Jump to content
Vespaforum.be
Noukje

Lx 125 Carburator Of Injectie Kopen Tweedehands

Recommended Posts

Net lid geworden en al meteen een vraag...geen geduld :-)

Ik wil al een tijdje een Vespa aanschaffen voor mijn woon-werk verkeer (8KM gewone weg).

Omdat ik niks van mechanica ken en dus niet weet waarop ik moet letten, koop ik liefst eentje bij een dealer, maar bij voorkeur een tweedehands.

Ik heb vandaag een Lx 125 uit 2010 aangeboden gekregen voor 2800€, slechts 170km op de teller. Maar model met carburator.

Of ik kan voor dezelfde prijs een nieuwe model Lx krijgen met injectiemotor, maar dan "goed gebruikt" uit de verhuur met 8000km gereden.

Gevoelsmatig heb ik een voorkeur voor de Vespa met het minste kilometers (al moet ik dan wel wennen aan het baby-roze, wat niet echt mijn kleur is;-)), maar ga ik een verschil voelen met die carburator?

Input van ervaringsdeskundigen welkom!

Groeten,

Anouk

PS. Ik zal me nog netjes, voorstellen op de voorziene plaats op het forum!

post-14089-0-34160000-1411842062_thumb.j

Share this post


Link to post

Zo weinig kms op 4 jaar is misschien ook niet ideaal maar als de vespa eens goed nagekeken wordt voor verkoop een prima keuze. Die uit verhuur zou ik echt niet nemen, wat ze er ook van zeggen...

Share this post


Link to post

Een Vespa uit de verhuur kopen is altijd een risico, want er hebben al honderden personen mee gereden die er niet zo zorgzaam mee omgaan.

 

Vreemd een LX van meer dan 4 jaar oud met maar 170 km op de teller.

 

Niet te vlug en te impulsief kopen, daar krijg je altijd achteraf spijt van. misschien komt er op het forum nog een goed onderhouden LX 125 te koop ?

 

Geduld is een mooie gave en voorkomt veel ellende. succes met de zoektocht ! :)

Share this post


Link to post

Een Vespa uit de verhuur kopen is altijd een risico, want er hebben al honderden personen mee gereden die er niet zo zorgzaam mee omgaan...

Vreemd een LX van meer dan 4 jaar oud met maar 170 km op de teller...

Niet te vlug en te impulsief kopen, daar krijg je altijd achteraf spijt van...misschien komt er op het forum nog een goed onderhouden LX 125 te koop ?

Geduld is een mooie gave en voorkomt veel ellende...succes met de zoektocht ! :)

De dealer vertelde me dat de vorige eigenaar er twee had gekocht: één voor hemzelf en de roze Lx voor vrouwlief. Die wou enkel bij heel mooi weer een kort ritje meedoen waardoor hij bijna niet buitenkwam en uiteindelijk is hij enkele maanden geleden teruggebracht naar de dealer die hem nu probeert te verkopen. Hij staat al een maand op Kapaza...ik denk dat de kleur er voor iets tussen zit :-)

Op zich denk ik dat ik weinig risico loop, want hij wordt nog volledig nagekeken en krijgt een onderhoud vooraleer ik hem zou kopen en ik zou een jaar garantie en onderhoud krijgen.

Mijn vraag blijft dan of zo'n toestel 2800€ waard is volgens jullie.

Share this post


Link to post

... ... .oppassen voor dealers die de mooiste verhalen uit hun mouw proberen te schudden. Op meer dan 4 jaar is het toch genoeg mooi weer geweest om maar 170 km te bollen ;).

 

Je ziet de kleur niet graag, zou je hem dan wel kopen? Een reden om flink af te bieden ! Ik zou er hoogstens 2000 euro voor betalen. Maar ik zou toch nog verder zoeken naar een LX 125.

 

Niets is zo erg om rond te rijden in een kleur die je niet zo mooi vind...en ik blijf het vreemd vinden dat er in meer dan 4 jaar zo weinig mee gereden is, ondanks er zeker 150 mooie dagen waren.

 

Laat je niet overhalen Anouk, door mooie verhaaltjes en heb nog even geduld, want vandaag of morgen staat op het forum een mooie, goed onderhouden LX te koop in een mooie kleur

Share this post


Link to post

't leven kan soms snel gaan (hopelijk mijn toekomstige Vespa ook ;-)).

Ik heb vanavond een optie genomen op een zilveren LX 125 Touring uit 2013 met 5000km op de teller. Hoog en laag scherm, alarm en topkoffer. Zelfde bedrag als de roze...en een Touring staat helemaal bovenaan mijn verlanglijstje!

Ik heb afspraak voor een testrit gemaakt en als hij bevalt laad ik hem meteen op.

Moet ik ergens speciaal op letten wat schade kan verraden? Ik kan alleen maar krasjes zoeken :-S

Share this post


Link to post

Neem althans iemand mee die er iets van kent. dan heb je meer info voor je het gaat kopen. Mvg Gio

Share this post


Link to post

Neem althans iemand mee die er iets van kent. dan heb je meer info voor je het gaat kopen. Mvg Gio

Goed idee, maar ik ken niemand. Is er iemand op het forum uit de buurt van Diepenbeek, Limburg, die zich geroepen voelt een complete beginner bij te staan in haar keuze? Ik wil er gerust voor vergoeden!

Share this post


Link to post

Dag Noukje,

 

heb je ondertussen al een Vespa gekocht?

 

Voor dat bedrag zou de dealer toch een kompleet onderhoud erbij kunnen doen, dat kost hem max 1 uur werk en 40 euro aan onderdelen.

 

Ik heb pas een Vespa, dus ben zelf nog leek, maar waar kan je op letten;

 

voor mij was het belangrijk dat de scooter veilig kon remmen, als die nog goed werken dan ben je al heel ver.

 

De achterband van een scooter slijt snel (4 a 5 K km), als deze nog maar 170 heeft, dan moet die band gewoon als nieuw uitzien. 

 

Mocht dat een band vh merk SAVA zijn, probeer te onderhandelen om  een beter merk erop te krijgen, bvb Michelin of Metzeler.

 

SAVA is gewoonweg onveilig, heb ik zelf gemerkt.

 

Blutsen of krassen vind ik bijzaak, tenzij de bluts zo erg is dat de scooter schuin ervan gaat rijden...

 

Veel geluk.

Share this post


Link to post

@Bart : yup, ik ben ondertussen de trotse bezitter van een zilveren LX 125. Anderhalf jaar oud en 5000km gebold. Is echter met de liefde behandeld die het verdient en ziet er splinternieuw uit.

Dat van die banden, dat wist ik niet.

Ik heb wel goed gekeken of er voldoende profiel op zat en nergens geen haarscheurtjes of beschadigingen, maar ik heb niet gelet op het merk. En het zijn dus wel degelijk SAVA banden!! Maar wel winterbanden, dat had ik al in de mot bij het profiel en er staat ook "M+S" op. In ieder geval wel nog echt helemaal in nieuwstaat, dus ik vermoed speciaal in de winter erop gezet en deze zomer niet veel mee gereden. Ik heb nog niet zo hard gereden dat ik er iets van kon voelen. Ik wacht voorlopig nog op de papieren van de verzekering om naar de DIV in Kontich te kunnen gaan en dan moet ik nog hopen dat ze rap mijn plaat opsturen. Het zal nog wel een weekske duren alvorens ik een kilometer kan bollen!

Ondertussen kan ik op mijn gemak een zoektocht beginnen naar de juiste sloten (ja, meervoud)...ik moet zo zeker mogelijk zijn dat hij 's morgens nog voor de deur staat als ik buiten stap. Zeker een goeie ketting, en ik twijfel nog tussen ofwel een griplock of een schijfremslot. Lees voor- en nadelen over beiden.

O ja, en ne goeie pyama zal ik er ook nog voor moeten zoeken  :wub:

 

post-14089-0-34985700-1412710892_thumb.j

 

post-14089-0-22770300-1412710905_thumb.j

Edited by Noukje

Share this post


Link to post

Dag Noukje, zeer mooie uitvoering. en nu dat wachten nog, terwijl dat ding daar staat te blinken.

 

Die SAVA banden, die zouden goed moeten zijn, gisteren nog met iemand gesproeken die een GTS heeft, 7 jr oud, met nog de originele SAVAs en merkt er niks van, maar rijdt nooit harder dan 70.

 

Ik moet eerlijk toegeven dat ik gemiddeld meestal tussen de 80 - 90 rij, maar ik merkte het toch al op lagere snelheden.

 

Die banden zijn gewoonweg anders opgebouwd intern (minder staaldraden op de flanken), waardoor ze makkelijker kunnen doorplooeien en als gevolg daarvan krijg je dat spoorzoeken en wiebelig gedrag.

 

Mocht je het niet merken, dan blijf je natuurlijk die bandjes gebruiken.

 

Bij mij was het zo erg dat ik krampachtig op dat ding zat, eerst dacht ik dat dat eigen was aan een scooter, nu weet ik beter.

 

Bochten nemen gaat veel makkelijker.

 

Van de garagist begreep ik dat er zomerbanden zijn, all weather banden en winterbanden.

 

De meeste gaan all weather zijn, maar M+S staat voor Mud and Snow, dat zijn dus echte winterbanden, misschien zijn die toch weer wat anders in rijgedrag dan de all weather bandjes die ik had.

 

Heb je al een helm?

Share this post


Link to post

 

Heb je al een helm?

Nee, nog niet. Ik ga vanavond of morgenavond een paar winkels doen. Alleen zie ik zo'n echte "motohelm" niet zitten (integraalhelm noemen ze dat, denk ik he?)...is zo'n helm van Vespa zelf goed genoeg? Waar moet je op letten als je een Jet-helm koopt? Ik zag bvb deze : http://www.zandri.nl/helmen/jethelmen-retro/helm-new-retro-zwart-mat-bkr.html

Maar voor een prijs van 65€ zal ik niet veel moeten verwachten, vermoed ik.

En slot(en)...daar lig ik nog van wakker! Ik twijfel of ik het Vespa schijfremslot met alarm zou kopen + een dikke ketting met goed slot. Advies ook welkom!

Share this post


Link to post

EKO in Kontich... ..helmen in overvloed !

Share this post


Link to post

EKO in Kontich... ..helmen in overvloed !

Laat dat nu juist de winkel zijn waar ik vanavond naartoe wou rijden! :D

Share this post


Link to post

Eko heeft inderdaad veel keuze. Probeer daar ook eens de Permier Trophy. Is een integraalhelm, maar wel in retro stijl.

Share this post


Link to post

en Premier is kwaliteit...

Share this post


Link to post

en Premier is kwaliteit...

Ik heb mijn sarcasme detectie niet op scherp staan vandaag. Ik ga er maar van uit dat je het meent.

Share this post


Link to post

ja ik meen dat...mijn vriendin heeft er ook een Premier gehaald...past perfect...en is prima kwaliteit...

 

(geen sarcasme ! )

Share this post


Link to post

Noukje,

 

ik heb een GTV softhelm (enfin,2 van die), zonder visier; vliegen in m'n oren, regen knalt tegen je gezicht,

 

en heb een granturismo helm, met zo een half visierke, is ietske beter, door de oormouskes dempt die het geluid wat beter, is groter en minder handig om je hoofd te draaien, visier houdt enkel voor je ogen alles weg, bij regen handiger dan het softtouch helmpie.

 

Kijk zeker eens op tweedehands voor een helm. Ik heb er 3 samen 75 euro, allemaal Vespa's, zo goed als nieuw. Ik koop nog liever een VEspa aan 70 euro, twwedehands dan een nieuwe retro jethelm met leder voor 65 euro, iets kan er niet kloppen toch?

 

Slot; kettingslot gaat meestal alleen maar door het voorwiel, maar als ze echt willen, schroeven ze het wiel los. Ik zou dus 1 vd voorste moeen vervangen door een moer met sleutel.

 

Er bestaan ook sloten die je aan je handvat vastmaakt en dan naar je zadel gaan, voordeel is dat het stuur echt geblokkeerd blijft, dus wegduwen lukt al moeilijker, omdat je enkel in rondjes kan rijden.

Share this post


Link to post

Eko- shop in Kontich heeft een heel assortiment helmen, kledij, sloten, schoeisel, enz.., enz... grote winkel en zeer goede service...ik heb er toch alles gevonden wat ik nodig had  :)

Share this post


Link to post

Vespa helmen zijn crap...vespa sloten zijn crap...alles waar de naam op staat, is crap...

 

Alleen de broemmers...das kwaliteit !!

  • Like 1

Share this post


Link to post

... ... ... ..kwaliteitsbroemmers? ???? Iedere sterveling weet toch dat de wegligging van een Vespa van den hond zen kl*ten is... . en de mankementen bovengemiddeld zijn :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post

... ... ... Alleen is het "spijtig dat Vespa's zo verslavend zijn en zoveel charme hebben... ... ... zodat je ze voor geen geld van de wereld zou willen missen... :wub:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eko- shop in Kontich heeft een heel assortiment helmen, kledij, sloten, schoeisel, enz.., enz... grote winkel en zeer goede service...ik heb er toch alles gevonden wat ik nodig had 

Daarstraks langsgeweest met hoge verwachtingen, maar een beetje een afknapper. Ik vroeg aan de verkoper een helm voor op de Vespa en de man vroeg mij "welke kleur heeft uw Vespa?"!!! Weinig technische uitleg en buiten dat hij mij kon vertellen welke helm wel mooi bij mijn Vespa zou passen, moest ik het verder alleen klaren. Hij raadde mij een New Max aan want dat merk maakte volgens hem ook de hemlen voor Vespa. Wel, als dat zo is, dan vallen de Vespa helmen voor mij al sowieso af, want die dingen zaten voor geen meter op mijn hoofd en ik vond de afwerking ook op niks trekken. De Premier Vintage die ze daar in alle kleurkes hadden zat wel ok (bèke straf aan mijn kaken) en vond ik ook wel mooi, maar over de 200€ betalen voor een helm, moet dat echt?? Alternatief was de Scorpion EXO-100 Padova, maar die was er alleen in kak-beige :P

Allé, ik ga morgen toch nog maar eens een andere winkel zoeken. Ik weet in ieder geval dat ik ze moet passen, want ik wil geen windtunnel in mijn oren!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...