Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kappa Kinderstoel


pinkeltje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

ik wil mijn zoon graag meenemen achterop de vespa in biograaf aanstaande zomer..

 

ik vraag me nu af of dit kinderstoeltje wettelijk goedgekeurd is en dus bruikbaar in kroatie/italie?

 

kan iemand mij wellicht informeren hierover?

 

bedankt bij voorbaat 

 

edkinderstoel kappa.pdf

Link naar reactie

Er staat dus onderaan bij dat je moet verifieren als het stoeltje wel toegelaten in het land waar je hem wilt gebruiken.

 

volgens onderstaande nota is in Italië geen zitje verplicht.

 

E' stato approvato in Senato, con 145 voti a favore e 122 astenuti, il testo definitivo del nuovo Codice della Strada
Tolleranza zero con chi fa uso l'alcol e droga, sulle minicar e i motorini truccati. 
Come ci aveva anticipato Claudio De Viti, Direttore del Settore Moto di ANCMA, non è passato l'obbligo del seggiolino per i bambini sulle moto e gli scooter.

Link naar reactie

ja Johnny, maar hij wil het in Biograaf gebruiken (ik neem aan Biograd)

hoe de wetgeving is in Kroatië weet ik niet. In België mag het wel dacht ik (min 8 jaar wel enkel op 125cc)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 2 jaren later...
1 uur terug, Vespaciao zei:

Je moet die "rotverwende kinderen vanaf 6 jaar" het niet al te comfortabel maken...laat ze gewoon op je "vloerplaat, achter je beenschild" al staande meerijden ;) :D

en dan lekke rop je rempedaal laten dansen voor wat leuke effecten

Link naar reactie
2 uren geleden, pdvd zei:

1 x zo gereden met kinderen... op de pk50 xl automatica ;) 

In het Zuid-Italiaanse Napels ( Napoli ) is dat de normaalste zaak van de wereld... niemand kijkt raar als een Vespa of scooter met drie personen er op voorbij snort...

En kinderen zijn daar al van jongs af aan gewend om op een Vespa "rechtstaand achter het stuur" te zitten... en vinden het nog plezant ook :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...