Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Is Een Lxv Gewoon Een Opgesmukte Lx?


Noukje

Aanbevolen berichten

Zoals al in mijn ander topic gemeld, ben ik actief op zoek naar mijn eerste Vespa. Mijn (beperkte) vooronderzoek heeft mij voorlopig geleid richting een LX 125 en aanstaande zaterdag ga ik met klamme handjes en bonzend hart kijken naar een LX125 Touring 3V uit 2013. Ik weet het, je moet goed testen en nuchter alles bekijken; maar heel eerlijk? Ik was al verliefd! Gelukkig is Gio hier op het forum zo lief om mij met beide benen op de grond te houden en gaat hij met me mee kijken of het wel de moeite is mijn zuurverdiende spaarcenten hierin te investeren.

Maar toen vond ik toevallig een LXV uit 2012 die bij mij om de hoek wordt aangeboden met amper 1400km op de teller. Eerste eigenaar en tiptop in orde (volgens de verkoper toch).

MAAR WAT IS IN GODSNAAM EEN LXV? Gewoon een "limited edition" LX?? En is de motor van een LXV uit 2012 identiek aan een 3V motor van een LX uit 2013? Ik kan op het internet bitter weinig vinden over de LXV en ik wil niet gewoon "een schoon snoetje" kopen!!

Beiden kosten ongeveer hetzelfde, de ene heeft meer kilometers (5000) maar is van half 2013 en heeft een boel accessoires zoals hoog en laag scherm, topbox en alarm, de andere heeft een (vind ik) sjiek zadel en heel weinig kilometers. Maar een jaartje ouder.

Maar misschien zijn er verschillen die ik niet ken.

So please, alle info is welkom. Ik kan moeilijk den Gio helemaal uit Limburg naar Hove laten komen :-)

 

Merci!

 

Anouk

post-14089-0-08890900-1412275977_thumb.j

post-14089-0-15286000-1412276040_thumb.j

Link naar reactie

Hoi, die scooters gaan gelijkaardig rijden hoor. Of 2012 nu al de 3v motor was of niet weet ik niet. Best eens op de papieren kijken. De 3v is wat moderner en zou een tikkeltje minder verbruiken.

De Lxv is een ietwat luxueuzere versie van de Lx, met de koplamp op het stuur, een dubbel zadel (waar grote personen wel eens een nadeel van kunnen ondervinden), een laag windscherm en een fietsstuur. De touring is een gewone LX met alle rekjes er reeds op en een leuk zadel.

Beide scooters zullen wel goed zijn hoor. Uiterlijk goed controleren en even rijden. Mijn eerste vespa was ook een moderne. Ik kende er niets van, gewoon naar 3 gelijkaardige gaan kijken en wat prijs/kwaliteit er het best uit zag, heb ik gekocht.

Succes!

Link naar reactie

Alé, ook de kenners zien blijkbaar alleen een verschil in de koplamp en zadel...dus zal het er inderdaad op aan komen op dewelke ik het beste blijf zitten en welke beste rijdt, zeker? 'k vind ze alletwee wel dik ok verder...

BTW: hoe efficiënt is eigenlijk zo een origineel Vespa alarm? Op die LX zit er eentje op...of is een ordinaire dikke ketting veiliger? Het arme beestje zal altijd buiten moeten staan, want ik heb geen garage!

Link naar reactie

aha! Net in een foldertje van 2011 gevonden dat de LX en LXV 125cc, 4-takt 2v i.e. motors waren. In 2012 heb je 4-takt 4v i.e. , allebei zelfde vermogen van 7,9kW. Dus waarschijnlijk pas vanaf 2013 de 3v. Voor alle zekerheid toch op papieren kijken want soms worden in het voorjaar scooters verkocht van het jaar voordien.

En please, als je die touring neemt, gooi dan die koffer, en zeker dat windscherm er af! ;-)

Link naar reactie

@ Wutsie: en de 3V motor is dan een betere dan die andere uit 2012, veronderstel ik? Zuiniger?

En maak je geen zorgen: die koffer zou ik er alleen opzetten voor die ene keer dat ik eens een passagier meeneem...dan lijkt me day wel fijn/veilig. Voor de rest vind ik het ook een spuuglelijk ding! :-)

Link naar reactie

Juist de LXV gaan bekijken. Is inderdaad nog geen 3V motor en hij klinkt iets luider. Verder wel ok, maar wat ik heb gemerkt is dat alle chroomdelen geoxideerd zijn of helemaal mat wit zijn uitgeslagen. Krijg je dat nog goed?

Ik heb van 2900 naar 2500€ kunnen onderhandelen, is hij dat nog waard? Nieuwe helm zou ik er nog bijkrijgen.

Link naar reactie

Geen idee of het 4v of 2v is. Maar op de papieren staat 8kw...kan je daar iets uit afleiden. Er stond op het inschrijvingsbewijs gewoon LX125 en op de zijkant vd motpr staat LXV 125 ie.

Afhalen vh chroom zal wat moeilijk gaan, het is bv de ring rond de koplamp, het "vleugeltje" op het voorste spatbord, het rekje, de spiegels...you name it. Het lijkt me trouwens dat veel delen plastiek zijn met een chroom verflaagje. Ik zal straks de foto's eens uploaden.

Link naar reactie

Met een goed chroompoetsmiddel kun je matte oxidaties terug goedkrijgen en alles terug mooi opblinken...

 

Zou je geen garage in de buurt zoeken om de LX te stallen ?

 

De Vespa laten buiten staan in weer en wind (regen en vrieskou) is niet ideaal en bovendien is het dan een gegeerd hebbeding voor "mensen met lange vingers" :(

Link naar reactie

Bedankt voor de hulp allemaal!

Morgen ga ik naar de LX 125 kijken en dan maak ik minn keuze.

Welke het ook wordt, ik vrees dat hij (zij?) toch buiten zal moeten slapen, al zal ik wel voor een hoes zorgen. En een dik kettingslot.

Ik had nog beloofd de foto's van de LXV te delen.

post-14089-0-63072100-1412364785_thumb.j

post-14089-0-81050800-1412364820_thumb.j

post-14089-0-53241300-1412364865_thumb.j

post-14089-0-25449500-1412364913_thumb.j

post-14089-0-11054400-1412364953_thumb.j

post-14089-0-20819200-1412364997_thumb.j

post-14089-0-11396000-1412365045_thumb.j

post-14089-0-18692900-1412365072_thumb.j

Link naar reactie

... ..die "pokken" op de chromen ring van de koplamp zijn niet met chroompoets te verwijderen.

 

Het overige chroomwerk heeft toch een flinke beurt nodig, alvorens het terug gaat blinken...

 

Succes morgen met het bezichtigen van de LX 125 en laat je niet in de doeken leggen...    :)

Link naar reactie

die heeft blijkbaar nooit lekker warmpjes binnengestaan ofwel idd minder kwalitatief chroom onderdelen

de chroom aan mijn 30 jaar oude pk50s'je zag er beter uit voor 'restauratie', maar die heeft dan ook steeds op warme stal gestaan

 

'never underestimate the influence of the elements'

 

succes  ;)

Link naar reactie

Inderdaad zeg, voor een scooter van 2 jaar vind ik het ook wel straf! Zo zie je maar wat een garage kan doen. Deze vespa heeft volgens mij nog geen afdakje gezien! En misschien ook wel erg van vespa dat ze zo'n ondermaats materiaal gebruiken...

Link naar reactie

Ben al bijna beschaamd in de plaats van de verkoper!! Als ik de LXV zou verkiezen boven de LX van morgen, dan zal ik hem in ieder geval met liefde proberen in ere herstellen. Misschien kan ik de niet op te poetsen onderdelen wel vervangen, ik vermoed dat zo'n koplampring wel te krijgen zal zijn, niet? Het prijsverschil telt ook wel, want de LXV wordt op factuur verkocht en die kan ik dan zelfs inbrengen in mijn boekhouding. Niet bij stilgestaan dat een Vespa ook fiscaal aantrekkelijk zou kunnen zijn! :D De andere wordt particulier verkocht en is sowieso al 300€ duurder, dus dat scheelt wel wat.

Tja, ik zie morgen wel wat het wordt...of niet!

Slaapwel!

Link naar reactie

Juist de LXV gaan bekijken. Is inderdaad nog geen 3V motor en hij klinkt iets luider. Verder wel ok, maar wat ik heb gemerkt is dat alle chroomdelen geoxideerd zijn of helemaal mat wit zijn uitgeslagen. Krijg je dat nog goed?

Ik heb van 2900 naar 2500€ kunnen onderhandelen, is hij dat nog waard? Nieuwe helm zou ik er nog bijkrijgen.

wat heb je aan nieuwe helm als deze niet goed zit, te groot, te klein etc. is en als je scoot buiten gaat slapen en je hebt hoes en slot nodig check even  http://oxfordproducts.com/ als je wat leuks en/of degelijks vindt pm me maar ik heb stevige korting

Link naar reactie

Zo, terug uit Limburg...met een zilveren LX 125! :-)

In tegenstelling tot de LXV van gisteren is de LX in perfecte staat, zonder één roestvlekje.

Ik was op slag verliefd en de testrit verliep vlekkeloos (op een rare klik in de voorrem na).

Mede met het fiat van forummer Gio heb ik niet lang getwijfeld en nu moet ik dus dringend op zoek naar een goed slot en hoes (is de Vespa-hoes een goed idee?).

Ik heb al een aanvraag tot inschrijving van mijn verzekering, dus volgende week dinsdag of donderdag zal ik eens heel vroeg moeten opstaan om naar de DIV te gaan.

Ik wil nog wel graag valbescherming voor achter online bestellen, maar ik weet niet of dat makkelijk zelf te plaatsen is. Oh well, I'll find out soon enough :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...