Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Terugroepactie Benzinepomp


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Ik heb een 2009 GTS300 en nooit een terugroep gehad. In nederland altijd zonder problemen gereden, maar tijdens de VWD in italie ging hij stuk ivm de hoge temperatuur in het land, daar kon de standaard pomp niet tegen. Dus als tip voor diegene die naar warme landen gaan, hou daar rekening mee. De mijne is vervangen door een Bosch.

 

Groet AJ

Link naar reactie

Collega van mij heeft onlangs twee aangetekende brieven van piaggio gekregen , terugroepactie voor de vespa van hem en zijn vrouw, 250 gts , bouwjaar 2010. Bij hoge temperatuur ( zomer ) wou die van zijn vrouw niet starten. Hij heeft er nooit last van gehad, maar mogen beiden binnen voor gratis herstelling

Link naar reactie

Heb ook een gts300 van 2011. Ook al gehoord en gezien bij collega (125) dat hij stilvalt bij hoge temperatuur niet meer te starten tot deftige afkoeling. Bij mij nog nooit problemen gehad. Is wel tweedehands gekocht misschien in vorig leven/eigenaar vervangen, geen weet van. We zullen afwachten zeker...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vrouwke heeft een zopas een GTV 250 van 06/2011 gekocht met 1400 km op de teller ...benzinepomp ook om zeep ... deze week alsnog onder garantie vervangen ... oef !

Ik heb de vorige eigenaar aangesproken of hij ooit iets had ontvangen van Piaggio ... nooit iets van ontvangen !

Link naar reactie

Het hoeveelste probleem is dat al wel niet met die nieuwe vespas van Piaggio?

Misschien worden de pompen aan wel aangeleverd vanuit een externe fabriek ... ..(helaas) steken ze in een Piaggio produkt. Ik sprak van de week nog met een technieker ...hij vertelde me dat er bij diverse merken veel miserie is met benzinepompen ... voor mij allemaal niet zo een probleem zolang je er als klant maar niet moet opdraaien voor de kosten!

Link naar reactie

Elke 'erkende' Vespa-dealer kan direct natrekken (via je serienummer) of je Vespa in aanmerking komt voor "de terugroepactie van je benzinepomp" en zal die dan ook vervangen.

De Serie nr van de GTV kwam niet in aanmerking...toch werd de pomp vervangen ... dank u wel Bob  !!

Link naar reactie

. . . . . . . ..een erkende Vespa-dealer die met hart en ziel achter zijn klanten staat, en ze ook wil behouden. kan altijd iets "extra" doen, en zeker als het "probleem" bekend is.

 

Mijn Vespa heb ik in 2010 gekocht bij "Guy Staar" in Antwerpen. ik was daar niet tevreden over, omdat hij niet de neiging had om de benzinepomp van de "300" gratis te vervangen.

 

Ik ben toen "overgestapt" naar Blommaert in Brasschaat en die heeft zonder problemen mijn benzinepomp gratis vervangen en ik ben daar zeer tevreden over de service. :) 

Link naar reactie

Een aangetekend schrijven voor een benzinepomp, dat zal niet enkel zijn voor een pomp die soms dienst weigert, ... gevaar? gaat er een belletje rinkelen?

grtzzz

 

Er is geen gevaar mee gemoeid, dit is gewoon een verplichte service die Piaggio levert aan zijn cliënteel. Die benzinepomp is zoals aangehaald trouwens geen eigen product van Piaggio, ze doen hiervoor beroep op Bosch als toeleverancier, net zoals tal van onderdelen (Bosch ABS, Domino handvatten, etc.)

 

Het hoeveelste probleem is dat al wel niet met die nieuwe vespas van Piaggio?

 

Bij mijn weten zijn er (ik spreek nu enkel voor de GTS-reeks) drie problemen, nl. de benzinepomp, een uitlaat en de 'wobble'.

Die laatste ligt voornamelijk aan de slechte OEM banden, maar is op te lossen door je Vespa goed te onderhouden (speling op de lagers controleren, wiel uitbalanceren, goede bandenkeuze). Hierover is volgens mij nooit door Piaggio gecommuniceerd geweest.

Dan was er voor de vroege 250 modellen een recall voor de uitlaat die (na stevige corrosie) uitlaatgassen doorliet onderaan het verbindstuk tussen demper en voorbuis. Ontsnappende uitlaatgassen konden zo de achterste remleiding doen smelten, met mogelijk serieuze gevolgen. Hiervoor was er in 2007 een recall.

 

Tot slot is er de recall van de benzinepomp die blijkbaar ook recentere GTS 300's treft.

 

 

Dus eigenlijk 2x een klein probleem dat je gratis bij de dealer kan laten oplossen en eentje waar je deels zelf moet op letten. Lijkt me niet meer of minder dan normaal voor een massaproductie-item.

Link naar reactie

Als je je Vespa na een "stevige rit " goed hebt warmgereden, zet je de motor af en je start hem na een paar minuten terug ...slaat hij na herhaalde pogingen niet aan, dan heb je "van jan".

 

Dan heb je meestal een probleem met die beruchte 'benzinepomp'... als de warmgereden motor terug is afgekoeld, dan start hij terug normaal... en kan je weer vertrekken...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...