Vespappa Geplaatst: 26 december 2014 Delen Geplaatst: 26 december 2014 Helaas heb ik de GLB met P200 blok nog niet klaar. Het blok loopt prima echter "ik" en Electra dat gaat niet samen volgens mij. Het enige dat brand (zelfs zonder connectie draden naar schakelaar stuur) is het buislampje. Het lijkt erop dat als ik het rempedaal intrap het lampje minder vel gaat branden (tegenovergestelde werking toch??) is dit een kwestie van draden in remschakelaar omwisselen? En hoe krijg ik die koplamp aan het branden... ... Remschakelaar aangepast Stuurschakelaar aangepast Motor loopt Buislampje brand Lampjes aangepast naar 12V Kabelboom is origineel GL... .. Kunnen jullie mij uitleggen in houtje touwtje het maak/breek principe. Ik weet ook niet waar ik met mijn multimeter moet gaan meten en of ik een plus en een massa/min kabel op de verlichting aan moet sluiten... .. Bedankt en fijne kerstdag! Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 december 2014 Delen Geplaatst: 26 december 2014 Hier een snel gemaakt princiepeschema van hoe je bedrading naar het achterlicht er moet uitzien: De cirkel is je lamp, de rechthoek je stroomspoel en de onderbreking is de remschakelaar in niet- rempositie. De - is meestal verbonden met het frame, dus moet je erop letten dat de + geen verbinding maakt met het frame, de lamphouder heeft aan 1 zijde een isolator steken die er voor zorgt dat dit niet gebeurd ( plasticring) . Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 26 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2014 Hi Nero, Bedankt voor je (altijd) snelle reactie en tekening! Dus je hele frame is min zeg maar... . Wanneer je je motor stil wilt zetten maak je dus met de plus contact met je frame..? Voor mijn koplamp ben ik alleen een plusdraad nodig met met aan de andere zijde het fame (en aan 1 kant een plastic ringetje) Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 december 2014 Delen Geplaatst: 27 december 2014 Klopt, wat je zegt alleen neem je voor de massa van het koplicht best de massadraad die daar toekomt rechtstreeks van je juntionbox. Ik denk dat je probleem bij de oude kabelboom ligt. De 2 draden die toekomen bij de voetremschakelaar onkoppel je en isoleer je goed voor je ze in het frame duwt . Dan trek je 2 nieuwe draden, eentje naar de junctionbox (waar je 6 of 12 V meet) en eentje naar je stoplicht. De massa kan je nemen aan het achterlicht of idd rechtstreeks op je frame. Bij het voorlicht moet je ook eens nakijken of die isolator nog zijn werk doet. Je moet nog wat aanpassingen doen in de lichtschakelaar of het ander type lichtschakelaar aanschaffen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2014 Hoi Nero, Geweldig gaan we mee aan de slag. De eerste testjes lijken positief en ik heb de Vespa al in de woonkamer gezet voor meer comfort tijdens het testen Bedankt ik hou je op de hjoogte! Jeroen Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 28 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2014 Vandaag bezig geweest en de koplamp (groot en kleinlicht) werkt goed. Echter sluit ik alles op de normale weg aan (dus via motor) dan blijft de vonk uit en dus maakt hij ergens contact blijkbaar. Het is me nu wat te koud dus stop er voor vandaag mee... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.