Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Beste Kwaliteit Online Vespa Shop


Roele

Aanbevolen berichten

Ik had graag geweten bij welke online vespa shop ik het best onderdelen koop voor vespa's van de jaren 50 & 60, ik ken verschillende sites, maar had graag geweten welke shop

de beste kwaliteit van onderdelen levert, je hebt bv sip, maskes, vespaclassicparts,... en deze verkopen dan ook nog verschillende merken zoals f.a.Italia, rms, piaggio,...

Ik heb graag de beste onderdelen voor mijn wesp.

Ik heb enkel een voorbeeld, een schakelklok voor een vb1t van f.a Italia kost bij sip 80euro en één van piaggio 120, is deze dan beter van kwaliteit of welke merkt koop ik het best, graag jullie ervaringen.

Link naar reactie

Tja - hoever wil je gaan voor de beste onderdelen: New Old Stock is het dichts bij origineel dat je kunt komen - al het andere is namaak of uit een verkeerd decennium...

 

F.A. Italia is een budgetmerk vergeleken bij origineel Piaggio.

 

SIP is niet perse de beste plek om de beste onderdelen te kopen (komt voor een deel ook uit Azie en dat is moeilijk te controleren).

De enige die ik ken, die focust op kwaliteits(repro)onderdelen is Maskes. En dan kun je nog beter langsgaan dan online shoppen.

Link naar reactie

Ja sip heeft wel veel en voor veel onderdelen ook goede kwaliteit. Regel is wel dat als het erg goedkoop is dan niet te veel verwachten.

Voor kwaliteit ga je naar Maskes, die zoekt voor elk onderdeel de beste kwaliteit, maar ga er vooral eens langs.

Gr koen

Link naar reactie

als je kwalitatieve onderdelen wil voor oldies zijn sip en scootercenter niet the place to be.

beter Maskes of vespa classic parts.

Beter ook langsgaan dan online te shoppen, dan zie je vaak al de kwaliteit

Link naar reactie

Man man man,... .

Er is veel verschil in de afmetingen en het materiaamgebruik bij repo onderdelen. Ik denk dat er weinigen nog hebben bij stilgestaan dat een repo onderdeel, zelfs goed geplaatst, soms aanleiding kan geven tot problemen allerhande...

Er is een wetmatige evenredigheid tussen de prijs en de kwaliteit van de onderdelen : SIP en Classic Parts en er zijn er nog andere, zijn goed voor rubbertjes, boutjes en ander klein spul, maar verwacht er niet teveel van...

Bij Maskes moeten ze nog heel veel leren over Vespa's... die hebben de klok horen luiden, maar weten niet vanwaar 't geluid komt...

Het enige juiste Walhallah is Mauro Pascoli in Italië. Dat zijn pas vakmensen. Hiermee vergeleken is Maskes een speelgoedwinkel. Ze hebben bv. een ongerestoreerd model van elk Vespa type. Die staan opgeslagen in rekken, net alsof 't goederen waren. Ze hebben originele tekeningen, studieboeken, noem maar op. 

Hebben ook een eigen uitgebreid museum, enz... je moet maar eens zien op de website. Tik er je model van scooter in, het bouwjaar en serienummer en al je onderdelen springen zo op je scherm...

De spullen die je daar koopt zijn juist, correct. Alleen, ze iets duurder dan de rest, maar da's de wetmatigheid waarmee ik ben begonnen...

 

Groeten.

Luc

Link naar reactie

Ik ben bij Pascoli geweest, en wat ze hebben is zeker indrukwekkend, maar de jongens die daar achter de balie zitten zijn ook maar loopjongens, je moet italiaans kunnen, en de heer Pascoli zelf is vrij onbereikbaar. Ook die muur met Vespa's mag je niet bij, en staat het echt interessante spul bij hem thuis (niet dat je je er niet kunt vermaken hoor :).

 

Daarnaast zijn niet alle onderdelen van Pascoli per definitie goed: de tritlijsten vielen mij zwaar tegen (met dat losse stukje aluminium voor de buitenste lijsten), terwijl ze wel het dubbele kosten van andere repro tritlijsten. Je moet daar ook van weten welke onderdelen je beter wel van Pascoli, of beter niet kunt kopen.

 

Als je de beste onderdelen wilt, kun je niet af met een webwinkel, of dat nu SIP, Maskes of Pascoli is... het voordeel van iemand die alle onderdelen van alle winkels al eens in zijn handen gehad heeft, is dat die persoon je naar aanleiding van je budget het minst slechte onderdeel kan adviseren.

Link naar reactie

Ik volg Erix...topkerel die Fabio en steeds correct.

Link naar reactie

Ik denk dat de enige plek waar alles perfekt is voor alle onderdelen bestaat niet. De beste online site is niet enkele die waar u kunnen zoveel mogelijk kiezen tussen goekoopste repro stukken en origineel merken, maar ook die waar ze dit specificeren. Verder is u keuze om goekoper of duurder kopen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...