Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo Vespa Fanaten!


Daan84

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik zal mijzelf even voorstellen!

 

Ik ben Daan, 30 jaar en militair van beroep. Ik sleutel in het dagelijks leven aan Apache helikopters, waardoor ik veel affiniteit met sleutelen heb.

 

Foto550-LROWWOKK.jpg

 

Hier een foto, omdat dat meer zegt dan 1000 woorden.  

 

Verder begon het een aantal jaar geleden te kriebelen, Ik wil graag een oldtimer. Echter heb ik daar niet de ruimte voor en zodoende kocht ik mijn eerste hobby vespa een pk50xl 

 

Foto550-ESF6MINI.jpg

 

4 maanden later en een paar duizend euro lichter, was de vespa klaar en ready to drive! ik heb er een hoop foto's van maar om een kleine impressie te geven.

 

Foto550-FGJP8XD4.jpg

 

Foto550-MJHN7DN7.jpg

 

Foto540-IG3JAN6N.jpgFoto540-M844DY3F.jpg

 

Na een seizoen gereden te hebben kwam er een mooi project op mijn pad. een V50L uit 1967. De Pk heb ik vervolgens verkocht en de v50 aangeschaft. 

 

Foto720-MB8G7LJX.jpg

 

wordt vervolgd...

  • Like 5
Link naar reactie

hoi Vespaciao,

 

en het verhaal is nog niet afgelopen. de foto van de V50 is zoals hij nu is. 

Foto540-MRVXJLZ6.jpg

 

Daarvoor is hij voorzien van een 75cc DR cilinder en een malossi koppeling. ook heeft hij een 16:16 carburateur met een 3,00 vertanding. Dit i.c.m. een sito plus uitlaat gaat hij net hard genoeg om in het verkeer mooi mee te kunnen. 

 

Foto720-N7N44JJX.jpg

 

Daarna ben ik voor anderen Vespa's gaan onderhouden / reviseren. waardoor ik in korte tijd een hoop ervaring heb opgedaan. 

 

wordt vervolgd...

  • Like 2
Link naar reactie

een paar maanden geleden is er een 1964 gl-x op mijn pad gekomen. Met origineel NL kenteken echter zonder o'lak. Een motor waar wat aan gedaan moet worden. Intentie is om de verf te laten voor wat het is, maar de rest aan te pakken en er een ander blok onder te gooien.

 

Foto540-HB4SKYMB.jpg

Link naar reactie

... ... ..verdomd mooi vakwerk, en die Vokswagen Karmann op de achtergrond mag er ook wezen... :wub: 

 

Thnx, de rubber huls om de inlaathuls is ook vervangen. Op de foto, zie je goed dat deze is gescheurd. De karmann is van mijn schoonvader. Hij heeft ook nog een MG-A uit 1967. Een die gerestaureerd moet worden. Hieronder een kleine impressie van de blokken die ik heb gereviseerd. De laatste foto, zitten de helften alweer in elkaar alleen moet de cilinder nog gehoond worden voor een 38,8 overmaatse zuiger.

 

Foto540-QZVKAUO7.jpg

 

Foto540-KQZ6WHTC.jpg

 

Foto540-XDWP8GGZ.jpg

 

Dit is mijn huidige revisie:

 

Foto540-DIKSNAWV.jpg

aangepast door Daan84
Link naar reactie

Mooie wespjes en mooi beeld materiaal!

Keep on going.

  • Like 1
Link naar reactie

Woow mooi werk Daan...  wel "handig" als je op je werk  je hobby mag uitoefenen... hihi

erg mooie restauraties..  zitten jullie soms in Woensdrecht??  Daar wordt mijn "werkpaard" ook onderhouden..

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Woow mooi werk Daan...  wel "handig" als je op je werk  je hobby mag uitoefenen... hihi

erg mooie restauraties..  zitten jullie soms in Woensdrecht??  Daar wordt mijn "werkpaard" ook onderhouden..

 

Ja dat klopt, in woensdrecht. In de pauze werk ik dan aan mijn eigen projectjes. Ze hebben hier net wat geavanceerdere spullen en hoef dan natuurlijk ook niets zelf aan te schaffen. Denk aan persen, straalcabines, spuitcabines, vetten enz. 

Link naar reactie

Ja dat klopt, in woensdrecht. In de pauze werk ik dan aan mijn eigen projectjes. Ze hebben hier net wat geavanceerdere spullen en hoef dan natuurlijk ook niets zelf aan te schaffen. Denk aan persen, straalcabines, spuitcabines, vetten enz. 

kwam vroeger soms in woensdrecht bij FOKKER onze Fokker50 brengen of ophalen voor n D check hé :-)

  • Like 1
Link naar reactie

Okee, dat is alweer een tijdje geleden dan inderdaad! Volgens mij vliegt de fokker 50 niet meer. Nostalgisch type, volgens mij vliegt het lekker spartaans. 

Link naar reactie

Okee, dat is alweer een tijdje geleden dan inderdaad! Volgens mij vliegt de fokker 50 niet meer. Nostalgisch type, volgens mij vliegt het lekker spartaans. 

Oh vliegt nog elke dag hoor  bij VLM-airlines in antwerpen en ja het is RAGGEN met dat ding :P

  • Like 1
Link naar reactie

Okee, ik dacht dat je ze alleen nog maar in musea tegenkwam. Afijn, weer wat geleerd! Ik heb vorige week de Vespa opgehaald en staat nu in een droge hobby schuur. Nu even denken wel kleur ik hem wil laten spuiten. Het wordt een rat, vind ik wel leuk!

 

Foto540-TO7OLJIV.jpg

Link naar reactie

Oeh, die is nice! Inderdaad, zo laten maar omdat hij niet meer origineel is, zat ik ook te denken om hem mat camo te laten spuiten met zwarte onderdelen. Ik heb zoiets nog nergens gezien namelijk. En dan een egale kleur zonder vlekken ;-)

Link naar reactie

oranje , patina is ook origineel , aangezien volgens mij deze modellen alleen in gebroken wit werden geleverd als ik het goed heb...

 

Oef, die oranje is mooi! hij wordt inderdaad alleen in het wit geleverd, Ik ga eerst even ruimte maken in mijn schuurtje. 

 

En hallo Dimitri, Is het nog gelukt met het verzinken?

 

Verder heb ik nog een zaterdag besteed aan het Vespa Special Blok:

 

Nieuwe lagers, keerringen en krukas. Cilinder wordt gehoond naar 38,8 mm en er zit een originele 16:10 carb op, die ultrasoon gereinigd is. Wordt gewoon een lekker standaard blokje. Blokje was in erbarmelijke staat en loopt straks weer heerlijk. Wordt vervolgd.

 

Foto540-RDSBBAVW.jpg

Link naar reactie

Weer een middag geklust, Het blokje is op de electra na klaar, Eerst even de spoelen doormeten, en de condensator en bedrading vervangen.

 

Foto540-6MKBGPBB.jpg

 

Het volgende project, een v50 eerste serie V5A1M. Waar ik de koppeling vervangen heb. Deze wordt binnenkort verkocht. 

 

Foto540-PSMDGKTP.jpg

 

Verder heb ik al maanden een Curry staan. Hij loopt niet, zelfs niet met een revisie. Ik heb van JJE een Blok gekocht dat gaat dienen als basis voor de Curry (150 GS). De Tank van de Curry was ook slecht, deze is inmiddels gecoat. 

 

Foto540-POPXYSOF.jpg

 

het blok wat eronder zat was een VBB blok, deze wordt dus vervangen door een VLA1M, Ik heb hem vandaag gestript zodat hij gereinigd kan worden. Daarna worden de lagers bekeken, Keerringen vervangen en zo weer opgebouwd. 

 

Afijn, gezien ik JJE (Niels) heb beloofd wat te posten of de vorderingen. ;-)

 

Foto540-XFUQPLOS.jpg

 

Zuiger was erg slecht, waardoor er niets anders meer opzat dan... een kleine incisie te maken met de slijptol. 

 

Foto540-XKOM6DID.jpg

 

Foto540-AZN46CQK.jpg

 

Foto540-8AHWQSO8.jpg

 

Foto540-X6NVCLMF.jpg

 

Foto540-KQ8G3SVM.jpg

 

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, alles gedeassembleerd. Klaar om gereinigd te worden. I'll keep you updated. Binnenkort gaat het Curry blok uit elkaar voor de zuiger, cilinder, uitlaat, petje en elektra enz. 

aangepast door Daan
  • Like 1
Link naar reactie

Het blok is een vbb, dat zal de curry wel een Vbb zijn. Ik proef ook geen verschil tussen curry van hela en gouda's glorie. Smaakt allemaal even smerig  ;). Kentekencheck verteld me btw dat het een 150 super is.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...