Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Terugroepactie Benzinepomp


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Er is geen gevaar mee gemoeid, dit is gewoon een verplichte service die Piaggio levert aan zijn cliënteel. Die benzinepomp is zoals aangehaald trouwens geen eigen product van Piaggio, ze doen hiervoor beroep op Bosch als toeleverancier, net zoals tal van onderdelen (Bosch ABS, Domino handvatten, etc.)

 

 

Bij mijn weten zijn er (ik spreek nu enkel voor de GTS-reeks) drie problemen, nl. de benzinepomp, een uitlaat en de 'wobble'.

Die laatste ligt voornamelijk aan de slechte OEM banden, maar is op te lossen door je Vespa goed te onderhouden (speling op de lagers controleren, wiel uitbalanceren, goede bandenkeuze). Hierover is volgens mij nooit door Piaggio gecommuniceerd geweest.

Dan was er voor de vroege 250 modellen een recall voor de uitlaat die (na stevige corrosie) uitlaatgassen doorliet onderaan het verbindstuk tussen demper en voorbuis. Ontsnappende uitlaatgassen konden zo de achterste remleiding doen smelten, met mogelijk serieuze gevolgen. Hiervoor was er in 2007 een recall.

 

Tot slot is er de recall van de benzinepomp die blijkbaar ook recentere GTS 300's treft.

 

 

Dus eigenlijk 2x een klein probleem dat je gratis bij de dealer kan laten oplossen en eentje waar je deels zelf moet op letten. Lijkt me niet meer of minder dan normaal voor een massaproductie-item.

 

Volgens mij ben je er nog een paar vergeten,,

 

Het probleem van de niet uitgeharde nokkenassen,,,blijkbaar stond daar geen serie nr op,,dus dat heeft ook even geduurd voor dat afgehandeld was.

 

Het probleem van diene split second/cut,,,dus tegen een redelijke snelheid even een volledig motorvermogen kwijt,,,zeer gevaarlijk en frequent voorgekomen probleem,,,in de UK zijn daar nogal zwaar van hun cohones beginnen maken,met alle toeters en bellen,,zodat Piaggio wel moest ingrijpen,met als resultaat dat ze een nieuwe mapping hebben kunnen doen,,,of dit probleem nu volledig is opgelost weet ik niet en als ik mij niet vergis zijn die problemen ontstaan op modellen na 2012.

 

Wat ge ook nog geregeld tegenkomt is dat de bouten van de ophanging breken.

 

Dus,mijn bescheiden mening is dat ge redelijk veel geld betaald voor een product dat nog hiaten vertoond,,,wilt ge dat uwe GTS goed rijdt ( niet opvoeren!!),,dan kunt ge al beginnen met andere banden,ophangrubbers en een beter vering te steken,,,en dan heb ik het nog niet gehad over de remkracht/dosering van die achterrem,,als die even goed zou werken als die voorrem zijn we al een stap vooruit.

 

CHEERS

Link naar reactie

De problemen met de benzinepompen zijn er niet alleen bij Piaggio. Ook Suzuki en Yamaha hebben er problemen mee.

Bij warmere temperaturen en half lege tanks, kan de pomp dienst weigeren. Er zijn verschillende symptomen, zoals pas terug willen starten na 20 minuten, stilvallen bij stoppen, slecht beginnen rijden enz...

Suzuki heeft hiervoor al 2 recall campanges opgestart, Yamaha heeft een technisch schrijven waarin staat dat de pompen mogen vervangen worden indien zich deze problemen voordoen.

Deze pompen lijken mij allemaal van dezelfde fabrikant te zijn, ik bedoel de elektrische pomp zelf, niet de plastic behuizing.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...