Ga naar inhoud
Vespaforum.be

The Tesla Of Scooters -- Gogoron


designo

Aanbevolen berichten

De firma zondigt wel tegen een van de grootste voordelen van een Escooter : thuis opladen. Dat zou niet kunnen, je zou een andere batterij moeten "kopen" aan een kiosk. Dat is jammer.

Inderdaad.mochten ze willen doorbreken zal dat dan toch moeten kunnen. Indien niet, koopt geen hond zo'n ding.

Link naar reactie

Als je een of twee reserve batterijpaks kunt meenemen in een bagageband of koffer kom je al een heel eind ver. Als de capaciteiten nog wat verhogen loont het wat, maar enkele batterijen kosten ook wat maar kan je zelf samenstellen met vb. Panasonic 18650 batterijtjes zoals in de Tels zitten. Ze kosten minimum 13 euro voor twee en er zitten er een hele boel in. Het zijn wel lithium ion, zeer licht. Groetjes olympium

Link naar reactie

Handig voor in 't stad vooral me dunkt. 

 

http://cleantechnica.com/2015/01/08/why-the-gorgeous-gogoro-electric-scooter-cant-be-plugged-in/

 

The charging bottleneck with batteries is more pronounced on cars, sure, but it affects all electric vehicles proportionately, including scooters. But people don’t get onto a scooter for a 100+ mile scenic cruise (generally speaking). They stay hyper-local in whatever urban environment the owner inhabits. This is where Gogoro’s idea for a closed battery ecosystem comes into play.

 

http://www.wired.com/2015/01/gogoro-battery-swapping/

 

Gogoro is far from the first company to propose battery swapping, but it could be the first to make it work. “It’s been asked and dismissed so many times in the past 20 years,” says EV advocate Chelsea Sexton, who has served as a consultant to many automakers and EV startups. In June 2013, Tesla Motors showed off a concept for a station that could replace a Model S battery in 90 seconds, promised to arrive by the end of that year. It’s barley mentioned the idea since, though it announced plans to launch a pilot program in December.
 

The problem with battery swapping always has been the execution. The logistics are a hassle, and the infrastructure expensive.

 

post-3598-0-04738900-1421359135_thumb.jp

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik hoop alleen maar dat Piaggio de boot niet mist, electrisch scooters komen eraan, kan je niet tegenhouden.

 

Zodra een vd groten dit doorheeft en er geld tegenaan gooit is het zover.

 

Voorlopig, leuk idee, maar de basis investering om dit vd grond te krijgen is te immens. Elon Musk is op dit moment te druk aan het spelen met zijn raketjes, zo iemand kan dit vd grond krijgen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...