Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dag Italjet, Hallo Vespa!


order66

Aanbevolen berichten

Welkom order66 in boeiende wereld van Vespa...en succes met de zoektocht naar een GTS 300...ciao !!

Bedankt Vespaciao voor de welkomstgroeten.

De kogel is door de kerk, vandaag een voorschot gegeven op een splinternieuwe 300 GTS Super Sport model 2013 ^_^

Afhaling zaterdag, als het droog is tenminste.

Link naar reactie

in de regen macheert die ook zenne ;)

Denk ik ook :-)

Vroeger genoeg in de regen, kou en sneeuw gereden. Het was zelf zo dat ik in de winter veel last had van bloedende sinussen. Als je daar mee gaat slapen, sta je op met bloedklonters in je keel. Je merkt het, been there, done that ;-) Er is een tijd voor alles, nu doen we enkel nog droog en liefst positieve temperaturen.

Link naar reactie

Welkom, veel plezier. Maar de vraag die iedereen op de lippen brandt.

Maar wat met je italjet(ten).

Ooit ook mijn natte droom geweest. Ondanks alle slechte reviews.

Bedankt!

De Italjets die zijn verkocht. Ik heb er 7 jaar mee gereden en aan gesleuteld, maar nu was het tijd voor iets anders, hopelijk probleemloos deze keer. De Italjets waren fantastisch, ik ga ze missen. Men noemt ze niet voor niets die "Strassenrakete" in Duitsland. Die dingen gingen als de brandweer. Maar tegelijk... wat een miserie. Waterpompen om zeep draaien, expansievaatjes scheuren en koellvloeistof door de beenplaat zien lopen bij het rijden. Achterbruggen (ophanging van de motor) afscheuren, tot 2 maal toe. Is gewoon niet stevig gemaakt, als je dat laswerk zag. Hele motor moest los om die te vervangen. En dan de doodsteek : de ontstekingen en bobijen gingen steeds stuk. Op ebay kost zo'n ontsteking nu 500€, en dat voor een onderdeel dat normaal 60€ kost. Ik kan nog even doorgaan.

Maar man wat heb ik een plezier aan die kisten beleefd. Hard gingen die, harder dan een 300 GTS. Daar viel gewoon niet rustig mee te rijden. Op naar een ander hoofdstuk nu, met comfort, lekker cruisen zonder zorgen en veel koppel!

Link naar reactie

succes met je wespje, je gaat er ook e pak plezier mee beleven zunne

 

grtz domi

Bedankt Domi, ik hoop het wel! Ik kijk erg uit maar m'n eerste ritje van ongeveer 60km na de afhaling zaterdag :-)

De Akra is mee besteld, maar die gaat er maar op na de 1000km inrijperiode.

Link naar reactie

Schitterend, veel plezier.

Maar je gaat je dood vervelen, geen sleutelwerk, alleen maar rijden.. ;)

Vind de italjet wel mooier!

Hahaha, ja daar heb je wel een punt, maar ik sleutel reeds van mijn 14j en ben er nu 48... Heb iedere winter sinds dan minimum één moto in orde gesteld, tot de Italjets. Het is mooi geweest. Ik ben nu al 2jaar bezig met een auto project, ook bijna af nu. De tijd van sleutelen is een beetje over, meer genieten nu.

De Italets waren mooi van model, zo wat race jaren 90 stijl. De Vespa heeft toch meer klasse, en het rijwilgedeelte is ook beter. In mijn korte ervaring met de Vespa kan ik al zeggen dat die veel beter afgeveerd is, en stabieler in de bochten. Maar ja, die Italjet veren waren dan ook 17j oud... Veel relaxter rijden ook, en sterker in hernemingen. Het comfort en de techniek is ook vele malen beter op de Vespa. Je voelt de jaren van evolutie in je kont.

Zoals ik al zei, bepaalde onderdelen van de Italet waren gewoon 10x overpriced. Dat is dan ook de reden dat je bvb op eBay eentje kan kopen voor een luttele 300€. En overpriced onderdelen, daar doe ik echt niet aan.

Blij dat ik de stap gezet heb, no looking back. Ik wil RIJDEN nu!

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Stilaan tijd voor het onderhoud van 1000km. Een afspraak gemaakt bij De Pauw Gent voor volgende week. In Wetteren mijn Akra gaan halen, die lag daar al van december, foei! Ook een nieuwe koplamp meegekregen (doosje OEM onderdeel), want in de vorige zat een barst. Nieuwprijs van zo'n ding is 171€, BAM!

image.jpg1_zpsdqwlyrz8.jpg

image.jpg2_zpsd7smw56e.jpg

Link naar reactie

Super!

image.jpg1_zpso6pskrvl.jpg

Vandaag windscherm opgestoken, oogt beter dan ik dacht!

Die ga ik er ook op zetten,dan zit de gps uit de wind en hopelijk staat het op mijn grijze ook mooi ;-)

Link naar reactie

Origineel presteert de Vespa toch beter,op hogere snelheden daar pakt de akra beter op.kwa sound is de akra zeker cool.

Als hij minder snel optrekt gaat dat tegenvallen, ik ben daar wel op. Sound is wel mooi meegenomen, ook wat veiligheid in oa files voorbijsteken betreft.

Iemand ervaring met het lage windscherm, comfortabel? Iets betere snelheid?

Link naar reactie

Sound en looks zijn in mijn ogen belangrijker dan de prestaties,uiteindelijk is het om te genieten en niet om te racen...

Ik ben zéér tevreden van de akra,en de prestaties als je er al iets van zou merken...volgens mij niet...

Windscherm gaat ook helemaal niets uithalen op snelheid ;-)

Ik heb het mijne ook besteld vandaag ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...