Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px Starter Met 2 Montage Bouten ?


papavespa

Aanbevolen berichten

Tja, hij zal het wel beter weten zeker :unsure:

Link naar reactie

Tja, hij zal het wel beter weten zeker :unsure:

 

Hij vraagt enkel maar of jij het beter weet dan SIP, aangezien er geen PX bij de toepassingen staat en de meeste mensen niet graag 106 euro + verzending betalen gewoon om eens te passen. 

Past de bendix van een PX starter niet rechtstreeks op de as? Met andere woorden... kan je de 90° overbrenging er niet gewoon tussenuitlaten? 

 

De bendix voor beide motoren (PX-PK) is hetzelfde. alleen is de pk motor zo knullig gemonteerd, met die lange draadstangen. Wie weet past de PX startmotor ook wel gewoon zonder overbrenging. Worth a shot... zeker als je die hebt liggen ;-)

 

Link naar reactie

Ik had er ook aan gedacht om de hoek van 90° weg te nemen en zo te passen maar de bevestigingsgaten zijn veel te groot. Het logische zou zijn wat Philip aanwijst. Maar gezien het enkel voor een PK is was ik aan het twijfelen. Een vriend heeft mij gebeld die een starter heeft in lijn zonder hoek op hetzelfde model zoals die PK starter, aan het nummer te zien zegt hij dat die zowel voor PK, PX en Cosa past. Zouden er mogelijks toch andere modellen gebruikt zijn voor de PX. Allemaal een beetje verwarrend. 

Link naar reactie

Ik denk dat die starters wel hetzelfde zijn ja. Enkel de behuizing zal vermoedelijk verschillen. Jammer dat de bevestiging niet overeen komt. Anders had het wellicht wel gelukt. 
 

 

 

lis.starter3.jpg

Link naar reactie

inderdaad met 2 draadstangen, de starter ligt 1cm verzonken in het carter => enkel die van een PK kan je monteren

Link naar reactie

Op de Cosa 200 worden deze PK starters gebruikt, ik heb er zo ene. Waarom, dat weet ik niet, maar t'is wel een bewijs dat het origineel is en werkt!

Link naar reactie

als je de cilinder eraf doet, kan je zien of de 2 motorhelften hetzelfde nummer hebben, indien niet, is dit waarschijnlijk de kleine helft van een Cosa

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ondertussen heb ik een PK starter op de motor proberen te monteren. Lukt allemaal goed ware het niet dat een chassis van 1994 niet geschikt is om deze motor-starter te behuizen. De achtervering zit volledig in de weg en kan niet meer gemonteerd worden. Iemand iets dergelijks meegemaakt?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...