Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa S Of Lx Kopen?


Thien

Aanbevolen berichten

Iemand Die Me Kan Helpen [Onervaren]

Beste mensen,

Ik ben van plan om een scooter(vespa) aan te schaffen. Alleen heb ik nog een paar kleine vraagjes.

Welke soort vespa raden jullie mij aan?

Kan ik  een rondkoplamp veranderen in een vierkant koplamp?

Hoeveel kost het om de kappen matt te spuiten?

Wat is een hoge km stand?

Alvast bedankt, 

Thien 

Link naar reactie

- Wat wil je er mee gaan doen? (Meekomen met het moderne verkeer op dagelijkse basis of rondje rond de kerk op zondag)

   Heb je een motorrijbewijs? (dus of tot 125cc of zoek je iets zwaarders)

   Wil je een jaren 50, jaren 60, jaren 70 of jaren 80 model, die allemaal hun eigen styling hebben.

http://www.vespaclub.com/OLDVESPA/tutte.html

 

- Er is maar 1 vespa met een rechthoekige headset dat is de 50 Special. De rest is rond of trapeziumvormig.

   Largeframe headsets zijn uitwisselbaar, smallframe headsets ook, onderling niet.

 

   Bij nader inzien; als je de headset wilt gaan switchen, raad ik een PK of PX aan.

 

- 2 busjes mat zwarte Motip, dus 15 euro ofzo.

- Kilometerstand van alles ouder dan een PX is geen betrouwbare maatstaaf voor slijtage.

Link naar reactie

- Wat wil je er mee gaan doen? Heb je een motorrijbewijs?

   Wil je een jaren 50, jaren 60, jaren 70 of jaren 80 model, die allemaal hun eigen styling hebben.

- Er is maar 1 vespa met een rechthoekige headset dat is de 50 Special. De rest is rond of trapeziumvormig.

   Largeframe headsets zijn uitwisselbaar, smallframe headsets ook, onderling niet.

 

   Bij nader inzien; als je de headset wilt gaan switchen, raad ik een PX aan.

 

- 2 busjes mat zwarte Motip, dus 15 euro ofzo.

- Kilometerstand van alles ouder dan een PX is geen betrouwbare maatstaaf voor slijtage.

Ik wil graag z'n nieuwe model vespa ( s / lx ).  

Ik wil ermee rondrijden in de zomer en gebruiken om naar m'n werk te kunnen 

Link naar reactie

Geen van beide dan? Neem de nieuwe sprint? Zeker niet beginnen met een LX proberen om te bouwen met een andere stuurkap, neem dan maar de S. Rijden allebei herzelfde. De LX gaat of is er al uit, de S misschien ook...

Dank je wel voor je reactie,

Dus ik kan het best een S halen? Hoeveel gaat een tweedehands S ongeveer kosten? Ik wil er max 1.2k aan uitgeven is dat mogelijk?

Alvast bedankt 

Link naar reactie

Hoe ver woon je van je werk, welk soort weg neem je?

 

Ik ben er 47 en heb pas een GTV gekocht, omdat ik dagelijks 14 km doe (heen en weer dus 28) werd me iets zwarder dan een 125 aangeraden, rij nu met een 250 van 7 jr oud, had maar 4000 km.

 

Wat je ook koopt, reken er op dat je bvb al snel minstens 1 band gaat vervangen, en een  onderhoudje zou ik ook zelf doen, samen iets van een 100-150 euro.

 

Kappen zwart spuiten; zelf doen, echt makkie.

 

eerste alles opaschuren met 400 (met zo een sponsachtig matje, dan een primer erop (15 euro max per bus, 1 bus is genoeg)

 

weer opschuren met 400,

 

dan laklaag erop (in totaal gaan dat een 7 tal heel dunne laagjes zijn; 1 a 2 bussen, 40 euro max)

 

Dan een laag clearcoat erop, wel de matte versie kopen, 15 euro.

 

Dus zelf lakken kost je een 50 euro schat ik. Enkel doen als je van jezelf weet dat je kan wachten tot de lak droog is... .. :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...