Fendt 4 life Geplaatst: 22 december 2014 Delen Geplaatst: 22 december 2014 Ik stel me de vraag waar men de pk's gaat meten die men opgeeft bij de aanschaf van een vespa ? Vb Een GTS 300 heeft 15.8 Kw (22 pk) bij 7.500 tpm. waar worden deze pk's gemeten ... .aan het achterwiel of bijvb aan de krukas(vario ) Aan de krukas waar de motor (onbelast zonder overbrenging naar het achterwiel) Aan het achterwiel is men reeds een deel pk's kwijt door de overbrenging dit slorpt vermogen op Ik vraag met dit af ... zet jullie GTS 300 een keer op de testbank en je zal kunnen vast stellen dat dit niet de 22 pk brengt die men voorschrijft ! ... .iemand een verklaring ? Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 22 december 2014 Delen Geplaatst: 22 december 2014 ... ... ... ... ... bij een "GTS 300" kan je geen paardenkrachten meten, omdat er alleen "ezels" mee rijden Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 22 december 2014 Delen Geplaatst: 22 december 2014 "Max power at driveshaft 15.8 kW (22 hp) at 7,500 rpm." http://piaggio.com.au/product/gts-300-supersport/ Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 22 december 2014 Delen Geplaatst: 22 december 2014 ????,,die van U soms juist op de testbank gezet ??? CHEERS Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 23 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2014 ????,,die van U soms juist op de testbank gezet ??? Ah ja natuurlijk !!! Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 23 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2014 ????,,die van U soms juist op de testbank gezet ??? Daxx !! Ah ja natuurlijk !!! "Max power at driveshaft 15.8 kW (22 hp) at 7,500 rpm." Mr 160 ! Dit is duidelijk "aandrijfas " !! Het is me duidelijk !!! Thx Link naar reactie
ice man Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 ... ... ... .bij een "GTS 300" kan je geen paardenkrachten meten, omdat er alleen "ezels" mee rijden goed dat ik 125 gts rij lol Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Ah ja natuurlijk !!! Mogen we dan ook de resultaten weten ??,,,puur uit nieuwsgierigheid,om te kunnen vergelijken. CHEERS Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 23 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2014 Natuurlijk...volgens het (dyno)grafiekje 22 pk ik ga er vanuit dat dit is gemeten aan het achterwiel (na een korte inrijperiode van 900km) . Op zich helemaal niet spectaculair ..dunkt me maar het is toch een heel ander (nog plezanter) rijden dan voordien. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 Natuurlijk...volgens het (dyno)grafiekje 22 pk ik ga er vanuit dat dit is gemeten aan het achterwiel (na een korte inrijperiode van 900km) . Op zich helemaal niet spectaculair ..dunkt me maar het is toch een heel ander (nog plezanter) rijden dan voordien. volgens mij heb je bij die tunning geen pk's , ik denk eerder dat je meer koppel hebt gekregen. Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 25 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2014 volgens mij heb je bij die tunning geen pk's , ik denk eerder dat je meer koppel hebt gekregen. Maakt me weinig uit pk's en/of koppel...het plezier is nu nog veel groter dan voordien EN ik zou het onmiddellijk opnieuw doen ! Link naar reactie
ice man Geplaatst: 26 december 2014 Delen Geplaatst: 26 december 2014 eigenlijk voor de exacte meting zou leuk zijn geweest voor de tunning op de dyno te gaan , misschien levert een 300 ss toch geen 22pk ! Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 26 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2014 Natuurlijk....volgens het (dyno)grafiekje 22 pk ik ga er vanuit dat dit is gemeten aan het achterwiel (na een korte inrijperiode van 900km) . Op zich helemaal niet spectaculair ..dunkt me maar het is toch een heel ander (nog plezanter) rijden dan voordien. Is op de dyno getest geweest . Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 26 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2014 eigenlijk voor de exacte meting zou leuk zijn geweest voor de tunning op de dyno te gaan , misschien levert een 300 ss toch geen 22pk ! Sorry Verkeerd begrepen Ice man ervoor is de wesp idd niet op de dyno geweest...Op meerdere filmpjes die men terug kan vinden op Youtube zal de standaard GTS 300 op de dyno ergens tussen de 18 a 19 pk zitten op het achterwiel. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Een van de weinigen die pk's opgeven aan het achterwiel is Ducati (misschien dat nu meer merken het doen ?) Link naar reactie
Arno Jaspers Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Bij motoren zoals die van onze Vespa's, is het pk-cijfer sowieso al een zéér relatief gegeven. Veel interessanter is het om te kijken naar de koppelcurve. Hoe meer koppel bij een zo laag mogelijk toerental in combinatie met een soepele gasrespons, hoe vlotter je scooter accelereert en hoe aangenamer je scooter rijdt (naar mijn bescheiden mening). Of om het met gevleugelde woorden te zeggen: "Het aantal PK's bepaalt hoe snel je de muur raakt. Het koppel bepaalt hoe ver je de muur met je meesleurt." (onbekende auteur) PS: Ducati geeft tegenwoordig ook enkel PK's aan de krukas, net zoals de meeste motormerken. Eens je de grens van de 100 pk voor een tweewieler overschrijdt, is het al bij al maar een zeer relatief gegeven. ...en dan te bedenken dat de meeste merken tegenwoordig een +200pk superbike in het gamma hebben Link naar reactie
Robing Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Je bind 22 renpaarden vast aan je achter rekje, dan geef je vol gas. komen de paarden achteruit heb je meer dan 22Pk bind er dan een renpaard bij. Geef terug vol gas komen de renpaarden niet meer achter uit. Maak dan 1 renpaard terug los. En bind er nu een Ezel bij, geef weer vol gas, komen de 22 renpaarden+ de ezel achteruit. Zal je iets van een 22,5 Pk hebben. Eenvoudig toch Pk's meten. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.