Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sneller Optrekken Van 0 Tot 80 ?


Bart_GTV250

Aanbevolen berichten

idd ik heb er ook aan gedacht om mijne vespa te tunen , maar helpt bijna niks vind het allemaal zonde van je geld, alhoewel een uitlaat wel mooi zou staan op een vespa en het geluid wat vetter klinkt.

 

heb thuis een camino staan met volledige 72cc mallossi waterkoeling awel die gaat veel beter als mijne vespa tot 70 per uur bij 30 per uur gaat em nog omhoog zelfs .elke modificatie die ge bij een 2 takt doet helpt bij een 4 takt is da anders tenzij je er veel geld inpompt.

Link naar reactie

Dag Les,

 

bedankt voor je grondige analyse,

 

ik kan je uiteenzetting wel volgen.  

 

Een zwwardere moto zou misschien wel beter zijn, maar dan plak ik binnen de kortse keren ergens tegenop. 

 

Ivm schrik hebben; nadat ik mijn SAVAs vervangen heb, mijn vering harder gezet en met een full face helm rij; gas open en al wat het ding trekken kan geen probleem meer.

 

Ik heb de naald nog nooit op 120 gekregen, geen weg gevonden die lang genoeg is blijkbaar, 115 haalt hij maar dan is het op.

 

Dagelijks rij ik nr het werk en terug,

 

typische steenweg met max 70 per uur.

 

Af en toe is het verkeer over een paar honderd meter wat stiller en kan ik al eens 90 halen, meestal rijdt de meute net boven de 70.

 

Die vrachtwagens kom ik gemiddeld 1 op 2 keer tegen.

 

Zoals deze morgen, autos inhalen; geen probleem, opt gemak voorbij gaan en terug invoegen, maar een vrachtwagen is minsten 2x zo lang, hang ik daar al een paar minuten achter, dus ik moet optrekken.

 

Van 45 naar bvb 70 is belachelijk ,duurt gewoon veeeeel te lang. Dus deze morgen ben ik weer braafjes achter die vrachtwagen blijven hangen. (lees vrachtwagen was een gigantische tractor met aanhanger die op mijn tellerke een 50-55 haalde).

Link naar reactie

Je kan het ook zo bekijken: de tijd die je verliest met achter een zware camion te hangen is eigenlijk heel miniem, zeker op een 70km/u-baan.

 

De tijd die je wint met de file voorbij te steken aan de rode lichten is veel groter. :).  Alleen moet je da heel goed opletten op plots afslaande auto's die geen pinkeroptie hebben.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

zou die 250 gtv nie sneller zijn dan 115km/h ? want veel 125 gts halen da ongeveer alhoewel de mijne 110 zeker haalt op kilometrik.

 

bart ik denk uwe vespa is beetje lui geworden is  , als ge op zijn top een paar keer goed door rijd zou hij toch wa sneller moeten zijn denk ik,

 

ofwel kunt ge u 250 verkopen en beter met ne 125 rijden als ik da hier zo lees.

Link naar reactie

Een 300 is gene zak sneller maar heeft meer koppel en is iets rapper weg in (tussen)acceleraties.

De enigszins echte oplossing om een Vespa vlotter te laten rijden is door te doen wat fendt onlangs heeft gedaan en dat is een complete malossi setup laten monteren van dik over de 2000€, dan kunde al wa vlotter een camion inhalen.

Link naar reactie

Mijn GTV is 7 jr, toen ik hem kocht had die 4000 km, nu heb ik er ondertussen al 2000 bijgedaan op een goei 4 maaden.

 

Ik heb nog op geen enekel weg gereden waar ik 120 mag rijden.

 

Wel al op lange binnenwegen, waar geen verkeer komt, en zelfs dan haalt hij absoluut geen 120 op de teller.

 

Heb al een paar keer getest wat zijn echte snelheid is, en net zoals de meesten denk ik, zit hij een goede 10 km/u uit de richting.

 

Dus die 115 op de teller is maar ene goede 105.

 

Het eerste wat ik gedaan heb, toen ik hem kreeg, was een volledig onderhoud, filterkes, bougie, olie etc.

 

Mijn batterij is toen niet vervangen, maar dat ga ik dit weekend ook nog doen.

 

En dan eens de universiteitslaan op , daar is een stuk waar je 120 mag.

 

Bestaan er produkten om het mototrjte schoon te spoelen? Zoiets van Bahrdal of zo?

 

Ik kieper af en toe EGR klep reiniger in mijn auto om alles eens terug open te krijgen, roet eruit blazen.

 

Bart

Link naar reactie
  • 4 weken later...

zou die 250 gtv nie sneller zijn dan 115km/h ? want veel 125 gts halen da ongeveer alhoewel de mijne 110 zeker haalt op kilometrik.

 

bart ik denk uwe vespa is beetje lui geworden is  , als ge op zijn top een paar keer goed door rijd zou hij toch wa sneller moeten zijn denk ik,

 

ofwel kunt ge u 250 verkopen en beter met ne 125 rijden als ik da hier zo lees.

idd mijne 125 gt haalt ook bena 120 op de gps mor wel op een lange baan

 

ik heb van originele gewichtjes naar  dr-pulleys gegaan van 8 gram dat doet al heel veel...

en ne sportuitlaat zonder db helpt ook nog wa..

 

greetz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

gisteren nog es getest, 110 haalt hij redelijk vlot op de teller, maar 115  duurt heel lang en kreeg hem niet erboven.

 

das toch maar een goei 105 int ec

ik denk dat uwe vespa lui is :) als ik da hier zo lees begint em steeds sneller te gaan nu jij steeds meer op topsnelheid rijd ! van 115 naar 119 ineens? blijven gaas geven lol

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Eén dingetje dat iedereen hier -al dan niet bewust- over het hoofd ziet: Hoeveel weeg je Bart?

 

:-D

 

(Voor alle duidelijkheid; ge moet hier absoluut ni op antwoorden, maar gewicht is zeker bij kleine cc's geen onbelangrijke factor in het optrekken/snel rijden/ héééél snel bergaf rijden...)

Link naar reactie

In dat geval zal het eerder aan brommer liggen :) 

 

(Ik kwam er enkel maar bij omdat er op het honda daxforum enkele jaren terug ook een persoon was wiens dax met identieke motorsetup en tandwielverhouding als mijn toenmalige brommer een heel stuk trager was. Alles geprobeerd, geen oplossing. Bleek dat de persoon in kwestie 30 kg zwaarder dan me was...)

 

Grts, 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...