Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoi!


Noukje

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al een tijdje actief oo zoek naar mijn eerste Vespa en deze week jullie geweldig leerrijke forum tegengekomen.

Mijn eerste (en enige) Vespa-ervaringen liggen alweer 15 jaar achter mij, maar de "goesting" zit er nu weer goed in!

Ik woon in Antwerpen, waar ik dagelijks wel een paar Vespa's in het verkeer tegen kom, die ik altijd met jaloezie nakijk...genoeg daarvan, ik wil er ook eentje!

Maar ik ken niks van mechanica (wil het wel leren) en ik ken zelfs nog niet goed het verschil tussen alle modellen.

Ik wil wel graag een betrouwbaar beestje en geen tweetakt...jammergenoeg valt de PX dan al af!

De GTS lijkt mij als vrouw te breed en minder wendbaar tussen het verkeer. Ook nogal duur, eerlijk gezegd.

Omdat ik een goeie tweedehands zoek, denk ik dat een LX 125 het best geschikt zou zijn. Liefst een Touring, maar die rekjes en windscherm zijn er natuurlijk altijd snel achteraf opgezet.

Ik dacht gisteren al bijna eentje gevonden te hebben, een roze LX 125 met maar 170km, maar hij is al drie jaar oud en nu ga ik toch twijfelen of er een haar in de boter zit, dankzij de input van Vespaciao hier. :-(

Het blijft een moeilijke oefening om verkooppraatjes te doorprikken als je niet voldoende kennis zelf hebt, maar de uitleg klonk wel oprecht en geloofwaardig. Misschien zijn er op het forum wel mensen uit de buurt van Hoeselt (Limburg) die zich kandidaat willen stellen om mij te vergezellen om een testritje te maken? (ik heb er nog niet op gereden).

Maar ik sta ook open voor andere voorstellen!

Link naar reactie

Goeie tip: blijf van de belachelijk dure 946 af. Deze week met technieker van bij officiële dealer gesproken: allemaal miserie met benzineleidingen. De brandstof loopt eruit terwijl je rijdt. Leidingen zijn blijkbaar met een soort snelkoppelingssysteem aan mekaar bevestigd dat zo lek is als een zeef. Leuk als je 9000 Eur uitgeeft aan een Vespa.

Link naar reactie

mag ik weten waarom jij een 2takt scooter onbetrouwbaar vindt? en zeker een px...

Ik pretendeer zeker niet dat een tweetakt, meer specifiek de PX, onbetrouwbaar is! Ik heb er nog nooit mee gereden en zou me nooit aan zulke ongestaafde mening wagen :-)

Mijn zinsconstructie was misschien ongelukkig: ik wil een betrouwbare scooter omdat ik niks van scooters ken en ik hem ga gebruiken voor dagelijks woon-werkverkeer. Ën ik wil geen tweetakt omdat ik niet tegen de geur kan, ik krijg er jammergenoeg hoofdpijn van, dat weet ik uit ervaring.

Hoop datik niet op iemands tenen heb getrapt, was niet de bedoeling...want de PX vind ik toevallig zelf ook wel de meest "echte" Vespa!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Voor wie niet alle dagen het forum doorspit van A tot Z : ik heb een zilveren LX 125 Touring op de kop getikt die he-le-maal mijn goesting is. Als de verzekering en DIV nu ook nog eens een beetje wil meewerken, kan ik binnen een week of zo al rondbollen (als de eerste sneeuwstormen er nog niet zijn...ow wacht, ik heb winterbanden :D )

Link naar reactie

Met enorm goede remmen !! Dus opletten bij nat weer Noukje . En wat geduld voor je plaat he,misschien heb je die deze week nog ?? Nog veel plezier met je lx en hou het veilig ,want er zijn chauffeurs die geen rekening kunnen houden met de tweewielers. Of  andersom kan ook  :D . Mvg Gio  

Link naar reactie

Met enorm goede remmen !! Dus opletten bij nat weer Noukje . En wat geduld voor je plaat he,misschien heb je die deze week nog ?? Nog veel plezier met je lx en hou het veilig ,want er zijn chauffeurs die geen rekening kunnen houden met de tweewielers. Of  andersom kan ook  :D . Mvg Gio  

Bij nat weer zal ik mij met die kleine wieltjes (nog) niet direct op straat wagen. En vandaag nog altijd geen papieren van de verzekering in de bus...dus sowieso pas volgende week naar de DIV!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...