvallen, met G4, android, anti bots fucnties erop. in het navi grijs met zwarte wielen?

Link naar reactie

ivm de prijs vd 946; op zich is dat toch ook maar een gewone scooter, wel speciale vormgeving.

 

Motor is maar een 125.

 

Mag ik aannemen dat de combinatie vd speciale vorm , de lage aantallen, het terugverdienen vd gedane ontwikkelkosten, de kosten voor het opzetten van een nieuwe lijn samen de hoge prijs vertegenwoordigen?

 

Dus over een jaar of 3, als de nieuwe generatie eraan komt, zakt die prijs tot een normaal niveau?

 

By the way; de enigste manier om een constante hoge kwaliteit te halen , is door een product in hoge aantallen door dezelfde mensen laten bouwen.

 

Enkele uitgekiende ingeneurs of hoog gekwalificeerde werknemer nemen om de 946 te bouwen levert niks als problemen op, maar is waarschijnlijk op dit moment de enigste manier om ze te maken.

 

Waarom maken ze niet eens een high tech supermoderne versie; elektrisch, uiterst stabiel, weinig onderhoud, waar de wind geen vat heeft op de rijder, met stabilisator zodat hij niet kan omvallen, met G4, android, anti bots fucnties erop. in het navi grijs met zwarte wielen?

 

Je mag aannemen dat de kost een aantal redenen zal hebben...

 

... en vermoedelijk vooral de honger van Piaggio naar vers geld...

Link naar reactie

Normaal is dat bijbetalen. Nu met salon krijg je dat van piaggio

Voor een Mp3 500 (vloeken in de kerk) kwam dat neer op 500euri kado (+/- 5%)

Bedoel je dan enkel die verlengde waarborg? If so dan vind ik dat erg magere voorwaarden, wegens totaal geen interesse daarin. Een directe korting van 500€ is veel interessanter. Het moet al serieus misgaan met een nieuwe Vespa om die waarborg nodig te hebben. En dan nog, om in die 2 jaar 500€ kosten te hebben, moet je ook al mal chance hebben. Ze doen veel meer profijt met die waarborg, aangezien die bijna iedere keer nvt zal zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...