Daan84 Geplaatst: 3 januari 2015 Delen Geplaatst: 3 januari 2015 Hallo, Ik zal mijzelf even voorstellen! Ik ben Daan, 30 jaar en militair van beroep. Ik sleutel in het dagelijks leven aan Apache helikopters, waardoor ik veel affiniteit met sleutelen heb. Hier een foto, omdat dat meer zegt dan 1000 woorden. Verder begon het een aantal jaar geleden te kriebelen, Ik wil graag een oldtimer. Echter heb ik daar niet de ruimte voor en zodoende kocht ik mijn eerste hobby vespa een pk50xl 4 maanden later en een paar duizend euro lichter, was de vespa klaar en ready to drive! ik heb er een hoop foto's van maar om een kleine impressie te geven. Na een seizoen gereden te hebben kwam er een mooi project op mijn pad. een V50L uit 1967. De Pk heb ik vervolgens verkocht en de v50 aangeschaft. wordt vervolgd... 5 Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 3 januari 2015 Delen Geplaatst: 3 januari 2015 Welkom Daan. de Vespa is ook door een helicopterbouwer ontworpen, dus de appel valt niet ver van de boom . mooie PK- restauratie en prachtige V50L. ciao !! 2 Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 januari 2015 Delen Geplaatst: 3 januari 2015 Die PK mocht er anders ook wezen, mooie resto! Groetjes, nero. ps: welkom! 1 Link naar reactie
Daan84 Geplaatst: 3 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2015 hoi Vespaciao, en het verhaal is nog niet afgelopen. de foto van de V50 is zoals hij nu is. Daarvoor is hij voorzien van een 75cc DR cilinder en een malossi koppeling. ook heeft hij een 16:16 carburateur met een 3,00 vertanding. Dit i.c.m. een sito plus uitlaat gaat hij net hard genoeg om in het verkeer mooi mee te kunnen. Daarna ben ik voor anderen Vespa's gaan onderhouden / reviseren. waardoor ik in korte tijd een hoop ervaring heb opgedaan. wordt vervolgd... 2 Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 3 januari 2015 Delen Geplaatst: 3 januari 2015 ... ... ... ... ...verdomd mooi vakwerk, en die Vokswagen Karmann op de achtergrond mag er ook wezen... 1 Link naar reactie
Daan84 Geplaatst: 3 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2015 een paar maanden geleden is er een 1964 gl-x op mijn pad gekomen. Met origineel NL kenteken echter zonder o'lak. Een motor waar wat aan gedaan moet worden. Intentie is om de verf te laten voor wat het is, maar de rest aan te pakken en er een ander blok onder te gooien. Link naar reactie
Daan84 Geplaatst: 3 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2015 (aangepast) ... ... ..verdomd mooi vakwerk, en die Vokswagen Karmann op de achtergrond mag er ook wezen... Thnx, de rubber huls om de inlaathuls is ook vervangen. Op de foto, zie je goed dat deze is gescheurd. De karmann is van mijn schoonvader. Hij heeft ook nog een MG-A uit 1967. Een die gerestaureerd moet worden. Hieronder een kleine impressie van de blokken die ik heb gereviseerd. De laatste foto, zitten de helften alweer in elkaar alleen moet de cilinder nog gehoond worden voor een 38,8 overmaatse zuiger. Dit is mijn huidige revisie: 3 januari 2015 aangepast door Daan84 Link naar reactie
Kinnie Geplaatst: 3 januari 2015 Delen Geplaatst: 3 januari 2015 Mooie wespjes en mooi beeld materiaal! Keep on going. 1 Link naar reactie
propliner Geplaatst: 4 januari 2015 Delen Geplaatst: 4 januari 2015 Woow mooi werk Daan... wel "handig" als je op je werk je hobby mag uitoefenen... hihi erg mooie restauraties.. zitten jullie soms in Woensdrecht?? Daar wordt mijn "werkpaard" ook onderhouden.. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 20 januari 2015 Delen Geplaatst: 20 januari 2015 Woow mooi werk Daan... wel "handig" als je op je werk je hobby mag uitoefenen... hihi erg mooie restauraties.. zitten jullie soms in Woensdrecht?? Daar wordt mijn "werkpaard" ook onderhouden.. Ja dat klopt, in woensdrecht. In de pauze werk ik dan aan mijn eigen projectjes. Ze hebben hier net wat geavanceerdere spullen en hoef dan natuurlijk ook niets zelf aan te schaffen. Denk aan persen, straalcabines, spuitcabines, vetten enz. Link naar reactie
herbal Geplaatst: 21 januari 2015 Delen Geplaatst: 21 januari 2015 Daan: schitterend! 1 Link naar reactie
propliner Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Ja dat klopt, in woensdrecht. In de pauze werk ik dan aan mijn eigen projectjes. Ze hebben hier net wat geavanceerdere spullen en hoef dan natuurlijk ook niets zelf aan te schaffen. Denk aan persen, straalcabines, spuitcabines, vetten enz. kwam vroeger soms in woensdrecht bij FOKKER onze Fokker50 brengen of ophalen voor n D check hé :-) 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 januari 2015 Delen Geplaatst: 24 januari 2015 Okee, dat is alweer een tijdje geleden dan inderdaad! Volgens mij vliegt de fokker 50 niet meer. Nostalgisch type, volgens mij vliegt het lekker spartaans. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Okee, dat is alweer een tijdje geleden dan inderdaad! Volgens mij vliegt de fokker 50 niet meer. Nostalgisch type, volgens mij vliegt het lekker spartaans. Oh vliegt nog elke dag hoor bij VLM-airlines in antwerpen en ja het is RAGGEN met dat ding 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Okee, ik dacht dat je ze alleen nog maar in musea tegenkwam. Afijn, weer wat geleerd! Ik heb vorige week de Vespa opgehaald en staat nu in een droge hobby schuur. Nu even denken wel kleur ik hem wil laten spuiten. Het wordt een rat, vind ik wel leuk! Link naar reactie
jje Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 zoiets als deze ? ook een GLX Misa 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Oeh, die is nice! Inderdaad, zo laten maar omdat hij niet meer origineel is, zat ik ook te denken om hem mat camo te laten spuiten met zwarte onderdelen. Ik heb zoiets nog nergens gezien namelijk. En dan een egale kleur zonder vlekken ;-) Link naar reactie
jje Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 oranje , patina is ook origineel , aangezien volgens mij deze modellen alleen in gebroken wit werden geleverd als ik het goed heb... 1 Link naar reactie
Arno Jaspers Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 Leuke plaatjes, zowel van Vespa, auto als heli. 1 Link naar reactie
dmi Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 Hey Daan, we hebben een tijdje geleden wat over en weer gemaild ivm cadmeren. Leuke projecten! Dit kan misschien ook een optie zijn voor een geslaagde rat-look: http://www.rustypaint.com/Spraying-Our-Car.php Link naar reactie
Daan Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 oranje , patina is ook origineel , aangezien volgens mij deze modellen alleen in gebroken wit werden geleverd als ik het goed heb... Oef, die oranje is mooi! hij wordt inderdaad alleen in het wit geleverd, Ik ga eerst even ruimte maken in mijn schuurtje. En hallo Dimitri, Is het nog gelukt met het verzinken? Verder heb ik nog een zaterdag besteed aan het Vespa Special Blok: Nieuwe lagers, keerringen en krukas. Cilinder wordt gehoond naar 38,8 mm en er zit een originele 16:10 carb op, die ultrasoon gereinigd is. Wordt gewoon een lekker standaard blokje. Blokje was in erbarmelijke staat en loopt straks weer heerlijk. Wordt vervolgd. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 7 februari 2015 Delen Geplaatst: 7 februari 2015 (aangepast) Weer een middag geklust, Het blokje is op de electra na klaar, Eerst even de spoelen doormeten, en de condensator en bedrading vervangen. Het volgende project, een v50 eerste serie V5A1M. Waar ik de koppeling vervangen heb. Deze wordt binnenkort verkocht. Verder heb ik al maanden een Curry staan. Hij loopt niet, zelfs niet met een revisie. Ik heb van JJE een Blok gekocht dat gaat dienen als basis voor de Curry (150 GS). De Tank van de Curry was ook slecht, deze is inmiddels gecoat. het blok wat eronder zat was een VBB blok, deze wordt dus vervangen door een VLA1M, Ik heb hem vandaag gestript zodat hij gereinigd kan worden. Daarna worden de lagers bekeken, Keerringen vervangen en zo weer opgebouwd. Afijn, gezien ik JJE (Niels) heb beloofd wat te posten of de vorderingen. ;-) Zuiger was erg slecht, waardoor er niets anders meer opzat dan... een kleine incisie te maken met de slijptol. Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, alles gedeassembleerd. Klaar om gereinigd te worden. I'll keep you updated. Binnenkort gaat het Curry blok uit elkaar voor de zuiger, cilinder, uitlaat, petje en elektra enz. 7 februari 2015 aangepast door Daan 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 februari 2015 Delen Geplaatst: 7 februari 2015 Diene curry is wel geen GS150 hé, eerder een VBB. Groetjes, nero. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 7 februari 2015 Delen Geplaatst: 7 februari 2015 Het blok is een vbb, dat zal de curry wel een Vbb zijn. Ik proef ook geen verschil tussen curry van hela en gouda's glorie. Smaakt allemaal even smerig . Kentekencheck verteld me btw dat het een 150 super is. Link naar reactie
jje Geplaatst: 7 februari 2015 Delen Geplaatst: 7 februari 2015 Ziet er goed uit Daan ! Komt goed , ben benieuwd hoe het na de schoonmaakbeurt er uit ziet ... gr Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen