bairy Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Beste leden, Ik heb onlangs mijn Vespal 50L verkocht en ik ben nu aan het uitkijken naar een 125. Ik weet een VNB 125 staan maar met Italiaanse papieren. De verkoper beweert echter dat alle papieren erbij zijn, zelf de Italiaanse nummerplaten zitten er nog op. Zelf heb ik geen ervaring met invoeren van moto's maar ik denk dat dit wel eens lastig kan worden indien er toch nog iets ontbreekt Vnv ga ik eens gaan kijken. Op wat moet ik letten zodat ik weet dat ik alle papieren heb? Ik heb al het forum doorpluisd voor meer info maar het betreft meestal vespas zonder papieren. Iemand die wat tips kan geven? Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Gewoon Piaggio mailen, die helpen hiermee. Als er alle papieren bijzijn gaat dat lukken. Import@nl.piaggio.com Link naar reactie
dmi Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Het enige wat je moet hebben is het (originele) inschrijvingsbewijs uit italië, en een verkoopovereenkomst (hoeft niet de persoon op inschrijvingsbewijs te zijn). Van die jaren is het inschrijvingsbewijs een soort boekje. Je kan het een beetje vergelijken met een reispas van hier. Een kopie ervan met officiële italiaanse stempel kan ook, maar let op dat ze je niet proberen wijsmaken dat je genoeg hebt met andere papieren. Alle andere papieren zijn waardeloos, ookal is het soms gelukt voor sommigen. Piaggio heeft hier niets mee te maken. Er is geen enkel document van piaggio of vespa dat je nodig hebt. Vervolgens met die papieren naar douanekantoor, dan naar verzekering, dan naar div en je hebt je platen. Niet eenvoudiger en ook niet moeilijker. Als je twijfelt... post een foto van de papieren (leg er iets op om de chassisnummer, en nummerplaat te bedekken) en post een foto. Dan kan ik je zeggen of het officiële papieren zijn. Maar dat zal wel duidelijk zijn. 90% kans, als de italiaanse plaat er nog op hangt, dat de papieren in orde zijn hoor. Link naar reactie
bairy Geplaatst: 27 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Heren, Ik ben gaan kijken en ik ga de Vespa laten staan. De motor kon ik niet horen draaien, er was nml een probleem met de bougie. Papieren waren bij de moto maar waren niet op de verkoopplaats aanwezig. Verder was het een complete vespa die met liefde terug top kan worden maar daar heb ik nu de tijd niet voor. Daarom laat ik hem staan en zoek ik verder. Toch bedankt voor de info, dit kan handig zijn voor anderen. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Allee, als we in het vervolg een vespa gaan kopen moeten we een bougie meenemen. En een sleutel Link naar reactie
bairy Geplaatst: 28 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Allee, als we in het vervolg een vespa gaan kopen moeten we een bougie meenemen. En een sleutel Wel het probleem was: er was geen bougie:p Link naar reactie
bairy Geplaatst: 10 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2014 Het is geen vespa geworden maar een MV agusta. Nu, die moet ook nog ingevoerd worden dus deze uitleg komt van pas:) Link naar reactie
bairy Geplaatst: 10 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2014 spijtig de Misses moet nog iets hebben om op te rijden e;) Uitstel is geen afstel Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Een vespa kan je tegenwoordig niet meer ingeschreven krijgen in België als hij een Italiaanse nummerplaat heeft ! Je moet tegenwoordig de nummerplaat in Italië uitschrijven en een document van passagio, verandering van eigenaar laten opstellen en kost u ginder 180€. Een factuur en de originele documenten moeten er ook bij zijn. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.