papavespa Geplaatst: 13 oktober 2014 Delen Geplaatst: 13 oktober 2014 Ik heb een 1985 PX200E Acrobaleno motor met een opening voor een starter met 2 bouten. Een starter met 3 montage gaten heb ik maar één met 2 vind ik niet terug. Weet iemand meer hiervan? Thx Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 13 oktober 2014 Delen Geplaatst: 13 oktober 2014 deze heb je nodig http://www.sip-scootershop.com/en/products/starter+rms+for+vespa+pks+xl_22519200 Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 13 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2014 Op een PX200E ? Het is een PX200E Acrobaleno uit 1985. Dat is een starter voor een PK motor die je me aanwijst. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 volgens mij is het inderdaad ook bovenstaande Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Tja, hij zal het wel beter weten zeker Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 http://modernvespa.com/forum/topic133723 Link naar reactie
dmi Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Tja, hij zal het wel beter weten zeker Hij vraagt enkel maar of jij het beter weet dan SIP, aangezien er geen PX bij de toepassingen staat en de meeste mensen niet graag 106 euro + verzending betalen gewoon om eens te passen. Past de bendix van een PX starter niet rechtstreeks op de as? Met andere woorden... kan je de 90° overbrenging er niet gewoon tussenuitlaten? De bendix voor beide motoren (PX-PK) is hetzelfde. alleen is de pk motor zo knullig gemonteerd, met die lange draadstangen. Wie weet past de PX startmotor ook wel gewoon zonder overbrenging. Worth a shot... zeker als je die hebt liggen ;-) Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 14 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Ik had er ook aan gedacht om de hoek van 90° weg te nemen en zo te passen maar de bevestigingsgaten zijn veel te groot. Het logische zou zijn wat Philip aanwijst. Maar gezien het enkel voor een PK is was ik aan het twijfelen. Een vriend heeft mij gebeld die een starter heeft in lijn zonder hoek op hetzelfde model zoals die PK starter, aan het nummer te zien zegt hij dat die zowel voor PK, PX en Cosa past. Zouden er mogelijks toch andere modellen gebruikt zijn voor de PX. Allemaal een beetje verwarrend. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Ik denk dat die starters wel hetzelfde zijn ja. Enkel de behuizing zal vermoedelijk verschillen. Jammer dat de bevestiging niet overeen komt. Anders had het wellicht wel gelukt. Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 14 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Die PK125 model was met draadstang gemonteerd dacht ik. En toch denk ik dat het zoiets zal moeten zijn. Ik zal zien wanneer ik de starter thuis krijg van die vriend. Ik zal het resultaat posten. Alvast bedankt voor jullie hulp !!! Luc Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 inderdaad met 2 draadstangen, de starter ligt 1cm verzonken in het carter => enkel die van een PK kan je monteren Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 14 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Weet je daar meer van hoe het komt dat een PK starter op een PX past Philip? Daar vindt je blijkbaar niets van terug op het net, ik toch niet. Is dit enkel bij de eerste modellen. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Op de Cosa 200 worden deze PK starters gebruikt, ik heb er zo ene. Waarom, dat weet ik niet, maar t'is wel een bewijs dat het origineel is en werkt! Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Zou het mogelijk zijn dat er een motor helft van een cosa gebruikt is in mijn motor? Bij revisie of zo? Ik heb weinig info over wat er met de motor reeds gebeurd is. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 cosa helft gebruiken lijkt me weinig waarschijnlijk. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 als je de cilinder eraf doet, kan je zien of de 2 motorhelften hetzelfde nummer hebben, indien niet, is dit waarschijnlijk de kleine helft van een Cosa Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Is dit niet het motor nummer, want die staat op de draagarm zoals je zelf ook weet? Of gewoon het onderdeel nummer? Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 @Geertvespa, ik verschiet van niets meer. Alle truken zijn blijkbaar geldig als het maat draait... :-( Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Hier bovenin zie je het nummer dat je zoekt ( 054 | 054 ) Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Ok thx, ik zal nu wel niet de cilinder er speciaal van afhalen maar bij gelegenheid weet ik wat ik naar moet kijken. Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2014 Ondertussen heb ik een PK starter op de motor proberen te monteren. Lukt allemaal goed ware het niet dat een chassis van 1994 niet geschikt is om deze motor-starter te behuizen. De achtervering zit volledig in de weg en kan niet meer gemonteerd worden. Iemand iets dergelijks meegemaakt? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.