Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Heeft Iemand Kortrijkse Vespavrienden?


dmi

Aanbevolen berichten

Mijn Faro Basso is ooit verkocht geweest ik Kortrijk. Zie de sticker op het beenschild.

 

De vespa is naar grote waarschijnlijkheid ooit nieuw verkocht in die zaak, want de originele belgische plaat uit de jaren 50 (donkerblauw-wit) hing er nog op. In die tijd was het vast nog niet zo courant om vespa's te importeren. Bovendien heb ik hem zelf in die streek gekocht. 

 

Misschien kunnen de oudere Vespa-liefhebbers uit die streek de sticker nog wel herkennen. Of ik het beste geval heeft iemand nog dezelfde sticker die leesbaar is. Met wat geluk kan ik hem dan namaken.

 

Als de sticker er ooit opzat toen de vespa nieuw was, behoort hij tot de geschiedenis, en dus de restauratie van de VM. 

 

 

foto15.jpg

Link naar reactie

Dankjewel alvast Dave. Bij die Walter Gheyssens kom ik wel een fout huisnummer tegen. Niet de '80' die nog te lezen is.

 

Maar Chaussee de Gand 80 in Moeskroen kan ook... Zou het kunnen dat de garage destijds Courtrai schreef omdat het herkenbaarder was? Het zou in het plaatje kunnen passen. Kortrijk is vlaams gewest, Moeskroen is Waals. Dat kan de taal van de sticker verklaren.

 

Op die plaats zit vandaag de dag ook een garage (van bedrijfsvoertuigen)

 

0000428209000.jpg

Link naar reactie

Die postkaart waar 36 op staat is van in de jaren twintig/dertig. Kan zijn dat dat huisnummer meermaals is veranderd of een familielid elders de zaak voortzette of zo. Ik zal vanavond is in de oude vespaclub boekskes zien of er een officiele Vespa Dealer was op dat adres.

Link naar reactie

Moeskroen hoorde tot in 1963 bij West-Vlaanderen, wist ik niet

 

Misschien dat Walter Gheysens eerst een garage had in de jaren dertig op de Chaussée de Gand, dat tegen begin jaren vijftig huisnummer 80 werd en zijn familie tegen 1959 een (Vespa/brommers)-garage had in de Gullegemstraat? Veel misschiens.

 

1959:
post-3598-0-29137100-1417002239_thumb.jp

Link naar reactie
  • 1 maand later...

hallo ik ben van regio kortrijk  

 

u garage moet in kortrijk geweest zijn .

 

de reden omdat het in het frans staat is omdat vroeger kortrijk voor de helft franstalig was.

 

moeskroen zal hier zeker niet aan de orde zijn. gullegemstraat in sintelooiwinkel ook niet.

zal ook nog eens zoeken.

 

mijn schoonvaders pa had ook vroeger een vl en gs in die tijd; zal toch een vragen of er iets in kortrijk was.

 

ps . dmi been schild vnb goed gebruikt geweest  

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...