Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Beste vespisti,

Ik heb in Nederland een P80X bj1983 gekocht. Met alle nodige documenten.

Vandaag ben ik naar de douane geweest. Dat is al in orde! 

Nu moet ik nog een gelijkvormigheidsattest hebben.

Bij piaggio willen ze hem niet geven omdat hij nooit in België is gehomologeerd.

Ze verwijzen mij door naar de DIV te Brussel om hem te keuren en dat ik daar de nodige papieren zou krijgen.

Ik verwachtte weinig problemen omdat hij sinds 1993 in Nederland al rond reed.

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Moet ik met de hele vespa naar Brussel of enkel mijn papierwerk?

 

Ik hoor graag jullie raad

 

MVG Michel

 

 

 

Link naar reactie

Hier heb je het eerste voordeel van de nieuwe platen al.

Schrijf hem in met een O-plaat. Dan heb je geen gva of validatie nodig! ;-)

 

Als je dat niet wil, dan is er nog de valideringsprocedure. Zoek maar op internet. Dat is een administratieve keuring (papieren opsturen en 64 euro betalen). Er komt geen fysieke keuring bij kijken. 

Link naar reactie

Ik dacht dat je kopjes voldoende waren, maar ben niet meer zeker. De laatste keer was bij mij ook alweer een jaar of 3 geleden. 

 

Maar ik zou in jullie geval gewoon voor de O-plaat gaan hoor. je kan nadien, als er nadelen komen aan die platen nog steeds overschakelen.

Link naar reactie

Hey Wim,

De scooter heeft 20jaar in Nederland rondgereden. Dus ik zie het probleem niet.

Ik ga eerst de normale weg bewandelen. Als dat niet werkt kan ik misschien maar best op O-platen overschakelen. Ondertussen FOD een mail gestuurd voor wat we best kunnen doen. Hopen dat ze reageren.

Ik houd je op de hoogte

Link naar reactie
  • 2 weken later...

vergeefs wat? Je hebt de procedure doorlopen, en te horen gekregen dat hij niet gevalideerd kan worden? Zou me erg verbazen.

 

In dat geval zou een o-plaat dus interessant zijn.

Link naar reactie

zucht...

 

Ik heb enkele weken geleden een Chevrolet El Camino gekocht. Die heeft geen gelijkvormigheidsattest en is nooit gehomologeerd in België. Vorige week de aanvraag tot inschrijving opgestuurd, en ik lees nu via 'waar is mijn plaat' dat mijn plaat onderweg is. 

 

Maak het toch niet moeilijker dan het is, en schrijf hem als oldtimer in. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo'n topics zijn hier dus al ontelbare keren opgehaald. Gebruik de zoekknop eens. Een voertuig invoeren uit een europees land is geen probleem als je alle nodige documenten hebt !!!

Faktuur, alle documenten die bij het voertuig waren in het buitenland. Douane gaan om in te voeren.

Alles inscannen en naar FOD opsturen. Wachten op de mail dat je 65€ moet betalen. Na enkele weken heb je je homologatie. Ik begrijp niet wat je bij DIV gaat doen zonder papieren !

Als je je Homologatie hebt ga je met je originele documenten naar DIV op de dag dat er een douanier zit en dan krijg je alles in orde.

Link naar reactie

Dat dacht ik ook. Ik heb alles wat jij opsomde. En toch. Ik ga morgen zelf naar het loket in Brussel met mijn technica boek. Er zou wel eens een probleem kunnen zijn omdat er op de originele papieren geen KW staat vermeld. Nu hopen dat de persoon achter het loket wat mee wil werken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gelijkvormigheidsattest is toegekomen. Nu de plaat aanvragen. Niets keuring!! Gewoon 65€ betalen. En in zo'n geval best zelf naar FOD in Brussel gaan. Ik had nog extra documentatie van de PX80 meegenomen. Dat hielp.

Grtz Michel

Link naar reactie

Was dat niet wat ik je zei... een maand geleden... 20 minuten nadat je de vraag stelde? :-)

 

Voor alle duidelijkheid.. je hebt géén gelijkvormigheidsattest. Je hebt een valideringsattest. Niet hetzelfde (dat attest is geen verklaring dat je vespa gelijkvormig is), maar wel voldoende om hem in te schrijven. 

 

Veel plezier op de baan in elk geval!

Link naar reactie

Idd. Een validering. Maar de bijkomende documentatie heeft wel geholpen om hen te overtuigen. Want in Nederland staat de kw er niet op. Hij vroeg ook naar de snelheid. Maar het is gelukt. Perfect vespake om het vrouwke te leren rijden :-) beter dan al dat oud ijzer dat ik heb staan :-))

Link naar reactie

kan ik noch bevestigen noch ontkennen, de vorige eigenaar heeft de motor volledig gereviseerd bij import

sinds mijn aankoop nog geen enkel probleem gehad & niets motorisch aan de vespa moeten wijzigen of nakijken

ik ga er wel van uit dat het zo is, in Duitsland was dit een 'bijna' standaard tuning die bij de PX80 gedaan werd

mijn enige issue dat ik heb is dat mijne 'kilometriek' 10km/h trager aangeeft dan ik werkelijk rijd  :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...