Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schokdemper Op Mijn Vnb, Uitlaat, Rem,...


Pieter1

Aanbevolen berichten

Effen de zoekfunctie gebruikt, maar niet direct gevonden.

 

Mijn scooter Vespa VNB 1961 met 150 cc LML blok.

 

Ik zou deze winter graag een aantal zaken veranderen, ik zoek mensen met meer kennis of ervaring

 

- Welke schokdemper vooraan, en dan bedoel ik niet de originele maar betaalbaar ?

- Welke schokdemper achteraan " " " " ?

- Ik heb nu een Sito plus uitlaat en wil een Sip road 2.0 , die pijpjes zijn mooi maar gaan me hinderen. De chromen versie vind ik mooi, maar daar zit geen isolatiemateriaal in en is dus luider. Iemand ervaring mee ?

- Ik ga geen remschijf plaatsen vooraan. Nu gebruik ik mijn voorrem niet, het is alles of niets. Is er een goed alternatief ?

 

Alvast bedankt voor je tijd, en een fijn eindejaar aan allen,

 

 

 post-3521-0-87055100-1419806016_thumb.jp

 

Pieter

 

Link naar reactie

Ik begrijp dat hij vooraan nog op 8" staat en achteraan op 10"?

 

De ondoseerbare voorrem heeft meer met de ophanging te maken dan met de remmen zelf. Een jaren 60 vork duikt enorm bij het remmen. Ik zou er bij de keuze van je schokbreker rekening mee houden. Daar kan je mogelijk 2 vliegen in één klap scoren. 

 

Anders naar een 10" vork gaan misschien?

Link naar reactie

Is het een GL-vork? of een aangepaste PX? In het laatste geval keuze bij de vleet, en ook de mogelijkheid om echte wegligging te verkrijgen. Bij een GL-vork zit je nog steeds met het duikprobleem. In dat geval heb ik geen ervaring met de opties. 

Link naar reactie

Pieter,

 

Ik heb geen PX vork om te ruilen, jammer. Ik sta op het punt een VNB te kopen die ik dan wil ombouwen naar 10" met een passende vork. Een PX motor heb ik al.

Ik hou je op de hoogte als ik de VNB effectief gekocht heb. Als je dan die GL vork nog wil verkopen...

 

Beste wensen voor 2015!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...