Vespaciao Geplaatst: 11 februari 2016 Delen Geplaatst: 11 februari 2016 ... het wordt tijd dat je die lasser eens uit zijn "winterslaap" haalt, want dat gaat een "ferme rat" worden 1 Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 14 februari 2016 Delen Geplaatst: 14 februari 2016 Zou ik mogen vragen hoe je de koplamp geel hebt gemaakt? Al je lopende projecten beginnen inmiddels mooi vorm te krijgen. Groeten, Rik Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 14 februari 2016 Delen Geplaatst: 14 februari 2016 ... ..het kan geel glas zijn... of je kan de binnenkant van wit glas bekleden met een gele, warmtewerende folie... Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 februari 2016 Delen Geplaatst: 15 februari 2016 Inderdaad, wrappen met folie en dan een randje eromheen. Hieronder waar ik het gehaald heb, als je aangehouden zou worden en het moet eraf. Dan kun je het er zo aftrekken. Linkje Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 15 februari 2016 Delen Geplaatst: 15 februari 2016 1 uur terug, Daan zei: Inderdaad, wrappen met folie en dan een randje eromheen. Hieronder waar ik het gehaald heb, als je aangehouden zou worden en het moet eraf. Dan kun je het er zo aftrekken. Linkje Dankje, ga ik daar eens even shoppen. Nogmaals bedankt. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 3 april 2016 Delen Geplaatst: 3 april 2016 Kleine update... De lasser is ontwaakt en heeft vrijdag onder het genot van een biertje, het frame afgegeven. Tijd om dit weekend eens de schouders eronder te steken en hem een ratlook te geven. Het frame geschilderd en het blok eronder gezet. in 1,5 dag en wat pintjes dit eindresultaat... Er moeten nog wat kleine dingen gebeuren, kabels afknippen, afstellen, en cilinder inrijden. De scooter staat nu ook op marktplaats, om te zien of er animo voor is. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 april 2016 Delen Geplaatst: 29 april 2016 (aangepast) Vorige week een pinasco achterveer aangeschaft voor mijn glx. Ben er zeer over te spreken. (Had eerst een nieuwe standaard piaggio eronder zitten). Ook s1's gemonteerd... stugge banden om te plaatsen in de velg. Maar mooi effect! 29 april 2016 aangepast door Daan 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 april 2016 Delen Geplaatst: 29 april 2016 (aangepast) Gezien ik het vorige bericht niet meer kan aanpassen. Ik heb een tijdje niet kunnen rijden omdat mijn blok in de soep was gelopen. De DR177 zuiger zat op de krukas gezekerd met borgveerclipjes. Allemaal prima, maar toen ik tijdens een inhaalactie het gas goed open trok, had ik een vastloper. Ik snapte er niets van... Het blok uit elkaar getrokken en toen kwam ik dit tegen in de carter: 3 van de 4 hoekjes (v.d. 2 borgveerclipjes) waren afgebroken en in mijn carter gaan zitten. Ik heb de carters hersteld en een nieuwe krukas geplaatst. Ook heb ik de zuiger en cilinder laten herstellen en nu voorzien van de clipjes die geleverd worden bij de 177 cilinderset. De inkepingen in de zuiger zijn namelijk rond. Terwijl de borgveerclipjes hoekig zijn. M.a.w. ze hebben nooit goed gezeten. Tip voor de lezer... Monteer datgene dat je erbij geleverd krijgt. Inmiddels weer een kilometer of 30 heerlijk gereden. 29 april 2016 aangepast door Daan 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 april 2016 Delen Geplaatst: 29 april 2016 Zwijg mij van circlip's!!! Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 juni 2016 Delen Geplaatst: 24 juni 2016 Hallo allemaal, Omdat ik de laatste tijd wat projecten heb aangekocht, werd het tijd voor een uitbreiding. recent een garage gehuurd. waarin ik al mijn spullen kan opslaan. nu kan de fiets van mijn vrouw weer in het fietsenhokje. van voor naar achter, pk50xl, p200e, pk125s schakel, 150glx, pk125s automaat, pk50s. Op dit moment staat er nog een pk50s bij de spuiterij... Ja dat ene project in de kleur chinook groen. in ieder geval genoeg plek voor 10 Vespa's bedoeling is om de scooters te verkopen en wat duurdere modellen aan te schaffen. Denk aan een Acma, Vna, Vba... 4 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 2 juli 2016 Delen Geplaatst: 2 juli 2016 Eindelijk weer een projectje klaar. Vespa 150 vbc Conversie naar 10 inch... door een gereviseerde sprint voorvork en een vla1m blok met elektrische ontsteking, naar 12 volt. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 2 juli 2016 Delen Geplaatst: 2 juli 2016 Mooi gedaan hoor! Dit is de Bajaj toch? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 2 juli 2016 Delen Geplaatst: 2 juli 2016 1 uur terug, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Mooi gedaan hoor! Dit is de Bajaj toch? Ja klopt! Standaard op 8 inch, maar vanwege het wisselen vh blok naar 10 inch. Veel werk aan gehad (vooral v.d. voorvork, maar ook veel geleerd), maar nu gelukkig eindelijk klaar! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 2 juli 2016 Delen Geplaatst: 2 juli 2016 En wat is nu het plan met de Bajaj? Rijden of in de verkoop? Mooi is hij wel geworden! Petje af. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 3 juli 2016 Delen Geplaatst: 3 juli 2016 Deze is van iemand, ik heb hem gerepareerd. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 18 november 2016 Delen Geplaatst: 18 november 2016 Hey, Het is een tijdje stil geweest rondom mijn topic. Ik ben een kwart jaar in het buitenland geweest voor mijn werk (Iets grotere carburateurs ;-)) Ik heb nu een Vespa Pk50s gekocht met een slecht blok. Na het blok gereviseerd te hebben. Loopt deze weer soepel! Verder heb ik een ook een GLX uit 1962 gekocht en een 50 special Wat mijn plannen met die laatste 2 zijn, weet ik nog niet. De Special wordt netjes gerestaureerd en de GLX blijft zo denk ik. Binnenkort updates... 4 Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 18 november 2016 Delen Geplaatst: 18 november 2016 Mooie scooters! Waar maak je het blokje mee schoon Daan? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 18 november 2016 Delen Geplaatst: 18 november 2016 staalborstel, koperborstel, remmenreiniger, dasty. Op het werk vaak een chemische reiniging. Ik resviseer heel wat blokken per jaar, geen zin om te wachten tot alles gestraald is ;-). 2 Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 Mooie scooters inderdaad! Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Die PK 50 S zit trouwens goed in de lak! 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 Thanks, zit goed in de lak, maar dat was ook even het enige. Nu dus met een goed blok, banden, velgen en kabels. Link naar reactie
Solvato Geplaatst: 20 november 2016 Delen Geplaatst: 20 november 2016 Ha, mooi. Blijf vooral veel tips en foto's posten ik heb namelijk ook een pk50s gekocht onlangs 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 20 november 2016 Delen Geplaatst: 20 november 2016 Ja ben benieuwd hoe jij je project gaat aanpakken! Mooie leerschool voor je! Link naar reactie
Daan Geplaatst: 25 november 2016 Delen Geplaatst: 25 november 2016 Vandaag de Lambretta J100 gekocht. 3 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 27 februari 2017 Delen Geplaatst: 27 februari 2017 Was weer even rustig op het forum vanuit mijn kant. maar zeker niet stil gezeten: Via Didier een 50 special gekocht, gedemonteerd en al heel wat delen in kleur gezet. blok wordt aangepakt. rechts zie je het pk125s project waar het blok ook inmiddels is nagekeken. De pk125s had een slechte bodem, welke nu is opgeknapt. er zit een nieuwe in, maar er moet nog een gat gemaakt worden voor het rempedaal. De voorvork is al wel helemaal klaar. Er liggen ook al massa's onderdelen klaar voor de spuiter. De kleur wordt wit, de originele kleur zoals ooit geleverd. Ik had nog een p150x uit 1979 gekocht om op te knappen. (Is dit weekend naar een maatje van me gegaan): Veel delen opnieuw gestraald en gecoat. nieuwe banden velgen, achterveer, grote beurt, nieuwe brandstofslang en kraantje. Heb nog 2 automaatjes in een lot gekocht, zwart en blauw. Die blauwe zal ik in het te koop aangeboden topic zetten. Stiekem ook weer een beetje op zoek naar een largeframe dus als iemand zich geroepen voelt ;-) 3 Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 27 februari 2017 Delen Geplaatst: 27 februari 2017 Kan niet anders zeggen Sterk bezig. Grtjs Makke 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen