Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bajaj Electronische Ontsteking Op Vespa Acma 125N 1959


hansWespa

Aanbevolen berichten

Steek eens een electronische ontsteking op dat oud kot van u...
 
Zogezegd... zogedaan...
Bajaj ontsteking besteld bij SIP scootershop.
 
De dag van het gebeuren.
Probleempjes:

  1. origineel vliegwiel van Acma is zonder draad ;-) ... dus toch wat gepriemel om dat er af te krijgen.
  2. Handleiding van SipScooter is in zwart wit... Dit is niet zo handig als men zegt waar de rode groene en zwarte draad moeten komen: 20 minuten zoekwerk op internet en je hebt het origineel in kleur
  3. Schema van Sip trekt er niet op : dan maar alles uitmeten
  4. De origineel geboorde gaten in de statorplaat komen niet overeen met de gaten van de originele statorplaat: reken een 45 minuten vijlen en dat komt in orde
  5. De bouten in het Bajaj vliegwiel om de koelvin te plaatsen zijn M7 ipv originele M6.
  6. Op de Acma is de draad van het contact naar achter , om de vespa stil te leggen, de massa: Rood :-) very funny Frenchies
  7. De Bajaj klemmetjes van de statorplaat die je moet bevestigen op de CDI hebben de neiging van los te komen op de stekkertjes vd CDI: 1 uur zoekwerk om een vierkant draaiende motor waar alles ogenschijnlijk in elkaar zit toch goed te doen draaien.
  8. Voorlicht is een licht met bajonetfitting maar met 3 pinnetjes ipv 2. Bij de autohandel bekijken ze je alsof je van de maan komt maar in Frankrijk vlot te bestellen.

Voila... Dit zijn de mogelijke obstakels die je kan tegenkomen bij plaatsen van electronische ontsteking.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...