wannes Geplaatst: 30 april 2006 Delen Geplaatst: 30 april 2006 Ik ben aan het twijfelen momenteel of ik een GT125 of voor een GTS250 ga gaan. Is er een groot verschil in rijgedrag? Wat kost het om een GTS250 in te schrijven en aan taxen? het verschil met verzekering met een GT125 Ervaringsdeskundigen? Wannes Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 30 april 2006 Delen Geplaatst: 30 april 2006 volgens mij idem, enkel de verzekering kan verschillen ik zou sowieso (indien uw rijbewijs dat toelaat) voor de 250 gaan die is echt fantastisch !!! Link naar reactie
wannes Geplaatst: 30 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2006 Ja ben van plan van mijn rijbewijs toch te halen. Ik dacht wel dat een GTS moest ingeschreven worden en seen GT125 niet of zit ik helemaal fout. Hoe zit het met het verbruik, kan je zeggen ongeveer hoe dat is? Ik heb op een site ergens gelezen dat je tegen 60/h 1/39 rijdt, als ik mij niet vergis dan is dat ongeveer 2,5l/100km klopt dat voor de gts? Wannes Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 1 mei 2006 Delen Geplaatst: 1 mei 2006 bergaf-wind-mee-en-café-in-zicht misschien wel, maar laat ons zeggen dat hij ongeveer een 4 liter/100 km verbruikt bij gemengd gebruik Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 1 mei 2006 Delen Geplaatst: 1 mei 2006 alles boven 50cc moet ingeschreven worden e . en er zijn geen taxen das maar vanaf dat je meer dan 250cc hebt ( d8 ik ) en de verzekering zal hetzelfde zijn als ik me neit vergis. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 1 mei 2006 Delen Geplaatst: 1 mei 2006 54€ tax is er wel voor 125cc!!! Link naar reactie
wannes Geplaatst: 1 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2006 bergaf-wind-mee-en-café-in-zicht misschien wel, maar laat ons zeggen dat hij ongeveer een 4 liter/100 km verbruikt bij gemengd gebruik Café in zicht héhé Link naar reactie
Vesparica Geplaatst: 2 mei 2006 Delen Geplaatst: 2 mei 2006 Ik heb een recent ingeschreven GTS 250 IS met ABS en heb 61,50€ inschrijftaks betaald. De verzekering heb ik mee gekoppeld aan de verzekering van mijn wagen. Dit is mogelijk wanneer je niet veel km's maakt met de wagen en is dan ook weer iets voordeliger. Best dat je hier even bij uw verzekeringsmakelaar informeerd. Ik zou zeker terug voor de GTS 250 gaan ...een super machientje!!!!!RudiC Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 2 mei 2006 Delen Geplaatst: 2 mei 2006 niet teveel kilometers met de wagen maken ? Bij mij was de voorwaarde niet meer dan 5000 km/jaar met de vespa rijden, met de auto onbeperkt hoor... Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 2 mei 2006 Delen Geplaatst: 2 mei 2006 Bij mij waren er geen voorwaarden ivm koppeling aan auto. Link naar reactie
wannes Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2006 't is dat rijbewijs hé, maar ik snap het nog niet goed hoor hoe dat in z'n werk gaat met die opleidingcheques :s. Gaat dat niet alleen als je werkloos bent? (en nee da's niet het plan, die vespa moet betaald worden hé ) Link naar reactie
rvd Geplaatst: 2 mei 2006 Delen Geplaatst: 2 mei 2006 Wannes, via de zoek - functie zal je een link vinden die ik plaatste i.v.m. de opleidingscheques. Ik heb ook al hetzelfde gedaan voor bedragen over taksen. Link naar reactie
wannes Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2006 Ik lees wel in dat artikel dat het wel degelijk moet bijdragen tot het uitvoeren van uw job. Hoever kunt ge dat dan rekken uiteindelijk want ik geraak er momenteel met den trein ook. Voor de rest heb ik geen A rijbewijs nodig om mijn job 'beter' uit te kunnen voeren Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 3 mei 2006 Delen Geplaatst: 3 mei 2006 Inschrijvingstaks moet je altijd betalen (voor het bekomen van de nummerplaat) tenzij voor brommers (< 50 cc, géén nummerplaat nodig noch voor A noch voor = 61,5 EUR voor een motor. Jaarlijkse verkeersbelasting pas vanaf méér dan 250 cc. Verzekeringspremie tot 250 cc is normaal ook identiek maar maatschappijen kunnen eigen tarief toepassen. Vooral je woonplaats is van belang voor de verzekeringspremie.Brussel = duurste, platteland = goedkoopst. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 3 mei 2006 Delen Geplaatst: 3 mei 2006 Fiscus heeft zich niet in te laten met je voertuigkeuze om te gaan werken. Als en voor zover je beroepsmatige verplaatsingen doet zijn ze aftrekbaar, of je dat nu per fiets, trein/bus, brommer, Vaspa of Ferrari doet.(Hoewel, die Ferrari zou hij -misschien terecht- als 'overdreven' kunnen beschouwen). Probleem is wel dat je boven de forfaitaire beroepskosten moet komen anders heeft het geen zin werkelijke kosten in te brengen. Je kan niet mengen : ofwel alle werkelijke kosten inbrengen of het forfait kiezen(krijgt iedereen, sowieso afgetrokken van zijn inkomen als je niks kosten aangeeft). Link naar reactie
Italiadesign Geplaatst: 13 mei 2006 Delen Geplaatst: 13 mei 2006 Ik had een motor, een BMW R 1100 S, die is nu verkocht en ik rijd met een Vespa 250 GTS ondertussen. Wel mijn verzekering werd zelfs duurder, mijn makelaar zei "gelukkig kocht je géén 125 cc of het was nog duurder omdat de maatschappij die bekijkt als onervaren chauffeurtjes" Daardoor ben ik veranderd van maatschappij en betaal nu 25 euro minder dan vroeger met mijn motor.De reden dat ik deze verkocht is dat al die flitspalen serieus op mijn zenuwen begonnen te werken, nu rij ik relaxer maar toch doet het me wat wanneer geen enkele motard je nog die typische groet geeft. Link naar reactie
kkerfs Geplaatst: 13 mei 2006 Delen Geplaatst: 13 mei 2006 Ik betaal 130 euro verzekering per jaar voor ne GT125 en heb pas mijn overschrijving voor de inschrijving ontvangen 61,50 euro! En van die groet heb ik eigenlijk weinig last, het zijn juist de mannen met hun dikke motoren (BMW, Harley en nog enkele andere merken) die niet groeten, zelfs de snelheidsmachienen die groeten mij of slaan een babbelke aan de lichten! Alle de groeten en tot morgen voor degenen die meegaan naar Huy! Kris Link naar reactie
GT Bart Geplaatst: 15 mei 2006 Delen Geplaatst: 15 mei 2006 Ik rij sinds vorige week met een GT200 en echt bangelijk rijden. ik dacht dat ik 400€ verzekering moet betalen maar er is ook een verschil of je je verzekering kan koppelen aan je autorijbewijs. gr Bart Link naar reactie
wannes Geplaatst: 15 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2006 @kkerfs: is die verzekering bij u gekoppeld aan een auto? want dan is dat wel zeer weinig naar wat mijn verzekeringsmakerlaar mij verteld heeft, iets van een 340 euro dacht ik zonder auto dan Link naar reactie
mattefff Geplaatst: 16 mei 2006 Delen Geplaatst: 16 mei 2006 Ik betaal 130 euro verzekering per jaar voor ne GT125 en heb pas mijn overschrijving voor de inschrijving ontvangen 61,50 euro!En van die groet heb ik eigenlijk weinig last, het zijn juist de mannen met hun dikke motoren (BMW, Harley en nog enkele andere merken) die niet groeten, zelfs de snelheidsmachienen die groeten mij of slaan een babbelke aan de lichten! Alle de groeten en tot morgen voor degenen die meegaan naar Huy! Kris bij welke maatschappij heb je die verzekering zo goedkoop kunnen afsluiten? gracias mathijs Link naar reactie
josse Geplaatst: 16 mei 2006 Delen Geplaatst: 16 mei 2006 Via VCA is de eerste motorscooter 100euro/jaar rond. Zonder verplichting van bijkomende verzekeringen. Link naar reactie
kkerfs Geplaatst: 16 mei 2006 Delen Geplaatst: 16 mei 2006 @ mattefff bij partners verzekeringen (www.partners.be), daar staat op waar dat ze overal gevestigd zijn. de enige voorwaarde was dat mijn auto daar volgend jaar ook verzekerd zou zijn! voor mij was dit voor mijn auto en vespa een verschil van 290euro per jaar tegenover bij kbc, dus dat is al de moeite om over te schakelen he! de groeten Link naar reactie
cavalierslokeren Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Bij Mercator voor mijn GTS 250 / ABS net geen 122 €uro. Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Bij P en P verzekeringen is het verschil toch al vlu meer dan de helft als je de vespa bij de autoverzekering hebt. enne, blijven groeten !!!! ooit groeten ze wel terug. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.