Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kosten verbonden aan een GTS250


wannes

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het twijfelen momenteel of ik een GT125 of voor een GTS250 ga gaan. Is er een groot verschil in rijgedrag? Wat kost het om een GTS250 in te schrijven en aan taxen? het verschil met verzekering met een GT125

Ervaringsdeskundigen?

Wannes

Link naar reactie

Ja ben van plan van mijn rijbewijs toch te halen. Ik dacht wel dat een GTS moest ingeschreven worden en seen GT125 niet of zit ik helemaal fout. Hoe zit het met het verbruik, kan je zeggen ongeveer hoe dat is? Ik heb op een site ergens gelezen dat je tegen 60/h 1/39 rijdt, als ik mij niet vergis dan is dat ongeveer 2,5l/100km klopt dat voor de gts?

Wannes

Link naar reactie

Ik heb een recent ingeschreven GTS 250 IS met ABS en heb 61,50€ inschrijftaks betaald. De verzekering heb ik mee gekoppeld aan de verzekering van mijn wagen. Dit is mogelijk wanneer je niet veel km's maakt met de wagen en is dan ook weer iets voordeliger. Best dat je hier even bij uw verzekeringsmakelaar informeerd.

Ik zou zeker terug voor de GTS 250 gaan ...een super machientje!!!!!RudiC

Link naar reactie

't is dat rijbewijs hé, maar ik snap het nog niet goed hoor hoe dat in z'n werk gaat met die opleidingcheques :s. Gaat dat niet alleen als je werkloos bent? (en nee da's niet het plan, die vespa moet betaald worden hé :) )

Link naar reactie

Ik lees wel in dat artikel dat het wel degelijk moet bijdragen tot het uitvoeren van uw job. Hoever kunt ge dat dan rekken uiteindelijk want ik geraak er momenteel met den trein ook. Voor de rest heb ik geen A rijbewijs nodig om mijn job 'beter' uit te kunnen voeren

Link naar reactie

Inschrijvingstaks moet je altijd betalen (voor het bekomen van de nummerplaat) tenzij voor brommers (< 50 cc, géén nummerplaat nodig noch voor A noch voor B)= 61,5 EUR voor een motor.

Jaarlijkse verkeersbelasting pas vanaf méér dan 250 cc.

Verzekeringspremie tot 250 cc is normaal ook identiek maar maatschappijen kunnen eigen tarief toepassen.

Vooral je woonplaats is van belang voor de verzekeringspremie.Brussel = duurste, platteland = goedkoopst.

Link naar reactie

Fiscus heeft zich niet in te laten met je voertuigkeuze om te gaan werken. Als en voor zover je beroepsmatige verplaatsingen doet zijn ze aftrekbaar, of je dat nu per fiets, trein/bus, brommer, Vaspa of Ferrari doet.(Hoewel, die Ferrari zou hij -misschien terecht- als 'overdreven' kunnen beschouwen). Probleem is wel dat je boven de forfaitaire beroepskosten moet komen anders heeft het geen zin werkelijke kosten in te brengen. Je kan niet mengen : ofwel alle werkelijke kosten inbrengen of het forfait kiezen(krijgt iedereen, sowieso afgetrokken van zijn inkomen als je niks kosten aangeeft).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik had een motor, een BMW R 1100 S, die is nu verkocht en ik rijd met een Vespa 250 GTS ondertussen. Wel mijn verzekering werd zelfs duurder, mijn makelaar zei "gelukkig kocht je géén 125 cc of het was nog duurder omdat de maatschappij die bekijkt als onervaren chauffeurtjes" Daardoor ben ik veranderd van maatschappij en betaal nu 25 euro minder dan vroeger met mijn motor.De reden dat ik deze verkocht is dat al die flitspalen serieus op mijn zenuwen begonnen te werken, nu rij ik relaxer maar toch doet het me wat wanneer geen enkele motard je nog die typische groet geeft.

Link naar reactie

Ik betaal 130 euro verzekering per jaar voor ne GT125 en heb pas mijn overschrijving voor de inschrijving ontvangen 61,50 euro!

En van die groet heb ik eigenlijk weinig last, het zijn juist de mannen met hun dikke motoren (BMW, Harley en nog enkele andere merken) die niet groeten, zelfs de snelheidsmachienen die groeten mij of slaan een babbelke aan de lichten!

Alle de groeten en tot morgen voor degenen die meegaan naar Huy!

Kris

Link naar reactie
Ik betaal 130 euro verzekering per jaar voor ne GT125 en heb pas mijn overschrijving voor de inschrijving ontvangen 61,50 euro!

En van die groet heb ik eigenlijk weinig last, het zijn juist de mannen met hun dikke motoren (BMW, Harley en nog enkele andere merken) die niet groeten, zelfs de snelheidsmachienen die groeten mij of slaan een babbelke aan de lichten!

Alle de groeten en tot morgen voor degenen die meegaan naar Huy!

Kris

bij welke maatschappij heb je die verzekering zo goedkoop kunnen afsluiten?

gracias

mathijs

Link naar reactie

@ mattefff

bij partners verzekeringen (www.partners.be), daar staat op waar dat ze overal gevestigd zijn. de enige voorwaarde was dat mijn auto daar volgend jaar ook verzekerd zou zijn!

voor mij was dit voor mijn auto en vespa een verschil van 290euro per jaar tegenover bij kbc, dus dat is al de moeite om over te schakelen he!

de groeten

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...